2015-01-15, 15:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kylige
Jag säger att jag inte tycker att yttrandefriheten bör inte täcka såna hån.

Enligt vilka kriterier?
Citera
2015-01-15, 15:44
Medlem
Citat:

Det ska inte vara yttrandefrihet att någon ska kunna håna Muhammed, Jesus, någons mamma osv. Detta gäller vare sig det är en religiös figur eller någon familjemedlem/släkting.

eller någon seriefigur som kalle anka, bamse, pussepigg ?
Citera
2015-01-15, 15:53
Medlem
Citat:
Nej, jag stödjer inte terrorism. Jag säger att jag inte tycker att yttrandefriheten bör täcka såna hån. Ka'b ibn al-Ashraf och Charlie Hebdo är lika i den typ av idioti som de höll på med, alltså att håna & provocera.

Det ska inte vara yttrandefrihet att någon ska kunna håna Muhammed, Jesus, någons mamma osv. Detta gäller vare sig det är en religiös figur eller någon familjemedlem/släkting.

Yttrandefrihet ska inte vara obegränsad, självklart. D.v.s. Att du ska göra skillnad mellan LEVANDE människor och människor som är döda. Varför ska man låta en människas död, också vara någon annans död? Om du t.ex. Mobbar en person som lever, kan det leda till allvarliga konsekvenser för den personen. Men om en människa påstår sig vara en profet och hävdar sin rätt att bestämma Lagar, Etik, Moral, etc då kan den personen inte förvänta sig att icke kritiseras. Ka'b al ashraf ansåg muhammed icke som en profet och den åsikten ska respekteras.

Själv är jag troende kristen och tror på de bibliska profeterna. Jag förstår även att det finns människor som inte delar min övertygelse och det ger mig fortfarande icke rätten att döda någon som icke delar samma värderingar.

Människan har rätten till vilken övertygelse som helst, så länge den övertygelsen inte manifesterar sig som ett hot mot oliktänkande.
Citera
2015-01-15, 16:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, jag stödjer inte terrorism. Jag säger att jag inte tycker att yttrandefriheten bör täcka såna hån. Ka'b ibn al-Ashraf och Charlie Hebdo är lika i den typ av idioti som de höll på med, alltså att håna & provocera.

Det är ju precis det yttrandefriheten är till för. Om alla bara sa saker ingen blev förnärmad av hade vi inte behövt den.
Citera
2015-01-15, 18:36
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur ska du ha det?
Menar du att det inte är attacker mot Israel, det är försvar?
Varför antar du rollen som djävulens advokat?

Du missade mitt inlägg tidigare i tråden där jag förklarade att inte gäller Palestina https://www.flashback.org/sp51884053.
Citera
2015-01-15, 18:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Varför antar du rollen som djävulens advokat?

Du missade mitt inlägg tidigare i tråden där jag förklarade att inte gäller Palestina https://www.flashback.org/sp51884053.
Vad är det Islamister hatar då och vill? Det funderar jag på. Att folk skall tro på GUD? Använder sig själv som bomber för att? Kan du förklara för mig ärlig vad som pågår?
Jag har inget emot muslimer, känner många men jag har mycket svårt att förstå hämndattacker, självmordsbomber och Isis. Vad vill man? Ingen vinner på att döda. Det blir hämnd på hämnd på hämnd endast.
Citera
2015-01-15, 18:46
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Absolut, helt rätt!
Det jag undrar och frågar dig specifikt är. Vad har Sion för betydelse för dig och påverkar dig?
Lever du mitt i det? Kan du tänka dig att det går att lösa saker och ting på ett nytt sätt?
Det var det jag ville veta då du endast säger, det är Sion. Ett enkelt och ickesvar tycker jag.
Ja, den slutliga lösningen...
Nejdå, jag påverkas självklart när mina medmänniskor oavsett om det gäller oskyldiga teist eller ateist dödats, att ignorera något liknade bara för att man inte lever mitt i det är fegt och visar brist på karaktär.

En icke-våldsam lösning finns redan på bordet men sion välter bordet med lögner varje gång framsteg är ''för'' nära.
Citera
2015-01-15, 18:49
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, den slutliga lösningen...
Nejdå, jag påverkas självklart när mina medmänniskor oavsett om det gäller oskyldiga teist eller ateist dödats, att ignorera något liknade bara för att man inte lever mitt i det är fegt och visar brist på karaktär.

En icke-våldsam lösning finns redan på bordet men sion välter bordet med lögner varje gång framsteg är ''för'' nära.
Är det inte GUD som har det sista ordet.Inte människor.
Människors slutliga lösningar tycks alltid vara döda, döda ,döda. Sjukt anser jag.
Citera
2015-01-15, 18:54
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Vad är det Islamister hatar då och vill? Det funderar jag på. Att folk skall tro på GUD? Använder sig själv som bomber för att? Kan du förklara för mig ärlig vad som pågår?
Jag har inget emot muslimer, känner många men jag har mycket svårt att förstå hämndattacker, självmordsbomber och Isis. Vad vill man? Ingen vinner på att döda. Det blir hämnd på hämnd på hämnd endast.
Jo, det finns alltid dom som vinner på andras död...krigsindustrin t.e.x.

Tänk såhär när började alla dessa självmordsbombare, isis,al-alqaida och jag vet inte vad börja dyka upp?
Då är du på god väg.
Citera
2015-01-15, 18:55
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Är det inte GUD som har det sista ordet.Inte människor.
Människors slutliga lösningar tycks alltid vara döda, döda ,döda. Sjukt anser jag.
Såklart! Vad tycker du själv?
Citera
2015-01-15, 19:06
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jo, det finns alltid dom som vinner på andras död...krigsindustrin t.e.x.

Tänk såhär när började alla dessa självmordsbombare, isis,al-alqaida och jag vet inte vad börja dyka upp?
Då är du på god väg.
Nej jag frågar dig VARFÖR de dök upp? Finns det verkligen ett rätt i det anser du? Skall de skylla på någon annan?
Om jag hatar mina grannar skall jag ge mig in till dem och spränga dem och mig själv i bitar och ta några andra på köpet också?
Det finns ingen ursäkt eller rätt att bete sig som ett arsel. Arslet tycker att det har rätt men det som möter arslet tycker att det har rätt.
Varför inte vända arslet mot varandra?

Ja du vi skall dö alla, du med. Ingen överlever livet. OCH den sista man förmodligen får möta är Gud. Gud har sagt: Du skall icke död...inget men .....detta men tillhör människan.
Jag och du får stå där och svara på frågan:VARFÖR? sedan är det GUD som avgör om ditt mänskliga DÄRFÖR godtas. Inte människor alltså som bestämmer vad och när det är acceptabelt att döda. Så ser jag på saken och har förstått det med Gud.
Citera
2015-01-15, 19:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Naturligvis: "Det var DOM som började".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in