2015-01-16, 22:43
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Det är sjukt att de garvar åt honom samtidigt som de alla satt upp honom på pidestal. Vilka jävla backstabbers. De är fan dom som är sjuka i huvudet.
Håller helt med. De som misshandlar Arnstad är Bonnier och övriga som lyfter fram honom. De vet mycket väl att det han säger är galet och att det gör honom till slagpåse. De slänger medvetet in honom i ett getingbo, för att det är opportunt för dem själva. Inte fan är det då getingarnas fel att han blir stucken.
Citera
2015-01-16, 23:31
Medlem
Arnstad ploppar fram vid 3.36, han inleder stark med bögeri och SS
https://www.youtube.com/watch?v=tvZyR-IUz04&feature=youtu.be&list=PL5hbAXqO80TC-V1rVC57VVuPZ0qUeUwfl
Citera
2015-01-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
https://www.youtube.com/watch?v=tvZyR-IUz04&feature=youtu.be&list=PL5hbAXqO80TC-V1rVC57VVuPZ0qUeUwfl

"Under 1800-talet så skapade man nationalismen".

Helt rätt, Henrik. Allt innan 1800-talet var Edens lustgård.
Citera
2015-01-17, 00:08
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
"Under 1800-talet så skapade man nationalismen".

Helt rätt, Henrik. Allt innan 1800-talet var Edens lustgård.

Man använde även pilbågar då. Det var an bättre förr, eller hur Arnis.
Citera
2015-01-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter

första gången jag ser honom på film och hör hans röst. Har verkar mycket mer sympatisk än vad han gör i text. Han ser rätt aggressiv ut på bilder och har en aggressiv framtoning.
Citera
2015-01-17, 11:45
Medlem
Golonkas avatar
Hej Henrik. Jag tror nog att du läser i denna tråden ibland. Du är nog typen som googlar ditt namn och följer upp hur det du säger och vad du gör, tas emot hos publiken. Vi är och har varit taskiga mot dig här i tråden, det vet vi. Vi hånar dig och säger en massa elaka saker som inte är trevlig läsning för den som är objektet för diskussionen. Man skulle kunna säga "mobbing" och att det handlar om någonsorts Jante-verksamhet och kanske känner du verkligen så också. Att du är mobbad och blir hånad av en massa fascister, rasister och nazister. Att vi här liksom blir arga för att du är "något på spåret" och att vad som händer är att vi blir arga för att du drar ner brallorna och exponerar nazi-trollen för sanningens solljus.

Det är emmelertid inte så.

Vad jag tror folk främst blir arga och provocerade av är vad man i USA kallar Stolen Valor och det handlar om en ilsken reaktion på personer som av olika skäl ljuger om sin militära -om ens befintliga militära- bakgrund och karriär för att boosta sin persona. Det finns folk som ljuger om saker som man påstår att man varit med om under någon insats inom det militära. Man skaffar medaljer privat och bär dem, utan att ha egentligen kvalificerat sig. Man tar i och ljuger om stridserfarenehter, när man i själva verket sorterat kalsonger i etappen långt bakom fronten. Man syr på märken på uniformen som vittnar om kunskaper och kompetens man inte har. Många som ägnar sig åt Stolen Valor har aldrig ens varit i närheten av en anställning som soldat, utan använder markörer för att öka sin trovärdighet i ett bedrägligt syfte eller för att skaffa sig fördelar, fringisar och rabatter som egentligen inte tillkommer dem.

Människor som verkligen har dessa erfarenheter, kunskaper och komptenser blir då oerhört förbannade över snålskjutsåkarna. I USA är det till och med ett brott som har fängelse på straffskalan. Också i Sverige är det ett brott att "förege allmän ställning" och utge sig exempelvis för att vara någon man inte är genom att bära en uniform och säga att man jobbar åt Försvarsmakten, men här är det ett mindre problem och straffet är lågt. Brottet måste dessutom ha ett uppsåtligt syfte för att det ska vara åtalbart. Sålunda kan jag köpa en svensk uniform, sy på en massa märken och montera dit släpspännen så att jag ser ut som Alan Mann (googla) utan att straffas, om jag bara har detta på mig när jag rör mig i det offentliga rummet. Om jag däremot kliver fram och på något sätt försöker utöva någon sorts myndighet iförd dessa kläder och pinaler eller säger att jag är den jag ser ut att vara genom mina kläder, gradbeteckningar och medaljer, så förger jag allmän ställning och kan dömas till bötesstraff.

Det hindrar inte att samma känslor väcks hos dem som verkligen gjort en insats eller kvalificerat sig för att bära vissa tecken, utmärkelser eller märken på sin uniform, som hos deras kollegor i USA.

