2015-01-16, 10:33
Medlem
tgv23000s avatar
SAIK:s Kabanov och Sörensen tillbaka ikväll, lägg därtill superheta nyförvärvärvet Pesonen, så kan ni räkna ut att Fusklunda får det hett om öronen, 5-1 eller 6-1 är rimligt.
Citera
2015-01-16, 11:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Han har ju förklarat hur han tänkte; Modo behöver en goon för att skydda deras unga talanger. Och vad är då bättre än en 110kg tung pensionär utan balans?

Ja och det verkar ju gå lysande. Laget saknar självförtroende och håller på spela sig fram till ett riktigt prekärt läge. Att det blir kvalmatcher är ju i det närmaste 100 % säkert och det kan nog bli väl så tungt.

Modo lyckas värva det man inte ska värva. Har det gått sämre för någon nyinstallerad tränare än det gjort för Perra.
Citera
2015-01-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
SAIK:s Kabanov och Sörensen tillbaka ikväll, lägg därtill superheta nyförvärvärvet Pesonen, så kan ni räkna ut att Fusklunda får det hett om öronen, 5-1 eller 6-1 är rimligt.
Ja, säkert. Speciellt som Frölunda haft det "lätt" i Skellefteå de senaste 3-4 matcherna.
Citera
2015-01-16, 11:35
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
– Leksand spelar en riktigt ful hockey. De backar alltid hem med fem man och har alltid hälften så många skott på mål. Ingen gillar ett sådant lag som bara väntar på blålinjen och inte har några skott på mål, förutom något enstaka två mot ett-läge, säger Julius Hudacek.

Skjuter man ett skott i minuten (skott på + utanför) och spelar en fjärdedel av matchen i power play kanske man ska fundera om det är ens eget lag som får förändra något istället för att böla om att motståndaren ska överge en bevisligt väl fungerande taktik.

Jag blir nog gladare över rånen än över de solklara segrarna numera. Önskar bara de kunde komma oftare!

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det var en klassisk örebromatch... Örebro vann skotten med 319-2, slutresultat 1-2.

Rättvis seger, nu ska jag börja tillaga min hatt.

Hur många hattar har du konsumerat under din tid här?
Citera
2015-01-16, 11:52
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
2-6 till Frölunda*.
Citera
2015-01-16, 11:55
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Skjuter man ett skott i minuten (skott på + utanför) och spelar en fjärdedel av matchen i power play kanske man ska fundera om det är ens eget lag som får förändra något istället för att böla om att motståndaren ska överge en bevisligt väl fungerande taktik.

Jag blir nog gladare över rånen än över de solklara segrarna numera. Önskar bara de kunde komma oftare!

Skulle vilja vara en fluga på väggen när Hudacek och Roger R har sina kafferep. "Han är dum! Snyft. De är tråkiga! Griiiiin"

Rånen är absolut roligare pga deras effekt på motståndarna. Dessutom är det skönt att aldrig själv behöva sörja en förlorad match där man varit det bättre laget.
Citera
2015-01-16, 12:21
Medlem
Blurgarens avatar
Citat:
Tror nog att Frölunda tar det ikväll, har de inte 4-5 raka bortavinster mot Skellefteå?

Edit: Tydligen bara 3 raka, tror ändå att Frölunda tar kvällen match, men man får väl hoppas att CHL-vinsten bara var en tillfällig avvikelse från svackan.
Senast redigerad av Blurgaren 2015-01-16 kl. 12:27.
Citera
2015-01-16, 13:07
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Undrar hur Foppa tänkte egentligen, värva en spelare som får 30 sekunders istid per match, Även om lönen skulle vara "låg" så är det idiotiskt.

Tanken är väl god, men i praktiken blir det lite fel när han är så dålig som spelare. Hade han åtminstone kunnat hänga med i skridskoåkningen och haft balans hade han definitivt kunnat göra nytta, på och utanför isen.

Samtidigt räckte det i går med 30 s för att få en utvisning med sig, så man ska väl inte klaga.
Citera
2015-01-16, 13:27
Medlem
wemas avatar
Samtliga i laget är tillgängliga för spel mot Modo. Fasiken vad gott!
Citera
2015-01-16, 13:46
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Hur många hattar har du konsumerat under din tid här?

Det här är min andra. Den första var när jag inför säsongen 12/13 lovade att äta min mössa om inte Asplöven kom sist i tabellen.

edit: Var hittade Hudaceks grin- och gråtcitat?

edit 2: Kom att det fanns en hemsida som heter google. Jävlar vad bitter Hudacek är.
Senast redigerad av Draedon 2015-01-16 kl. 13:53.
Citera
2015-01-16, 13:48
Medlem
Modo kanske borde satsa på Schremp?
Citera
2015-01-16, 13:55
Medlem
Citat:

Ingick det i taktiken att släppa till fem-sex ramträffar också? Eller att fullkomligt ge iväg en hel drös med farliga lägen där endast Alsenfelt är skillnaden mellan att råna eller bli krossad.

Att du gnäller på Hudacek köper jag. Barnsligt uttalande.

Håller också med om att rånen är de absolut skönaste segrarna. Att de inte kommer oftare är obviously för att det i längden är ohållbart att spela det spel ni visade upp igår. Bara rena tillfälligheter att ni turat i just Örebro. Åtminstone vill jag tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in