Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Nej du blandar ihop olika personer nu. Jag har aldrig hävdat det.
Mitt argument är att spåret varken kan ledas till mordplatsen eller till mörkläggningen. Sydafrikaspåren har förts fram av ett antal avslöjade informationssvindlare och är nog ett av de få spår som faktiskt PU har granskat!
T ex Heines koppling skulle vara en påstådd förväxling av telefonnummer men sanningen är att det påståendet är en direkt skröna.
I sanning en synnerligen tunn soppa du försöker koka och som med den ökände Utredaren lovas det mycket med skördas det tunt.
Jag har som sagt liksom ett antal andra kunskapare inom ämnet Palmemordet fått mig till livs betydligt mera konkreta och till synes plausibla och dokumenterade uppgifter som visat sig vara rena falsifikat av sådana som velat smutsa sådana som följt det som vissa kallar Polisspår eller landsförrädarspår. Hoppas du inte fallit i den tunnan. Det är säkert lockande att avleda med sådant eftersom det finns kopplingar via t ex WACL kretsar mm till Palmefinetliga grupperingar också i Sydafrika så att det lätt utan focus kan gegga ihop sig till en märklig röra der begripligheten försvinner.
BW är en person som t ex driver flera olika linjer. Dels lägger han stor kraft på att förankra PKK spåret men som när han blir pressad och själv misstänkt pekar också mot sina forna arbetsgivare från Sydafrika som i sin tur pekar på honom. Det är en klassiker!
Så som sagt fortfarande efterlyser jag något mer än 15-30 år gammal skåpmat om det skall finnas minsta intresse för ditt förbehållslösa propagerandet för en outkommen bok!
Med all respekt för din kunskap angående Palmemordet. Det här är ingen tunn soppa. Jag fick möjligheten att läsa delar av boken. Det var efter att jag hört programmet på radion och ringde och frågade om det var möjligt. Jag berättade att jag var intresserad av Palmemordet och hade en del kunskaper. Så jag fick faktiskt möjlighet att läsa delar av boken. Jag ska säga att jag var skeptisk innan till det spåret.
Men herre gud jag blev fullständigt omvänd. Och jag kan säga att den boken behöver ingen extra draghjälp. Den kommer få uppmärksamhet så det räcker. Jag frågade om jag fick diskutera en del på flashback vilket var ok. Men fick stränga förhållningsorder på vissa saker, vilket vi tog i hand på. Det gorde vi förresten innan jag fick läsa att inte föra vissa uppgifter vidare innan boken kom ut. Han tyckte också det var spännande att konfrontera någon med uppgifterna, som hade lite kunskap om Palmemordet, för att diskutera vissa saker. Programmet i sig är ju mer ett lattjo lajban program. Han visste faktiskt inte innan att de skulle ta upp Palmemordet. Allra minst sätta den rubriken för programmet de gjorde på sin websida. Sanningen är ju den att han förekommer själv tidigt i mordutredningen som vittne. Och hans uppgifter leder direkt ner till Sveavägen. Först till biografen Grand sen till mordplatsen. Men innan han kommer dit så redogör han bakgrunden kopplingen Sydafrikas apartheidregim och Olof Palme. Det handlar egentligen om hela södra Afrika och kalla kriget. Han har ju lagt ner tre års arbete dagligen. Haft kontakter i Sydafrika med tidigare säkerhetsagenter, journalister etc. Socialdemokratiska toppar inom regeringen. Haft möten med huvudvittnen i mordutredningen. Och inte minst journalister bland annat Hasselbohm, som han anser besitter en hel del uppgifter och dessutom besöky Sydafrika vid ett flertal tillfällen. Hasselbohm berättade han, har inriktat sig mycket vad det gäller finansiering av mordet. Även en hel del utredare på Palmeutredningen. Och även poliser inom rikskriminalen.
Det är ett digert material, men som han sa, det svåra är att gå kort annars blir det en tegelsten på 1000 sidor och det orkar ingen fan läsa. Jag kan ju också berätta vilket han inte ville berätta i radioprogrammet utan mest skämtade bort, att han också blivit utsatt för ett mordförsök vilket renderade han två veckor på sjukhus. Och det tog sex månader att återhämta sig helt. Att jag fick skriva och berätta det här det är för att han anser att det ger ett visst skydd hur otroligt det än låter. För oavsett om han skulle råka illa ut, så ligger det ute på nätet samma dag. Och det bara förstärker uppgifterna.
Jag tror att du är så programerad på dina teorier så du kan inte ta till dig information och du blir blind för andra uppgifter. Du har inte behållit ditt öppna sinne. Så du är helt enkelt inte mottaglig för information. jag vill en sak. Ge mig på exempel på vad som är desinformation inom Sydafrikaspåret. Och i vems intresse så ska jag bemöta det med den info jag har och det jag har tillåtelse att diskutera. Helt klart har du negligerat starka uppgifter och inte förstått styrkan i informationen. och då är det bara en liten del. Varsågod