Du har säkert suttit i ett sammanhang någonstans där du med en annan gubbe pratat "lumparminnen". Det brukade svenska män göra förr i tiden och vi som har åldern inne, gör kanske så än i dag. Ibland dök de upp snubbar som berättade helt osannolika historier om hemliga operationer man varit med om eller kvalificerade förband man tjänstgjort inom. En malaj på P10 kunde mycket väl bli fallskärmsjägare eller kustjägare efter ett par starköl och den plufsiga fetma man ifört sig och exponerade där i konferensbastun, skylldes på "dåliga knän efter den där fruktansvärda händelsen man inte kan prata om". Stolen Valor också här, alltså. Folk som blev hemskickade på grund av samarbetssvårigheter, svårt att hantera farlig materiel eller allmänt dåligt uppförande, kunde ta detta oerhört hårt om deras brinnande intresse för militär verksamhet förvaltades på detta sätt. Som en försmådd älskare, fabricerade man istället historier för att förklara och rationalisera varför man gallrats bort och avförts från utbildningen, klassats ner i befattningen eller på annat sätt inte visat sig duga. Självbilden såras och då försöker man täcka över det med en myt inför sig själv eller andra. Det gör ont att inte duga! Somliga går undan, slickar såren och går vidare. Andra trappar upp och kontraslår på olika sätt. "Militärer är dumma i huvudet", kan det heta. "Mina befäl var alkoholiserade nazister", kan det också heta. Känslor väcks om upprättelse och det kan vara farligt i vissa sammanhang. Wennerström, exempelvis, den store förrädaren, sägs ha funnit motiv för sina ogärningar i känslor av att bli förbigången och försmådd.

Du har fabricerat berättelser om din militärtjänstgöring, Henrik. Du är en sådan som försöker skönmåla dina militära meriter genom att berätta om dig själv som någon du aldrig blev. Vagnchefen på Gotland med den undermåliga materielen och de odugliga cheferna, var egentligen något helt annat och betydligt mindre kvalificerat. Stolen Valor, Henrik. Kanske är det så att eftersom krig och soldat är bland det manligaste som finns och att det ligger inprogrammerat i våra gener som flocklevande och revirhävdande däggdjur, så blir man avsnoppad om man inte duger och det står man inte ut med? Speciellt inte om man är en MÖP -och jag tror att du är en MÖP, Henrik. Allt tyder på det med ditt poserande, din vurm för långbågar, ditt dataspelande och hur du berättar om krig och krigare. Du är en försmådd MÖP med ett olyckligt kärleksförhållande till det militära.

Förlåt om jag är brutal. Det är faktiskt inte meningen att såra dig, men någonstans behöver du ett wake-up call. En "intervention", som det kallas.

Det är som Terje Hellesö och hans fejkade bilder.

Du med dina påhittade meriter, ovetenskapliga sätt att jobba och dogmatiska och oödmjuka sätt, provocerar detta drevande mot dig. Du alinierar dessutom folk som egentligen står på din sida. Du når precis motsatt resultat än vad du önskar och förväntar dig.

Kanske behöver du rent av hjälp och vård? Och ta det inte fel, men du beter dig faktiskt lite tokigt på ett sätt som väcker frågor. Du förefaller inte vara en person som söker narr-rollen, men du försätter dig själv i den.

I all vänlighet,

Golonka
Citera
2015-01-17, 12:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Dessutom har arnstad-kopian Behrang joinat diskussionen..
Känns väl skönt att Arnstad äntligen har hittat sin egen Sancho Panza, eller om det möjligtvis är en Guran han hittat. Början på en vacker manlig vänskap. Tyvärr finns det väl anledning att misstänka att någon perifer detalj kommer att göra att dom strax blir dödsfiender & anklagar varandra för fascism.
Citera
2015-01-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Känns väl skönt att Arnstad äntligen har hittat sin egen Sancho Panza, eller om det möjligtvis är en Guran han hittat. Början på en vacker manlig vänskap. Tyvärr finns det väl anledning att misstänka att någon perifer detalj kommer att göra att dom strax blir dödsfiender & anklagar varandra för fascism.

Ja de kanske kan skriva en bok ihop eller nåt. Kanske Lisa Bjurwald vill vara med på ett hörn också.
Citera
2015-01-17, 13:38
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Tungt inlägg. Och en förödande beskrivning av Henrik Arnstad.

Visst är det mänskligt att vilja vara någon annan än den man är!
För en del människor är det inspirerande och motiverande att drömma lite,
men för Arnstad är det uppenbarligen destruktivt.

Året har för övrigt börjat uselt för honom.

När han blev anklagad för att vara alarmist (Pojken som ropade att vargen kom) viisade
han att han inte kände till Aesops fabler, obildad som han är, och istället stolt meddelad
att han skull fortsätta skrika varg! till han hesnade. FAIL

Sedan lyckades han göra bort sig religiöst genom att kläcka ur sig att han som ateist
plötsligt var muslim i någon sorts märklig solidaritetsgest med muslimer. FAIL

Muslimkramandet exploderade sedan i ansiktet på honom i och med terrordåden i Frankrike.
Innan liken i Paris hade kallnat poppade en text av Arnstad från 2008 upp:

Nu gnäller danskarna igen. Tydligen har mordplaner på deras rasistiska tecknare avslöjats — och det är naturligtvis åt skogen. Å andra sidan är det exakt vad rasisterna på Jyllandsposten hoppades på, då de publicerade de rasistiska teckningarna föreställande profeten Muhammed.

