Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persoren
Läs det här då så får du se vilka uppgifter apartheidregimen fick efter mordet. Och sedan en sak till hur stor business tror du Craig Williamsson gjorde på mordet på Olof Palme? Nationalism i kombination med profit. Det var ju han som var säkerhetsrådgivare åt PW Botha och drev sitt eget privata säkerhets bolag Long reach.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10217264.ab

14 år gammal artikel. Vad har du för revolutionerande nytt att komma med? Detta är genomtröskad skåpmat.
Citera
2015-01-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag tror helt enkelt att du missbedömmer mig och min kunskap. Aparthetregimen hade många pinnar i brasan när det gällde ANC och flera Europeiska nationers politik i den frågan men det betyder inte att det per automatik har något med mordet att göra.

Sydafrika, WACL, EAP, Officersupproret, Contra, Chilejuntan och inte minst Israelerna hade stora dubier kring OP och potentiella motiv att vidta åtgärder.

Dock måste två utgångspunkter finnas för att sådana intressen skall bli intressanta. Dels direkta iakttagelser kring själva mordet och mordplatsen samt idag kopplingar som förklarar den omfattande mörkläggning som stora delar av etablisemanget ställt sig bakom.

De saker som diskuteras här när det gäller grupperingar och intressen har sådana uppenbara kopplingar som bland annat går via resterna av delar av vår underrättelsetjänsts bakgårdar.

Sydafrikanska motiv är genomtröskade och har i samtliga fall de granskats visat sig innehålla ett stort mått av informationssvindlare (både internationella och mera lokala) av ibland Episka propotioner. Ett av de spår förutom CP spåret som faktiskt PU ägnat en del arbete dessutom.

Heine Huhman, Longreach, diamantspår etc har visat sig oerhört tunna på substans så långt även om de varit polulära hos flera.
Det finns inget spår som så tydligt visar på hur PU med bistånd av SÄPO har mörklagt Sydafrikaspåret. I boken finns det tre tydliga exempel på det som jag fick läsa. Dessutom så finns det uppgifter som inte är kända varför det fanns stora intressen för den socialdemokratiska regeringen att bidraga till mörkläggningen vilket jag inte kan redoisa här, med stränga förhållningsorder från författaren. Oerhört känsliga uppgifter och de kommer säkerligen väcka uppmärksamhet.
F:Ö så styrdes IUEF från Palmes kontor och läser du den artikeln jag länkar till där den ansedda journalisten Hasselbohm redovisar att chefen för IUEF försöker få NUSAS ledare att mörda premiärminister Vorster. Det kan ju näppeligen vara så att chefen för IUEF kom på det själv. Det var ju uppgifter Craig Williamsson redovisade för South Africa Defence Force, där PW Botha var högsta hönset som försvarsminister. Han som senare blev President. vad det gäller Heine Human dog han ju också under mystiska förhållanden i USA. Sannolikt mördad.
Citera
2015-01-16, 17:41
Medlem
Citat:
Det finns inget spår som så tydligt visar på hur PU med bistånd av SÄPO har mörklagt Sydafrikaspåret. I boken finns det tre tydliga exempel på det som jag fick läsa. Dessutom så finns det uppgifter som inte är kända varför det fanns stora intressen för den socialdemokratiska regeringen att bidraga till mörkläggningen vilket jag inte kan redoisa här, med stränga förhållningsorder från författaren. Oerhört känsliga uppgifter och de kommer säkerligen väcka uppmärksamhet.
F:Ö så styrdes IUEF från Palmes kontor och läser du den artikeln jag länkar till där den ansedda journalisten Hasselbohm redovisar att chefen för IUEF försöker få NUSAS ledare att mörda premiärminister Vorster. Det kan ju näppeligen vara så att chefen för IUEF kom på det själv. Det var ju uppgifter Craig Williamsson redovisade för South Africa Defence Force, där PW Botha var högsta hönset som försvarsminister. Han som senare blev President. vad det gäller Heine Human dog han ju också under mystiska förhållanden i USA. Sannolikt mördad.

