2015-01-15, 19:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
En icke-våldsam lösning finns redan på bordet men sion välter bordet med lögner varje gång framsteg är ''för'' nära.

Och islam-apologeter är såååå intellektuellt hederliga (ironi)?
Citera
2015-01-15, 19:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Är det inte GUD som har det sista ordet.Inte människor.

Speak for yourself.

Citat:
Människors slutliga lösningar tycks alltid vara döda, döda ,döda. Sjukt anser jag.

Om man undantar prodemokrater, vettiga teister (en grupp du inte tillhör), logisk-rationellt tänkande ... jo, då kan din generalisering möjligen tas allvarligt.
Citera
2015-01-15, 19:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jo, det finns alltid dom som vinner på andras död...krigsindustrin t.e.x.

Tänk såhär när började alla dessa självmordsbombare, isis,al-alqaida och jag vet inte vad börja dyka upp?
Då är du på god väg.

Ja alla länder ger ju mer än gärna sina pengar till krigsindustrin och tillverkar egna vapen. Finns det något land som ej har vapen eller inhandlar vapen? NEJ!!!!!!
Citera
2015-01-15, 19:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja alla länder ger ju mer än gärna sina pengar till krigsindustrin och tillverkar egna vapen. Finns det något land som ej har vapen eller inhandlar vapen? NEJ!!!!!!

Och relationen till våldsbenägna, pådyvlande teister är?

En falsk dikotomi? Eller "dom andra gör det också"?
Citera
2015-01-15, 19:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Varför antar du rollen som djävulens advokat?

Du missade mitt inlägg tidigare i tråden där jag förklarade att inte gäller Palestina https://www.flashback.org/sp51884053.
Kan du svara mig ärligt Taxidriver. Tycker du att det är bra det Isis och al quiada o självmordsbombare gör? Om/ varför? Om inte/ varför?
Jag försöker få ett grepp om detta vansinne. Då måste man vara sann också.
Citera
2015-01-15, 19:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kan du svara mig ärligt Taxidriver. Tycker du att det är bra det Isis och al quiada o självmordsbombare gör? Om/ varför? Om inte/ varför?

Och vilken referensram för "bra" hade du tänkt dig?
Citera
2015-01-15, 20:04
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Nej jag frågar dig VARFÖR de dök upp? Finns det verkligen ett rätt i det anser du? Skall de skylla på någon annan?
Om jag hatar mina grannar skall jag ge mig in till dem och spränga dem och mig själv i bitar och ta några andra på köpet också?
Det finns ingen ursäkt eller rätt att bete sig som ett arsel. Arslet tycker att det har rätt men det som möter arslet tycker att det har rätt.
Varför inte vända arslet mot varandra?

Ja du vi skall dö alla, du med. Ingen överlever livet. OCH den sista man förmodligen får möta är Gud. Gud har sagt: Du skall icke död...inget men .....detta men tillhör människan.
Jag och du får stå där och svara på frågan:VARFÖR? sedan är det GUD som avgör om ditt mänskliga DÄRFÖR godtas. Inte människor alltså som bestämmer vad och när det är acceptabelt att döda. Så ser jag på saken och har förstått det med Gud.
Det är en bred fråga, dels för att kolonisatörerna har en universell sanning som ska förmedlas med eller utan acceptans, dels för att dom finansieras, tränas och beväpnas av ''misstag'' utav våra allierade och dels p.g.a kriget mot terrorism som har åstadkommit vad? ja du fler terrorister
Citera
2015-01-15, 20:05
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Naturligvis: "Det var DOM som började".
Nej, det är så det ligger till.
Citera
2015-01-15, 20:10
Medlem
Bogomils avatar
Det är ju trago-komisk att samtidigt som oskyldiga dödas i tusental, hela nationers existens hotas, yttrandefriheten utmanas och mer än en miljon människor är på flykt ...

... så sittar flumliberaler och slipade politiker och tvätter sina PK-händer och muslim-propagandisterna fortsättar med sitt monotone mässande av "no true scotsman" och liknande stereotyp-retorik.

Vem i Noodlis namn är det dom försökar att lura?
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är en bred fråga, dels för att kolonisatörerna har en universell sanning som ska förmedlas med eller utan acceptans, dels för att dom finansieras, tränas och beväpnas av ''misstag'' utav våra allierade och dels p.g.a kriget mot terrorism som har åstadkommit vad? ja du fler terrorister

Ja hur tycker du att terrorismen löses bäst då? Förstår att frågan är bred och innehåller mycket olika förhållningssätt/anledningar med mera.
Misstag? Vad menar du med misstag? Tvingas de eller vad menar du?
Sympatiserar du med något av det? Varför i sådana fall om du gör det?
Jag tycker det är avskyvärt det vet du redan men jag skulle vilja höra om du ställer dig bakom det och varför?
Jag vill förstå det. Jag skulle vilja veta vad det är som händer inom en, hur man tänker och allt sådant.
Senast redigerad av goran744 2015-01-15 kl. 20:14.
Citera
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Och islam-apologeter är såååå intellektuellt hederliga (ironi)?
Utveckla, jag ser inte kopplingen till mitt inlägg.
Citera
2015-01-15, 20:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Naturligvis: "Det var DOM som började".

Citat:
Nej, det är så det ligger till.

Har du lyssnat på ditt eget mantra-mässande så länge, att du har börjat tro på det?

Koranen och dens motbjudande teo-fascistiska doktriner blev skrivit länge före Europa's kolonialiserings-period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in