2015-01-15, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Vinner Leksand ikväll äter jag upp min hatt! Örebro-sviten måste ta slut någon gång, och vad passar bättre än att den tar slut ikväll när vi har en förlust mot Modo på lördag....

Fan vad du är positiv
Citera
2015-01-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Helt sjukt att vi aldrig verkar förlora mot Örebro, men det kan inte vara hur länge som helst. Känns som om sviten kommer brytas ikväll.

Den känslan hade faktiskt jag också. Sen fick jag veta att man troligtvis kommer vila Hudacek och låta Jönsson få chansen. Korkat beslut. Har absolut inget emot den sistnämnde - Jönsson har definitivt potential - men man kunde valt en bättre match än Leksand hemma. Dessutom när man haft fyra dagars uppehåll från match.

Ni har väl också fått tillbaka era viktigaste gubbar?

Citat:
Vinner Leksand ikväll äter jag upp min hatt! Örebro-sviten måste ta slut någon gång, och vad passar bättre än att den tar slut ikväll när vi har en förlust mot Modo på lördag....

Vad händer här då? Ett inlägg där du skriver Örebro och inte Fahlander ViperZ BK! Håller du på att höja nivån på dina inlägg månntro?
Citera
2015-01-15, 13:00
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Fan vad du är positiv

Jag är realist! Och lite bitter efter lördagens debacle...

Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Den känslan hade faktiskt jag också. Sen fick jag veta att man troligtvis kommer vila Hudacek och låta Jönsson få chansen. Korkat beslut. Har absolut inget emot den sistnämnde - Jönsson har definitivt potential - men man kunde valt en bättre match än Leksand hemma. Dessutom när man haft fyra dagars uppehåll från match.

Ni har väl också fått tillbaka era viktigaste gubbar?

Väntar med spänning på kvällens laguppställning, i lördags var det ju halva J20.....

Citat:
Vad händer här då? Ett inlägg där du skriver Örebro och inte Fahlander ViperZ BK! Håller du på att höja nivån på dina inlägg månntro?

Hur vågar du anklaga mig för att höja nivån? http://i.imgur.com/BSKE1tM.jpg
Citera
2015-01-15, 13:43
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Den känslan hade faktiskt jag också. Sen fick jag veta att man troligtvis kommer vila Hudacek och låta Jönsson få chansen. Korkat beslut. Har absolut inget emot den sistnämnde - Jönsson har definitivt potential - men man kunde valt en bättre match än Leksand hemma.
Hade varit ett mycket bättre beslut att vila honom mot ett uddlöst och tafatt Brynäs i lördags.
Citera
2015-01-15, 14:33
Bannlyst
Skulle inte förvåna mig om Modo bryter sin trend ikväll. Den berömda Brashear-effekten slår till!
Citera
2015-01-15, 14:34
Medlem
.-.-.s avatar
Vilken värvningscirkus det är i SHL, i topp har vi köpelagen Örebro och LHF med 6 resp 5 nyförvärv var under säsongen, enda lag som inte värvat någon än så länge är Frölunda, kudos för det, fast dom lär väl inhandla nåt nytt innan månaden är slut.

Det borde sättas stopp för nyförvärv under säsongen då skulle det blir lite mer sport och visa vilka lag som har bästa organisationen, nu handlar det mer om vem som har mest pengar.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20161687.ab
Citera
2015-01-15, 14:45
Medlem
Citat:
Hur vågar du anklaga mig för att höja nivån? http://i.imgur.com/BSKE1tM.jpg

Jag visste väl att det var att hoppas på för mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Hade varit ett mycket bättre beslut att vila honom mot ett uddlöst och tafatt Brynäs i lördags.

Nja, jag vet inte, Brynäs är ju också ett lag vi haft svårt för. Det bästa anser jag hade varit att ställa Hudda idag och Jönsson på lördag.
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Skulle inte förvåna mig om Modo bryter sin trend ikväll. Den berömda Brashear-effekten slår till!

Vi kan väl i alla fall hoppas på lite gruff mellan Tollefsen och Brashear. Tycker inte riktigt det avslutades i Karlstad senast
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vilken värvningscirkus det är i SHL, i topp har vi köpelagen Örebro och LHF med 6 resp 5 nyförvärv var under säsongen, enda lag som inte värvat någon än så länge är Frölunda, kudos för det, fast dom lär väl inhandla nåt nytt innan månaden är slut.

Det borde sättas stopp för nyförvärv under säsongen då skulle det blir lite mer sport och visa vilka lag som har bästa organisationen, nu handlar det mer om vem som har mest pengar.

Örebro har värvat två spelare under säsongen, varav en är en J20 spelare. Det är lika många som ditt köpelag Skellefteå.
Citera
2015-01-15, 14:45
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Egentligen kanska ointressant hur många spelare ett lag har värvat, vore intressantare att se vilket lag som spenderat mest pengar på sina "köp".
Citera
2015-01-15, 14:48
Medlem
simonahs avatar
Citat:

Ex-modoiterna brukar vara pigga mot Modo. Blir nog vinst för Leksand mot Modo på lördag.
Citera
2015-01-15, 15:10
Medlem
Draedons avatar
Kähkönen är tillbaka. Då är det väl bara Åslin och Russel som fortfarande är skadade.

Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Ex-modoiterna brukar vara pigga mot Modo. Blir nog vinst för Leksand mot Modo på lördag.

Jag är en obotlig pessimist, men visst, Ritola kommer väl säkert dänga in ett par mål på lördag bara för att bevisa att jag har helt fel i vanlig ordning.
Citera
2015-01-15, 15:12
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Jag är en obotlig pessimist, men visst, Ritola kommer väl säkert dänga in ett par mål på lördag bara för att bevisa att jag har helt fel i vanlig ordning.

Ryno+Ritola gör 12 poäng tillsammans och Alsenfeldt håller nollan.
Citera
2015-01-15, 15:17
Medlem
När vi nu talar om värvningar:
http://blogg.gp.se/rylanderjohan/2015/01/15/ronnberg-vi-kan-inte-ta-genvagar-som-skelleftea/
Citat:
Hinner ni i kapp Skellefteå på tre månader?
– Det är hårt jobb. Vi har jättemycket att göra. Vi måste ha utmanarfokus kvar. Vi kan inte ta genvägar som Skellefteå gör, med att värva in Zackrisson, Kabanov eller nu senast Pesonen. Vi kan inte gå den vägen. Vi måste få våra spelare att spela bättre än de pjäser som de lyfter in, säger Roger Rönnberg.
När man plötsligt tappar 12 spelare (däribland bästa backen samt 8 av sina 9 bästa forwards) är det såklart en ful genväg att värva in nya.

Roger är sig lik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in