2015-01-16, 01:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
tror fan aldrig jag har blivit klippad av en waffern e100, visst har man träffats någon gång, men man har aldrig stått så dumt så dom kan tömma sitt magasin i en, man vet ju ungefär var dom kommer stå på dom flesta kartorna
Jag har, 3ggr i en match blev jag träffad av 6st 128mm apcr....0 skada fan va jag älskar t95 ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Naturligtvis är det bra att tracka fiendevagnar men det är knappast prio 1 för lights. Detta uppdrag slutade i att jag i en match fick en 13 90 som satt och snipade över halva banan för att försöka tracka fienden vilket ledde till att vi torskade spottingkriget och därigenom matchen.
Sen autoaim flyttades från tornet till chassit är det ju snorenkelt att tracka fiender i närstrid med små snabba vagnar.
Citera
2015-01-16, 02:27
Medlem
knypplarNs avatar
Jag har som sagt inget problem med att WG försöker att implementera nya morötter för folk att spela. Det är bara bra, i grund och botten gillar jag naturligtvis spelet och på senaste tiden kommer jag även överens med RNG osv.

Mitt största problem med uppdragen är att de uppmuntrar spelare till att spela på ett visst sätt för att klara av ett specifikt uppdrag i en specifik match. Någonstans föreställer jag mig att "bra" spelare även fortsättningsvis kommer att sätta lagets främsta i första rummet och fokusera på att vinna matchen i första hand och klara uppdraget i andra. Min erfarenhet än så länge är dock en annan (det kan ha att göra med att uppdragen än så länge är rätt nya, det är mycket möjligt att nyhetens behag kommer att avta med tiden) folk beter sig som idioter i pubs (mer än vanligt) bara för att de vill klara av specifika uppdrag som alla gånger inte är så jävla bra uttänkta för respektive vagns-typ.

Summan av kardemumman, jag hade hellre sett uppdrag som var baserade på att man under lång tid uppvisar en hög skicklighet i den typen av vagn man kör. Lite spontana tankar kan vara att man till exempel i en LT ska spotta i snitt lika mycket som sin HP sett över X antal matcher eller uppdrag som innebär att en konsekvent hög nivå lönar sig snarare än att man som i dagsläget måste välja ett uppdrag åt gången som man måste genomföra.

Förhoppningsvis ger alla dåliga spelare upp drömmarna om en gratis reward-vagn snart så att spelbalansen återgår till det normala.
Citera
2015-01-16, 09:59
Medlem
Kebabsugers avatar
hahaha min wr och wn8 rasar, men som sagt bryr mig inte om stats, vill bara bli klar med uppdragen så fort som möjligt
Citera
2015-01-16, 12:42
Medlem
franges avatar
Så, började på light tank igår med US, och fy i helvete vad dåligt det går! Fixade loss M5 Stuart igårkväll innan det var sängdags, men har jävlarimig knappt vunnit en endaste match hittills... givetvis så slog ju RNG i botten häromdagen så det går åt helvete oavsett om jag kör T30 eller RHM och fimpar 5-6 fi på egen hand eller dör efter 30 sekunder, förlust oavsett...

Men alltså förstår inte hur fan man kan gilla lights? Inte så snabba eller smidiga som jag förväntat mig, skadar noll och ingenting och tål inte ett skit...

Kanske är värt att nämna att jag till 99% spelat TD eller heavy, och den sista procenten arty tidigare...
Citera
2015-01-16, 12:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så, började på light tank igår med US, och fy i helvete vad dåligt det går! Fixade loss M5 Stuart igårkväll innan det var sängdags, men har jävlarimig knappt vunnit en endaste match hittills... givetvis så slog ju RNG i botten häromdagen så det går åt helvete oavsett om jag kör T30 eller RHM och fimpar 5-6 fi på egen hand eller dör efter 30 sekunder, förlust oavsett...

Men alltså förstår inte hur fan man kan gilla lights? Inte så snabba eller smidiga som jag förväntat mig, skadar noll och ingenting och tål inte ett skit...

Kanske är värt att nämna att jag till 99% spelat TD eller heavy, och den sista procenten arty tidigare...

Innan tier 5-6 så är inte light mycket att hänga i granen överhuvudtaget. Det är efter där någonstans som dessa är att räkna med. Vissa är tokbra scouts, vissa skadar något enormt när dom väl kommer för att sen snabbt försvinna osv.
Det är en lite egen spelstil om man inte är van vid det.
Citera
2015-01-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Innan tier 5-6 så är inte light mycket att hänga i granen överhuvudtaget. Det är efter där någonstans som dessa är att räkna med. Vissa är tokbra scouts, vissa skadar något enormt när dom väl kommer för att sen snabbt försvinna osv.
Det är en lite egen spelstil om man inte är van vid det.

Jag skulle vilja säga att det finns ett undantag. Kinesiska M5A1 Stuart är helt underbar att lira som scout med oavsett MM. Snabb, bra rof och även hyfsad alpha. Känner att detta kompenserar dåliga kamo-värdet och begränsad viewrange. Bonusen som tier 4 light är ju då även att man nån gång då och då får lira ett t4-game.

_____

Nickar btw LemmingtonSteele på wot, lirar gärna pluton med folk! Sen om där finns nån hyfsad klan med god stämning så är jag gärna med, är kaos i min nuvarande :/
Citera
2015-01-16, 13:07
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Lights är den vagnstyp som kräver mest crew skills för att bli bra. Innan man har sjätte sinnet och börjar närma sig 100% camo så är det i princip bara dåliga mediums. Man måste också alltid hålla koll på minikartan för att se var det finns öppningar. Och ha tålamod så man inte dör i onödan innan de öppnigarna dyker upp.
Citera
2015-01-16, 13:08
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanepower
Jag skulle vilja säga att det finns ett undantag. Kinesiska M5A1 Stuart är helt underbar att lira som scout med oavsett MM. Snabb, bra rof och även hyfsad alpha. Känner att detta kompenserar dåliga kamo-värdet och begränsad viewrange. Bonusen som tier 4 light är ju då även att man nån gång då och då får lira ett t4-game.

_____

Nickar btw LemmingtonSteele på wot, lirar gärna pluton med folk! Sen om där finns nån hyfsad klan med god stämning så är jag gärna med, är kaos i min nuvarande :/

Finns en uppsjö med svenska klaner, allt från casual till top 10 EU så det är bara vraka och välja.
Citera
2015-01-16, 13:10
Medlem
roligt?
Citera
2015-01-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanepower

_____

vad gjorde du i november som fick din win rate att droppa så fantastiskt?
OK stats så du borde inte ha något problem att komma in, men du saknar gedigna CW tanks min vän.
Eftersom du gillar mediums/light borde du ha en bat-chat och en rysk medium, AMX 50 B verkar ligga inom räckhåll oxå. (varje konto borde innehålla en IS-7 samt en t110-e5 för CW)
A-P klanerna är att rekommendera, stöter på dem titt som tätt överallt känns det som, skirmishes och de syns på kartan. Om du är mer intresserad av organiserat och spela CW ofta, om det är bara en juste klan så finns ju alltid SVCW (swedish viking CW) eller 1ST (En svensk tiger) de som jag brukar se iallafall och är helt klart svenska och aktiva.
Citera
2015-01-16, 17:34
Medlem
Hur står såg A-P1 mot AoS? Mycket svenskar i den senare väl?
Citera
2015-01-16, 17:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Hur står såg A-P1 mot AoS? Mycket svenskar i den senare väl?

Vilka är AoS? AP1 brukar vara top 10 på EU iallafall. Tror dom är där omkring just nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in