Jag är tveksam men vet ej heller säkert så ser fram emot att läsa boken oavsett. Så tack för dina inlägg
Citera
2015-01-16, 17:42
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Läs det här då så får du se vilka uppgifter apartheidregimen fick efter mordet. Och sedan en sak till hur stor business tror du Craig Williamsson gjorde på mordet på Olof Palme? Nationalism i kombination med profit. Det var ju han som var säkerhetsrådgivare åt PW Botha och drev sitt eget privata säkerhets bolag Long reach.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10217264.ab

Tack för länken. Intressant, jag undrar vem Bengt kan vara. KAK är ett förslag som jag kommer att tänka på. Jag är öppen för att flera motivbilder kan sammanfalla. Jag tycker att det är dumt att utesluta "Sydafrikaspåret" bara för att man exempelvis förfäktar "landsförräddarspåret".

Se även detta inlägg från heheho 2011-08.27

Fick just nytt tips: att Polisman X är Kjell-Arne Karlsson, från en källa som känner en stor del av gänget.

källan menar också att "polisspåret, VG, Sydafrikaspåret, Stay behind och Barbrospåret o.s.v. är samma spår"

detta är från FB

Spoiler:

Att Åke J Eks och andra högerextremistiska lärares undervisning vid polishögskolan burit frukt, visar en rad exempel inte minst från Norrmalmspolisen i Stockholm. *Den polis som enligt uppgift varit mest drivande i den högerextremistiska gruppen vid Norrmalmspolisen är Kjell-Arne Karlsson. Han ingick i början av av 70-talet i ledningen för den extrema högerorganisationen Demokratisk Allians (DA). Det var Kjell-Arne Karlsson som vid en Vietnamdemonstration 1973 tjänstgjorde som civilklädd. På sin kavaj hade han sytt dit märket ”Viet Cong Hunting Club”. Till följd av utredningen om högerextremism inom Norrmalmspolisen omplacerades Kjell-Arne Karlsson. Han förflyttades till ordningspolisen och arbetade närmast under Sune Sandström ( som senare befordrades till chef för Säpo och därefter till en stol närmast rikspolischefen). En av Kjell-Arne Karlssons nya arbetsuppgifter var att ingå som sekreterare i den utredningsgrupp som 1986 lade förslag till att polisen skulle få bilda en antiterroriststyrka." Tilläggas bör Anti Avsan, Ulf Helin och Sonny Björk från polisen samt Jan Värnhall, Hans Lundmark, Ture Utrianen, Kjell-Arne Karlsson, Jan Söderberg och Lars Nilsson som alla sympatiserade med Bertil Wedin som i sin tur stod i kontakt med det internationella nätverket osv. Alla var de insatta i planerna långt i förväg men ingen kunde lita på att det inte fanns någon mullvad eller om snacksalige Victor skulle förråda gänget."
Citera
2015-01-16, 17:52
Medlem
Citat:
14 år gammal artikel. Vad har du för revolutionerande nytt att komma med? Detta är genomtröskad skåpmat.

Du påstår ju att inget förändrades med Palmes död. Här har du ju svart på vitt klart dokumenterat att så var fallet enligt de uppgifter som rapporterades till Sydafrikas apartheidregim.Dessutom kan du väl knappast påstå att Oliver Tambo hade fel i den saken, dessutom har han ju tillstått vilken stor tillgång Olof Palme var för ANC och vilken stor skada som det tillfogade ANC med anledning av Palmes död.
oavsett om det kom dagen efter mordet eller inte.Vad är det du inte förstår i de uppgifterna?
Sydafrikaspåret är absolut inte genomtröskat, däremot har det lagts ut dimridåer i försök att avfärda det. Det går inte avfärda. Finns inget tydligare, men det är bara det att ingen tidigare har sammanställt materialet. Plus visar på icke kända uppgifter som förstärker både motivet och handlingen.
Citera
2015-01-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Tack för länken. Intressant, jag undrar vem Bengt kan vara. KAK är ett förslag som jag kommer att tänka på. [/i]

Varit uppe tidigare :
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
"Bengt"-uppgifterna gäller med all säkerhet Jan R(obert) Wennerstrand, f. 1933-08-20.

