Jag har en teori kring slut-shaming som jag skulle vilja bli klokare kring.
Dagens västerländska feminister är väldigt heta kring ämnet slut-shaming och hävdar att kvinnor som ligger runt blir nedtryckta medans män hyllas som kungar. Jag tycker detta är förstorat.. Som att varenda kvinna som ligger på krogen ibland skulle få en hor-stämpel? Knappast.
Dock så existerar slut-shaming och det är överrepresenterat i hood-kulturer samt rap och hiphop.
Jag är säker på att vi män vill ligga mer än vi gör och varför då förminska chanserna till sex genom att lägga skam på tjejer som vill samma sak?
Den sexuella revolutionen kom på 50-talet och nådde sin topp på 70-talet då man inte skulle ha några hämningar utan njuta av det goda i livet som fest, alkohol och inte minst sex. Diskuterar ofta med äldre herrar och det fanns inte på 70-talet att skämma en tjej som låg runt, det innebar ju bara mer sex för mannen? Det var också mer lättsamt att umgås med tjejer och sex var inget man var tvungen att kämpa sig till då kvinnor också var väldigt öppna kring det. Idag känns det lite som att man måste sälja in sig hos en tjej. Om tjejen redan finner en attraktiv varför krävs det så mycket mer av mannen idag?
På 80-talet kom Hiv, Aids och panik följde detta. Folk blev rädda och hade inte lika mycket sex längre.
2015 Är året nu, kvinnor och män mindre jämställda på sexfronten än 1975.. Man kan tro att när vi blivit mer jämställda generellt borde det gälla detta också?
Under de 4 åren jag har varit ute på krogen har ett fåtal tjejer raggat öppet på mig. Och nej det betyder inte att jag aldrig får ligga det är bara så att jag får ta initiativet om jag vill få mig något vilket är trist. Tror de flesta män skulle få sin kväll förgylld om en kvinna kom fram och raggade på en, berättade hur snygg man var och frågade om de fick bjuda på något att dricka.
Kan det vara så att hysterin kring sex på 80-talet helt enkelt fick tjejer att gå in i en passiv roll på sex-fronten och att detta i sin tur gör vissa män frustrerade och tänker om inte jag får ligga ska ingen annan heller. Det blir en ond cirkel då män slut-shamar och det gör saken ännu värre? Lets face it, sexuell frustration drabbar män hårdast då kvinnor får ligga väldigt lätt om de vill.
Själv tycker jag kvinnor som ligger runt är härligt, mer sex till oss män right? Så länge man sköter sin hygien och skyddar sig och det gäller båda kön.
Tankar kring detta?
Dagens västerländska feminister är väldigt heta kring ämnet slut-shaming och hävdar att kvinnor som ligger runt blir nedtryckta medans män hyllas som kungar. Jag tycker detta är förstorat.. Som att varenda kvinna som ligger på krogen ibland skulle få en hor-stämpel? Knappast.
Dock så existerar slut-shaming och det är överrepresenterat i hood-kulturer samt rap och hiphop.
Jag är säker på att vi män vill ligga mer än vi gör och varför då förminska chanserna till sex genom att lägga skam på tjejer som vill samma sak?
Den sexuella revolutionen kom på 50-talet och nådde sin topp på 70-talet då man inte skulle ha några hämningar utan njuta av det goda i livet som fest, alkohol och inte minst sex. Diskuterar ofta med äldre herrar och det fanns inte på 70-talet att skämma en tjej som låg runt, det innebar ju bara mer sex för mannen? Det var också mer lättsamt att umgås med tjejer och sex var inget man var tvungen att kämpa sig till då kvinnor också var väldigt öppna kring det. Idag känns det lite som att man måste sälja in sig hos en tjej. Om tjejen redan finner en attraktiv varför krävs det så mycket mer av mannen idag?
På 80-talet kom Hiv, Aids och panik följde detta. Folk blev rädda och hade inte lika mycket sex längre.
2015 Är året nu, kvinnor och män mindre jämställda på sexfronten än 1975.. Man kan tro att när vi blivit mer jämställda generellt borde det gälla detta också?
Under de 4 åren jag har varit ute på krogen har ett fåtal tjejer raggat öppet på mig. Och nej det betyder inte att jag aldrig får ligga det är bara så att jag får ta initiativet om jag vill få mig något vilket är trist. Tror de flesta män skulle få sin kväll förgylld om en kvinna kom fram och raggade på en, berättade hur snygg man var och frågade om de fick bjuda på något att dricka.
Kan det vara så att hysterin kring sex på 80-talet helt enkelt fick tjejer att gå in i en passiv roll på sex-fronten och att detta i sin tur gör vissa män frustrerade och tänker om inte jag får ligga ska ingen annan heller. Det blir en ond cirkel då män slut-shamar och det gör saken ännu värre? Lets face it, sexuell frustration drabbar män hårdast då kvinnor får ligga väldigt lätt om de vill.
Själv tycker jag kvinnor som ligger runt är härligt, mer sex till oss män right? Så länge man sköter sin hygien och skyddar sig och det gäller båda kön.
Tankar kring detta?