Danmark är inte utsatt för någon oförätt från inhemska eller utländska muslimer. Danmark är en förbrytarstat, vars soldater mördat oskyldiga muslimer i Irak. Den danske statsministern Anders Fogh Rasmussen är en krigsförbrytare, som borde åtalas inför Internationella brottmålsdomstolen. Om någon dansk rasisttecknare mördas ligger ansvaret främst hos den danska statsledningen, Jyllandsposten och rasisttecknarna själva.

Bruna löss är bruna löss oavsett århundrade. Fy fan!

Henrik Arnstad 2008

FAIL
Citera
2015-01-17, 13:42
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Tungt inlägg. Och en förödande beskrivning av Henrik Arnstad.

Visst är det mänskligt att vilja vara någon annan än den man är!
För en del människor är det inspirerande och motiverande att drömma lite,
men för Arnstad är det uppenbarligen destruktivt.

Året har för övrigt börjat uselt för honom.

När han blev anklagad för att vara alarmist (Pojken som ropade att vargen kom) viisade
han att han inte kände till Aesops fabler, obildad som han är, och istället stolt meddelad
att han skull fortsätta skrika varg! till han hesnade. FAIL

Sedan lyckades han göra bort sig religiöst genom att kläcka ur sig att han som ateist
plötsligt var muslim i någon sorts märklig solidaritetsgest med muslimer. FAIL

Muslimkramandet exploderade sedan i ansiktet på honom i och med terrordåden i Frankrike.
Innan liken i Paris hade kallnat poppade en text av Arnstad från 2008 upp:

Nu gnäller danskarna igen. Tydligen har mordplaner på deras rasistiska tecknare avslöjats — och det är naturligtvis åt skogen. Å andra sidan är det exakt vad rasisterna på Jyllandsposten hoppades på, då de publicerade de rasistiska teckningarna föreställande profeten Muhammed.

Danmark är inte utsatt för någon oförätt från inhemska eller utländska muslimer. Danmark är en förbrytarstat, vars soldater mördat oskyldiga muslimer i Irak. Den danske statsministern Anders Fogh Rasmussen är en krigsförbrytare, som borde åtalas inför Internationella brottmålsdomstolen. Om någon dansk rasisttecknare mördas ligger ansvaret främst hos den danska statsledningen, Jyllandsposten och rasisttecknarna själva.

Bruna löss är bruna löss oavsett århundrade. Fy fan!

Henrik Arnstad 2008

FAIL

Fail? Om han var en hyfsat normal människa som uttryckt sig dumt skulle det vara fail, men han menar vad han säger. Arnis är lika obehaglig och ond som vilken annan häxjägare genom historien, oavsett uniform eller ideologi. Han menar verkligen att de han ogillar är löss och bör dödas.
Citera
2015-01-17, 13:47
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hej Henrik. Jag tror nog att du läser i denna tråden ibland.

Det tror inte jag. En man som konsekvent blockerar meningsmotståndare på Facebook och Twitter är antagligen inte intresserad av att läsa en över 6000 inlägg stor tråd full med peronangrepp och kommentarer som totalsågar hans livsverk.
Citera
2015-01-17, 14:05
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Arnstad anklagar Nils Funcke, journalist, publicist och sekreterare i Yttrandefrihetskommittén för nazistsympatier. Han hävdar också att den svenska demokratin är hotad av identitära terrorister.

Oj. Han kan inte vara riktigt klok. Följande påståenden tyder på en verklighetsuppfattning som är så skev att den nog bara kan beskrivas som patologisk:

Citat:
[T]usentals svenska journalister mordhotas, terroriseras och trakasseras av SD, nazister och rasister.

...den våg av rasismens mordhot som drabbar svenska journalister och som tystar demokratin.

Det är inte nazisternas yttrandefrihet som är i fara. De marscherar vilt.

[R]asisterna håller på att mordhota svenska journalistkåren till tystnad.

Nazister marscherar fritt, skyddade av polisen. Psalmsångare lagförs.

Nu idag var det väl några som lovebombade en moské som blivit utsatta för polisutredning? Men när nazister går till anfall krävs massiv pressinsats för att något ska hända

[D]emokrater mordhotas, rids ner av polisrytteri, åtalas, terroriseras, etc.

Jag vill peka på att demokratin faktiskt är hotad. Av identitärera terrorister.

Det är förbluffande att man envisas med att fortsätta lyfta fram den här stollen som någon slags expert på fascism. Etablissemanget behöver förstås sina propagandister, men det borde vara möjligt att hitta någon bättre än Arnstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in