Han satisfierar alla kontrollerbara uppgifter enligt ovan.
Citera
2015-01-16, 18:12
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Varit uppe tidigare :

Ok, tack! Finns en med namnet Jan Wennerstrand i Enskede! Verkar dock inte vara samma person tyvärr - trodde jag hade min "Enskedeman" där
Citera
2015-01-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Tack för länken. Intressant, jag undrar vem Bengt kan vara. KAK är ett förslag som jag kommer att tänka på. Jag är öppen för att flera motivbilder kan sammanfalla. Jag tycker att det är dumt att utesluta "Sydafrikaspåret" bara för att man exempelvis förfäktar "landsförräddarspåret".

Se även detta inlägg från heheho 2011-08.27

Fick just nytt tips: att Polisman X är Kjell-Arne Karlsson, från en källa som känner en stor del av gänget.

källan menar också att "polisspåret, VG, Sydafrikaspåret, Stay behind och Barbrospåret o.s.v. är samma spår"

detta är från FB

Bengt är känd han heter Jan Robert Wennerstrand, bor i Stockholm. Hade sin tjänst på Uppsala universitet.

Spoiler:

Att Åke J Eks och andra högerextremistiska lärares undervisning vid polishögskolan burit frukt, visar en rad exempel inte minst från Norrmalmspolisen i Stockholm. *Den polis som enligt uppgift varit mest drivande i den högerextremistiska gruppen vid Norrmalmspolisen är Kjell-Arne Karlsson. Han ingick i början av av 70-talet i ledningen för den extrema högerorganisationen Demokratisk Allians (DA). Det var Kjell-Arne Karlsson som vid en Vietnamdemonstration 1973 tjänstgjorde som civilklädd. På sin kavaj hade han sytt dit märket ”Viet Cong Hunting Club”. Till följd av utredningen om högerextremism inom Norrmalmspolisen omplacerades Kjell-Arne Karlsson. Han förflyttades till ordningspolisen och arbetade närmast under Sune Sandström ( som senare befordrades till chef för Säpo och därefter till en stol närmast rikspolischefen). En av Kjell-Arne Karlssons nya arbetsuppgifter var att ingå som sekreterare i den utredningsgrupp som 1986 lade förslag till att polisen skulle få bilda en antiterroriststyrka." Tilläggas bör Anti Avsan, Ulf Helin och Sonny Björk från polisen samt Jan Värnhall, Hans Lundmark, Ture Utrianen, Kjell-Arne Karlsson, Jan Söderberg och Lars Nilsson som alla sympatiserade med Bertil Wedin som i sin tur stod i kontakt med det internationella nätverket osv. Alla var de insatta i planerna långt i förväg men ingen kunde lita på att det inte fanns någon mullvad eller om snacksalige Victor skulle förråda gänget."

Bengt är känd han heter Jan Robert Wennerstrand, bor i Stockholm. Hade sin tjänst på Uppsala Universitet om det kan var till någon ledning. Läs annars"Leopold reports"uppgifter om Uppsala grupp. Finns på nätet.
Citera
2015-01-16, 19:05
Medlem
Frågan om kort eller lång pipa.

Vad säger boboslacke?
Citera
2015-01-16, 19:14
Medlem
Citat:
Du påstår ju att inget förändrades med Palmes död. Här har du ju svart på vitt klart dokumenterat att så var fallet enligt de uppgifter som rapporterades till Sydafrikas apartheidregim.

Nej du blandar ihop olika personer nu. Jag har aldrig hävdat det.

