2015-01-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Bara jag som ser på hockeykväll? SVT runkar över att Örebro ständigt fyller sin hall. Ord som "publiklaget" och dylikt används. Man har en jävla lada som tar in 5200. Varför hetsar dom upp sig över detta?

Ingen aning, det där har blivit så jäkla överdrivet och något som alla bara hakar på.

Sen fick Hockeykväll lite kritik förra veckan för att man knappt ägnade någon tid alls till Örebro som hade vunnit borta mot Frölunda (om det stämmer vet jag ej då jag slutade kolla på skiten för länge sen). SVT höll tydligen med och kände väl att man behövde bre på lite extra om Örebro den här veckan istället.

Sitter förövrigt fortfarande och mår lite illa efter kvällens förlust. Trots att den var så jäkla väntad. Det ligger nog något i att vi får ta mycket skott utifrån, och att vi har svårt att komma in på Leksands kasse. Men det går inte heller att komma ifrån att vi har fem-sex ramträffar och att det studsar helt jävla rätt för Leksand i vartenda möte.

Nu är vi snart nere på play-in plats. Bara hoppas att det stannar där.

Till sist vill jag bara säga att jag börjar avsky Wikegård mer och mer. En person som förr faktiskt var jävligt skön.
Citera
2015-01-15, 23:13
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Hejdå Fiala...
Citera
2015-01-15, 23:14
Medlem
von_Ss avatar
Missade matchen idag men det verkar ha varit en klassisk Örebro borta.

Är Donald tillbaka i Modo?
Citera
2015-01-15, 23:15
Medlem
.-.-.s avatar
Här syns det solklart att domarna gjorde rätt som inte dömde straff, Frögren höll aldrig i pucken, han försökte men fick aldrig grepp om den och ska nog va glad för det.
Så nu kan ni Örebroare sluta gråta, det va inte domarnas fel den här gången.
https://vine.co/v/OjuO72utUll/embed
Citera
2015-01-15, 23:15
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Japp, med sämre balans än innan.
Citera
2015-01-15, 23:27
Medlem
Modo kan verkligen inte lyckas med nånting längre, helt otroligt hur det ser ut, står det lika inför period 3 vet man att det är helt kört.

I övrigt en usel match från båda lagen, otroligt tråkigt att titta på, det enda som var lite roligt var när Brashear lyckades få Tollefsen att ta en korkad 2a.
Citera
2015-01-15, 23:48
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Modo kan verkligen inte lyckas med nånting längre, helt otroligt hur det ser ut, står det lika inför period 3 vet man att det är helt kört.

I övrigt en usel match från båda lagen, otroligt tråkigt att titta på, det enda som var lite roligt var när Brashear lyckades få Tollefsen att ta en korkad 2a.

Ja, det var verkligen lyckat. In med honom oftare så motståndaren tar fler korkade tvåor. Undrar hur mycket speltid Foppa har satt upp honom på.
Citera
2015-01-15, 23:58
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Missade matchen idag men det verkar ha varit en klassisk Örebro borta.

Det var en klassisk örebromatch... Örebro vann skotten med 319-2, slutresultat 1-2.

Rättvis seger, nu ska jag börja tillaga min hatt.
Citera
2015-01-16, 00:59
Medlem
Crunchies avatar
Helt otroligt hur man lyckas vinna matcherna mot Örebro. Örebro behöver ju inte ens försöka skapa egna lägen, Leksand bjuder gladeligen på 4-5 avslutslägen av rang. Funkar inte det kan man bjuda på 3-4 powerplay. Krävs väl att Leksand spelar utan målvakt.

NM:Supportersnack
Senast redigerad av Crunchie 2015-01-16 kl. 01:05.
Citera
2015-01-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det var en klassisk örebromatch... Örebro vann skotten med 319-2, slutresultat 1-2.

Rättvis seger, nu ska jag börja tillaga min hatt.

Nästa gång så se till ha en hatt i kex eller något annat.¨
Blir så mycket enklare och godare då
Citera
2015-01-16, 08:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Japp, med sämre balans än innan.

Undrar hur Foppa tänkte egentligen, värva en spelare som får 30 sekunders istid per match, Även om lönen skulle vara "låg" så är det idiotiskt.
Citera
2015-01-16, 09:05
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Undrar hur Foppa tänkte egentligen, värva en spelare som får 30 sekunders istid per match, Även om lönen skulle vara "låg" så är det idiotiskt.

Han har ju förklarat hur han tänkte; Modo behöver en goon för att skydda deras unga talanger. Och vad är då bättre än en 110kg tung pensionär utan balans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in