2015-01-15, 15:02
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Oj bara en nominering för Interstellar (musik) Personligen tyckte jag den var sådär men typiskt en sån film man tror skulle få massa oscars-nomineringar.
? Interstellar fick ju 5 nomineringar.
Citera
2015-01-15, 15:08
Medlem
Hoppas Inherent Vice vinner i de kategorier man är nominerade för. Annars känns kategorierna även för Oscars ovanligt ointressanta. Whiplash skulle kunna få vinna bästa film också förresten, vore väl kul om än att det aldrig lär hända.
Citera
2015-01-15, 15:10
Medlem
Intressant! Bara sett en av de som är nominerade för bästa film. Bäste specialeffekt hade jag sett alla dock, alltid något!

Birdman: 9 nomineringar.
The imitation game: 8 nomineringar.
American sniper & Boyhood: 6 nomineringar.
Interstellar & The theory of everything & Whiplash: 5 nomineringar.

Dags att boka biobiljetter då. Bästa-film-kategorin borde man iaf ha plöjt igenom tycker jag!
Citera
2015-01-15, 15:20
Medlem
Oriamendis avatar
Synd att vi inte fick en svensk nominering med "Turist". Har nu visserligen varken sett den eller någon av de andra nominerade, så jag kan ju inte säga om juryn gjorde rätt. Grattis dock till vårt grannland Estland samt till Mauretanien som nu får sina första nomineringar någonsin.
Citera
2015-01-15, 15:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
? Interstellar fick ju 5 nomineringar.
Aha såg någon som kommenterat att den bara fick en. Skulle inte litat på den personen alltså.
Citera
2015-01-15, 15:22
Medlem
sim-man92s avatar
Bradley Cooper verkar förövrigt blivit en ny kelgris, nominerad tre år i rad. Inte sett American Sniper men är rätt övertygad att han inte förtjänar denna nomineringen heller.

Aja skönt att Hawke och Ruffalo är nominerade i alla fall, även om J.K. Simmons vinner den kategorin. Tyvärr
Senast redigerad av sim-man92 2015-01-15 kl. 15:25.
Citera
2015-01-15, 15:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kul att Ida fick en nominering för foto. Troligtvis årets bästa men eftersom den inte är 'murican kan man inte räkna med nominering för det.

Det var häftigt foto i filmen. Kapade ofta undre delen av händelserna.
Citera
2015-01-15, 15:25
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Aha såg någon som kommenterat att den bara fick en. Skulle inte litat på den personen alltså.
Det var för Golden Globe där den endast fick en nominering.
Senast redigerad av Soulsurfer 2015-01-15 kl. 15:32.
Citera
2015-01-15, 15:41
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Tydligen så är det bara en massa vitingar nominerade för bästa skådespelare.
http://www.hollywoodreporter.com/news/oscars-acting-nominees-all-white-764018
Citera
2015-01-15, 15:42
Medlem
Lotsos avatar
Chockad att The Lego Movie inte blev nominerad för bästa animerade film.
Även lite märkligt att Foxcatcher inte blev nominerad för bästa film trots att den blev nominerad i så många andra kategorier.
Jake Gyllenhaal för Nightcrawler saknar jag också, även ifall han inte hade vunnit så förtjänade han en nominering då han ger den näst bästa insatsen i en film från 2014.
Citera
2015-01-15, 15:43
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Bradley Cooper verkar förövrigt blivit en ny kelgris, nominerad tre år i rad. Inte sett American Sniper men är rätt övertygad att han inte förtjänar denna nomineringen heller
Ja vad handlar det om? Tycker det är lite skämis-varning när han nomineras år efter år. Har heller inte sett American Sniper än men tycker aldrig han utmärkt sig nämnvärt i någonting.

För övrigt mest besviken att Ruben Östlund blev utan nominering.

Edit: The Lego Movie utan best animation feature-nominering eller vad kategorin heter vad också lite ögonbryns höjande.
Citera
2015-01-15, 15:46
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Chockad att The Lego Movie inte blev nominerad för bästa animerade film.
Även lite märkligt att Foxcatcher inte blev nominerad för bästa film trots att den blev nominerad i så många andra kategorier.
Jake Gyllenhaal för Nightcrawler saknar jag också, även ifall han inte hade vunnit så förtjänade han en nominering då han ger den näst bästa insatsen i en film från 2014.

Vilken är den bästa om man får fråga?

Sen håller jag med oscarsjuryn om Foxcatcher. Filmen i sig är rätt medioker, väldigt trälig och tråkig som aldrig blir spännande eller bra. Däremot är filmens skådespelare helt ok, framförallt Mark Ruffalo.
Senast redigerad av N.I.B 2015-01-15 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in