Citat:
Ursprungligen postat av
Abstar
Jag börjar min sista termin på marknadskommunikationsprogrammet på SU nu i vår (tar examen i Reklam- och PR). Utbildningen vet jag inte om jag skulle rekommendera, visst du får en examen men i ett ämne som är otroligt spretigt och löst. Det mesta som man 'lär sig' kan en normalbegåvad människa lista ut på egen hand. Men fine, det är enkla poäng och jag antar att om man verkligen går in för det så kommer man säkert därifrån lite klokare. Det jag däremot vill poängtera är att organisationen kring marknadsföringsstudentera på SU är skrattretande. Under mina snart tre år har vi bytt lokaler fyra(!) gånger och använt fyra olika webbplatformar, på det så avvecklades vår institution och slogs istället ihop med företagsekonomiska. Lärarna har ingen aning om något och bryr sig inte, ingenting är standardiserat. Dra direkt till Berghs, säkert samma utbildning i grunden men du får åtminstone jobb efteråt.
Oj, där ser man! Trodde faktiskt att det var ganska hög kvalitet på marknadkommunikationsprogrammet.
Tusen tack för all information, guld värt! Jag funderar på Berghs men mina föräldrar är väldigt old school, båda är akademiker (jurist och läkare) och dem förespråkar en akademisk utbildning alla dagar i veckan. Vill inte göra dem besvikna. Har pratat om dem om Berghs men de förstår inte hur det kan vara svårare och ge bättre anseende att få ett diplom därifrån :/