2015-01-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Kan det vara så att det är ett litet bolag noterat på Aktietorget? För papper noterade på NGM och Aktietorget ligger vårt lägsta courtaget på 19 kronor.

Här hittar du vår prislista med all information du behöver. Du kan kontrollera din courtageklass under Mina sidor -> Profil -> Min profil -> Courtageklasser.

Tveka inte att höra av dig vid frågor!

/Kristoffer, Avanza

hahaha jag ser nu att det längre ner står med mindre bokstäver "Priserna gäller för aktiehandel på Stockholmsbörsen och First North. För priser på andra listor eller instrument, se vår prislista. ". Trodde bara telefonförsäljare på 90-talet körde sådana knep.
2015-01-16, 13:31
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Kiss
hahaha jag ser nu att det längre ner står med mindre bokstäver "Priserna gäller för aktiehandel på Stockholmsbörsen och First North. För priser på andra listor eller instrument, se vår prislista. ". Trodde bara telefonförsäljare på 90-talet körde sådana knep.

Hej,

Jag tycker att det presenteras väldigt tydligt på vår hemsida. Det står "från 1 kr" och sedan har vi en länk precis bredvid till vår prislista. Klickar man sig till prislistan, vilket man rimligtvis bör göra om man ska handla aktier, så kommer man till en väldigt stor och tydlig prislista där vi skriver vad det kostar att handla på olika marknader och i olika instrument.

Jag ser att det verkar gälla en order under gårdagen och det ska självklart inte drabba dig om det skett ett misstag i all hast, hör av dig till oss så kan vi säkert ersätta dig för mellanskillnaden
(Det går bra att hänvisa till mitt svar i denna tråd)

/Dan, Avanza
Senast redigerad av AvanzaBank 2015-01-16 kl. 13:35.
2015-01-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Jag tycker att det presenteras väldigt tydligt på vår hemsida. Det står "från 1 kr" och sedan har vi en länk precis bredvid till vår prislista. Klickar man sig till prislistan, vilket man rimligtvis bör göra om man ska handla aktier, så kommer man till en väldigt stor och tydlig prislista där vi skriver vad det kostar att handla på olika marknader och i olika instrument.

Jag ser att det verkar gälla en order under gårdagen och det ska självklart inte drabba dig om det skett ett misstag i all hast, hör av dig till oss så kan vi säkert ersätta dig för mellanskillnaden
(Det går bra att hänvisa till mitt svar i denna tråd)

/Dan, Avanza

Ingen rationell människa skulle föredra att klicka sig fram till en lista som borde visas direkt där man väljer courage. Finns ingen anledning att behöva klicka fram den. Det framstår bara som ni försöker lura folk genom att man missar det finstilta.
2015-01-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Kiss
Ingen rationell människa skulle föredra att klicka sig fram till en lista som borde visas direkt där man väljer courage. Finns ingen anledning att behöva klicka fram den. Det framstår bara som ni försöker lura folk genom att man missar det finstilta.

Till deras försvar står det precis under courtsge mini.
- från 1 krona. Se alla priser
2015-01-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernuolli
Till deras försvar står det precis under courtsge mini.
- från 1 krona. Se alla priser

Ja, det står så om man går hem->prislista. Men är man inne på courtageklasser, alltså där man slutligen väljer sin courtage, så måste man scrolla ner, läsa det finstilta och klicka sig vidare till prislistan. Finns ingen anledning att inte ha prislistan framme direkt tycker jag. Det kanske är en smaksak vad vet jag. Men jag kan inte vara den första som gör det här missen

Man har även en inledning under "courtageklasser". Man kunde skrivit redan där att courtageklasserna i första hand gäller Stockholmsbörsen och First North man nu vill ha en länk.
Senast redigerad av Dr. Kiss 2015-01-16 kl. 14:16.
2015-01-16, 14:15
Medlem
Kattmattas avatar
Jag har börjat intressera mig för att placera en del av mina sparade pengar i fonder istället för att låta dem ligga och skräpa på ett sparkonto med dålig ränta. Just nu har jag 10000-20000kr som jag är redo att "låsa" i fonder under en lång tid (10+år).

Vilken/vilka fonder är att rekommendera för en 20-åring som inte kan ett jota om fonder/aktier? Ska jag sprida ut dem på flera olika fonder eller räcker det med att placera dem i en fond (ex. Avanza Zero) med tanke på att det inte är några stora summor det handlar om för tillfället?

Jag försökte läsa på lite men fonddjungeln förvirrar mig lika mycket som innan.
2015-01-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatta
Jag har börjat intressera mig för att placera en del av mina sparade pengar i fonder istället för att låta dem ligga och skräpa på ett sparkonto med dålig ränta. Just nu har jag 10000-20000kr som jag är redo att "låsa" i fonder under en lång tid (10+år).

Vilken/vilka fonder är att rekommendera för en 20-åring som inte kan ett jota om fonder/aktier? Ska jag sprida ut dem på flera olika fonder eller räcker det med att placera dem i en fond (ex. Avanza Zero) med tanke på att det inte är några stora summor det handlar om för tillfället?

Jag försökte läsa på lite men fonddjungeln förvirrar mig lika mycket som innan.

Avanza Zero, Spiltan Aktiefond och Danske I SRI Global är några bra och billiga förslag för långsiktigt sparande och som rekommenderas av de flesta. Sprid ut sparandet i 2-3 olika över tid. Du kan börja med en.
2015-01-16, 15:24
Medlem
Steffestekares avatar
Hej jag har lite funderingar. Jag har pluggat under hösten och det har gått åt helvete. Har en tenta kvar men kommer nog köra den skulle jag tro. Kommer att ha tagit endast 7.5 p av trettio. Kommer att jobba nu under våren och sommaren och skall byta utbildning till hösten.

Hur många kurser måste jag fixa för att få studiebidrag till hösten igen? en eller två?
2015-01-16, 15:25
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Hej jag har lite funderingar. Jag har pluggat under hösten och det har gått åt helvete. Har en tenta kvar men kommer nog köra den skulle jag tro. Kommer att ha tagit endast 7.5 p av trettio. Kommer att jobba nu under våren och sommaren och skall byta utbildning till hösten.

Hur många kurser måste jag fixa för att få studiebidrag till hösten igen? en eller två?
Så många som krävs för att fixa 22.5 hp. Alternativt 18 om det var din första eller andra termin med studiemedel.
2015-01-16, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Så många som krävs för att fixa 22.5 hp. Alternativt 18 om det var din första eller andra termin med studiemedel.

15 poäng är 75%.
2015-01-16, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
15 poäng är 75%.

(plus de 7.5 han/hon hade då)
2015-01-16, 15:39
Medlem
Emerains avatar
Citat:
15 poäng är 75%.

Citat:
(plus de 7.5 han/hon hade då)
Ja, 22.5 hp är vad personen måste ha innan mer studiemedel kan beviljas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in