2015-01-15, 15:51
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Tydligen så är det bara en massa vitingar nominerade för bästa skådespelare.
http://www.hollywoodreporter.com/news/oscars-acting-nominees-all-white-764018

Jaha?

Den som försöker spela rasistkortet mot en akademi som utsåg "12 years a slave" till bästa film måste vara 100% hjärndöd.

för att inte tala om Selmas nominering för bästa film.
Citera
2015-01-15, 16:10
Medlem
Fan hur många nomineringar har Meryl Streep nu? Hon är ju lika överlägsen som Michael Jordan på 90-talet.
Citera
2015-01-15, 16:37
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Av Bästa Film-nominationerna så är det väl bara Birdman av de jag inte sett som jag är intresserad av att se. Ganska tråkiga nominationer annars, men ganska tråkigt år också iof.
Citera
2015-01-15, 16:39
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Fan hur många nomineringar har Meryl Streep nu? Hon är ju lika överlägsen som Michael Jordan på 90-talet.

John Williams är väl oscarsmästaren. Ingen är väl i närheten av antalet nomineringar han har fått. Orkar inte ens räkna hur många det är på imdb.

Streep tävlar ju såklart i en hårdare kategori och får anses vara drottningen av oscars.
Citera
2015-01-15, 16:49
Medlem
saggesalivs avatar
Nej jag måste säga att jag är lite besviken på nomineringarna. Saknar Interstellar i de tunga kategorierna, enligt mig förtjänar den nomineringar i Bästa film, Bästa regi och Bästa manus - hoppas att den kapar hem de flesta i de tekniska kategorierna i stället då det är den överlägset snyggaste filmen från 2014.

Yippi säger jag att Gyllenhaal INTE fick en nominering, var väldigt rädd för det! Trevligt att det inte blev så

Mycket tråkigt att Turist inte kom med i nomineringarna måste jag säga, hoppas verkligen på lite svenskt där!

Ska bli intressant att kolla in alla de nominerade dokumentärerna snarast i alla fall.

Återkommer med mer ingående analysering!

Som sagt, tråkigt filmår! Hoppas på Boyhood i bästa film, utöver den bryr jag mig inte riktigt npågot vidare, än så länge i alla fall. Men det kommer nog!
Citera
2015-01-15, 16:50
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Ganska oinspirerat Oscarsår. Glad för att Whiplash fick en hel del nomineringar. Vore kul om den kunde sopa hem någon utöver Simmons. Annars får gärna Boyhood sopa hem det mesta. Nightcrawler och Gone Girl som jag också gillade fick ju ganska få, vilket var synd.

Kommer hurra varje gång Imitation Game och Birdman inte vinner något. Vilka usla filmer...

Såhär rankar jag bästa film-nomineringarna:

Citera
2015-01-15, 16:53
Medlem
Tiggeroos avatar
Vet vi om någon svensk kanal/onlinesida kommer visa galan live? Finns ju massor med utländska hemsidor som visar men det är ju ofta man blir blockad för att man inte befinner sig i landet
Citera
2015-01-15, 17:01
Medlem
kuddenchristos avatar
Jag förvånad och besviken över att den måttligt underhållande tramsfilmen "The Grand Budapest Hotel" har så många Oscarsnomineringar, bland annat för bästa film och bästa regi.
Citera
2015-01-15, 17:46
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hur får dom Steve Carell till huvudperson i Foxcatcher? Jag tolkade det som att Channing Tatum var huvudpersonen.
Carell gör sitt livs roll och hade kunnat kamma hem det mycket lättare om han blivit nominerad till bästa manliga biroll.

Kul att Ida får två nomineringar. Den där ryska filmen verkar livsfarlig så den lär knipa bästa utländska och Ida då förhoppningsvis fotot.

Tråkigt för Östlund. Vi skulle fan ha skickat Play för flera år sen, den hade säkerligen kommit med.

Också förvånad att Lego Movie inte blev nominerad.

Stackars Joaquin Phoenix!
Senast redigerad av Mikeyjames 2015-01-15 kl. 17:51.
Citera
2015-01-15, 18:02
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
John Williams är väl oscarsmästaren. Ingen är väl i närheten av antalet nomineringar han har fått. Orkar inte ens räkna hur många det är på imdb.

Streep tävlar ju såklart i en hårdare kategori och får anses vara drottningen av oscars.
Ingen nu levande person, annars är Walt Disney den som har flest nomineringar med 59 st, vilket är 10 st mer än Williams. Fast Disney har ju också vunnit hela 22 gånger i jämförelse med Williams 5, och det rekordet känns omöjligt att slå. Kanske att antalet nomineringar är möjligt att slå om Williams lever typ till 100 och får åtminstone en nominering varje år. Inget omöjligt, men allt kan ju hända fort när man är över 80 även om man för tillfället är frisk. Skall dock mycket till om han inte blir nominerad för det han gör nu, då måste nog filmerna bli totalsågade och floppa rejält för att chanserna skall minska mycket. Han är med andra ord garanterad åtminstone en nominering nästa år om inte den nya Star Wars-filmen och Spielbergs kalla-kriget thriller blir riktigt sågade/är riktiga bottennapp. Vinna skall extremt mycket till, han har ju inte vunnit på över 20 år och det var 18 nomineringar sedan. Sedan är det givet att han hade vunnit mer om han inte hade haft extrem otur. Finns förstås en del oförståeliga saker som har hänt också.

Vinster är dock omöjligt för någon att slå, 11 vinster är det näst mesta och det är ju bara hälften av Disneys 22 st. Ett år vann ju Disney 4 st Oscars... John Williams är inte ens den filmkompositören som har vunnit flest Oscars som är vid liv utan det är Alan Menken som har hela 8 Oscarsvinster (många är dock för bästa sång) av 19 nomineringar. Menken är två vinster ifrån att vara den filmkompositören med flest vinster någonsin (Alfred Newman har 9 vinster).
Senast redigerad av Soulsurfer 2015-01-15 kl. 18:08.
Citera
2015-01-15, 18:04
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hur får dom Steve Carell till huvudperson i Foxcatcher? Jag tolkade det som att Channing Tatum var huvudpersonen.
Carell gör sitt livs roll och hade kunnat kamma hem det mycket lättare om han blivit nominerad till bästa manliga biroll.

Kul att Ida får två nomineringar. Den där ryska filmen verkar livsfarlig så den lär knipa bästa utländska och Ida då förhoppningsvis fotot.

Tråkigt för Östlund. Vi skulle fan ha skickat Play för flera år sen, den hade säkerligen kommit med.

Också förvånad att Lego Movie inte blev nominerad.

Stackars Joaquin Phoenix!
Lego-filmen är ju Oscarsnominerad för sin musik.
Citera
2015-01-15, 18:13
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Vilken är den bästa om man får fråga?

Michael Keaton. Men då har jag en förkärlek till mannen, barndomshjälten typ. Men anser fortfarande han gör 2014års bästa insats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in