Mitt argument är att spåret varken kan ledas till mordplatsen eller till mörkläggningen. Sydafrikaspåren har förts fram av ett antal avslöjade informationssvindlare och är nog ett av de få spår som faktiskt PU har granskat!

T ex Heines koppling skulle vara en påstådd förväxling av telefonnummer men sanningen är att det påståendet är en direkt skröna.

I sanning en synnerligen tunn soppa du försöker koka och som med den ökände Utredaren lovas det mycket med skördas det tunt.

Jag har som sagt liksom ett antal andra kunskapare inom ämnet Palmemordet fått mig till livs betydligt mera konkreta och till synes plausibla och dokumenterade uppgifter som visat sig vara rena falsifikat av sådana som velat smutsa sådana som följt det som vissa kallar Polisspår eller landsförrädarspår. Hoppas du inte fallit i den tunnan. Det är säkert lockande att avleda med sådant eftersom det finns kopplingar via t ex WACL kretsar mm till Palmefinetliga grupperingar också i Sydafrika så att det lätt utan focus kan gegga ihop sig till en märklig röra der begripligheten försvinner.

BW är en person som t ex driver flera olika linjer. Dels lägger han stor kraft på att förankra PKK spåret men som när han blir pressad och själv misstänkt pekar också mot sina forna arbetsgivare från Sydafrika som i sin tur pekar på honom. Det är en klassiker!

Så som sagt fortfarande efterlyser jag något mer än 15-30 år gammal skåpmat om det skall finnas minsta intresse för ditt förbehållslösa propagerandet för en outkommen bok!
Citera
2015-01-16, 19:23
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=Feb9mscl_10

10.43 säger Claes Borgström att hans granne liknar fantombilden mycket men även Christer Pettersson och att han erkänt för en vän att han var inblandad i mordet. Enligt ratsit bor Claes i Högbergsgatan 93 lgh 1401. Vem kan då tänkas vara den här mannen?
Citera
2015-01-16, 19:32
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Nej du blandar ihop olika personer nu. Jag har aldrig hävdat det.

Mitt argument är att spåret varken kan ledas till mordplatsen eller till mörkläggningen. Sydafrikaspåren har förts fram av ett antal avslöjade informationssvindlare och är nog ett av de få spår som faktiskt PU har granskat!

T ex Heines koppling skulle vara en påstådd förväxling av telefonnummer men sanningen är att det påståendet är en direkt skröna.

I sanning en synnerligen tunn soppa du försöker koka och som med den ökände Utredaren lovas det mycket med skördas det tunt.

Jag har som sagt liksom ett antal andra kunskapare inom ämnet Palmemordet fått mig till livs betydligt mera konkreta och till synes plausibla och dokumenterade uppgifter som visat sig vara rena falsifikat av sådana som velat smutsa sådana som följt det som vissa kallar Polisspår eller landsförrädarspår. Hoppas du inte fallit i den tunnan. Det är säkert lockande att avleda med sådant eftersom det finns kopplingar via t ex WACL kretsar mm till Palmefinetliga grupperingar också i Sydafrika så att det lätt utan focus kan gegga ihop sig till en märklig röra der begripligheten försvinner.

BW är en person som t ex driver flera olika linjer. Dels lägger han stor kraft på att förankra PKK spåret men som när han blir pressad och själv misstänkt pekar också mot sina forna arbetsgivare från Sydafrika som i sin tur pekar på honom. Det är en klassiker!

Så som sagt fortfarande efterlyser jag något mer än 15-30 år gammal skåpmat om det skall finnas minsta intresse för ditt förbehållslösa propagerandet för en outkommen bok!

Suck. Sverige införde sanktioner 1987 gentemot Sydafrika. Fattar inte hur länge den här myten om Palme och Sydafrika skall få leva. Det som knäckte regimen i fråga var ju britternas och jänkarnas åtgärder, vilka var långt mer ingående en svenskarnas 1987. Palmes linje var att invänta FN.

Finns det ens en endaste koppling till dåvarande Sydafrika så rör det sig om en "hitman" och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in