2015-01-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Varför ska terrorister som mördar och våldtar bli belönade i Sverige medan svenska och invandrade unga som sköter sig straffas med att tvingas söka jobb själv om det nu finns..

I Örebros kommunledning har man tagit upp problematiken kring IS-sympatisörer. Enligt kommunalrådet Rasmus Persson (C) vill man försöka hjälpa de IS-krigare som återvänder till Örebro att komma i jobb och få psykologhjälp för sina traumatiska upplevelser.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/kommun-hjalper-is-krigare

Det är alltid lätt att kritisera. Vad föreslår du att man ska göra? Du tycker inte att man ska bekosta insatserna för dessa människor för att förebygga framtida problematik? De är ju uppenbarligen benägna att göra dumma saker.
Citera
2015-01-16, 15:43
Medlem
Vill man underlätta för framtida terrordåd på svensk mark kan jag inte tänka mig något mer effektivt än att låta dessa människor återvända.

Människor som vant sig vid att mörda, och som har en extrem världssyn. De blir säkert goda samhällsmedborgare som innerligt ångrar sina mord, bara vi är ytterliggare lite snällare.
Citera
2015-01-16, 15:43
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forwardSPACE
Det är alltid lätt att kritisera. Vad föreslår du att man ska göra? Du tycker inte att man ska bekosta insatserna för dessa människor för att förebygga framtida problematik? De är ju uppenbarligen benägna att göra dumma saker.

Jag ifrågasätter bara att en som våldtar och hugger huvudet av småflickor ska få gräddfil i svensk arbetsmarknad. Men det är väl detta majoriteten av svenskarna röstat för så det kanske är fel att klaga.
Citera
2015-01-16, 15:45
Medlem
Citat:
Det är alltid lätt att kritisera. Vad föreslår du att man ska göra?

På min tid åkte mördare in i fängelse. Massmördare fick sitta där ett bra tag. Så något sådant kanske?
Citera
2015-01-16, 15:45
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Sverige belönar de som utför etnisk rensning och våldtar.

Hade Sverige belönat nazisrer under andra världskriget på samma sätt?
Citera
2015-01-16, 15:46
Medlem
fluffiss avatar
Tycker Örebro kommun ska fixa en stor återkomstfest för alla Örebroare när IS-mördarna återkommer, där det bjuds på halalslaktad get och kanelbulle. Sen kan alla sitta vid en stor lägereld och äta medan mördarna berättar om hur de sköt civila i huvudet, våldtog kvinnor och barn och torterade oskyldiga. Som avslutning kan alla klämma i lite sköna och härliga Tomas Ledin-dängor från förr.

Mys-pys.

Alternativt kan man ta och ställa dem inför rätta för krigsbrott, men det vore väl ändå taskigt?
Citera
2015-01-16, 15:51
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Ja ta ifrån dom deras svenska pass om dom har dubbla medborgarskap. Om dom påstår sig vara utan medborgarskap ompröva deras asylärende. Hur jävla svårt kan det vara. Om dom vill åka iväg och kriga gör det bara vi slipper se dom sen.

Man kan häva medborgarskapen från folk som enbart har ett medborgarskap och därigenom göra dem statslösa. Detta gör andra länder inom EU.
Citera
2015-01-16, 15:56
Medlem
Avva66s avatar
Lobotomi på hemvändande IS-krigare, vore kostnads och säkerhetsmässigt bättre.
För någon nytta i samhället lär de aldrig nånsin komma att göra i alla fall.

Citera
2015-01-16, 15:57
Medlem
H8reds avatar
Jag tycker vi kan skicka ner lite svenska dialogpolitiker och lösa saken på plats.
Citera
2015-01-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Jag ifrågasätter bara att en som våldtar och hugger huvudet av småflickor ska få gräddfil i svensk arbetsmarknad. Men det är väl detta majoriteten av svenskarna röstat för så det kanske är fel att klaga.

Ja men vad kul att du kan kasta bajs kring dig men inte kan komma med något konkret själv. Du vet ju inte ens vad du vill?
Citera
2015-01-16, 16:11
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ja men vad kul att du kan kasta bajs kring dig men inte kan komma med något konkret själv. Du vet ju inte ens vad du vill?

Vad jag vill? Läser du mina kommentarer så ser du nog.

MEN samtidigt är jag för demokrati och respekterar den. Om majoriteten av svenskarna vill att ISIS-terrorister ska få gräddfil i arbetsmarknaden så ska de väl ha det?
Citera
2015-01-16, 16:20
Medlem
Dynamiks avatar
Det är helt sinnessjukt. Man kan i princip åka ner till Afghanistan på krigssemester och strida mot svenska FN-styrkor, för att sedan komma hem till Sverige och få förmåner.

Sverige har blivit så jävla polariserat mellan galningar i ytterkanten av vänster och höger att rimliga och förnuftiga åsikter knappt längre får någon plats. Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in