2015-01-15, 14:17
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicee1
Okej, du har nog ingen aning om vad som hände på 90-talet. Du börjar ju bara nämna olika saker som inte har med saken att göra. Vi diskuterar det ekonomiska läget, håll dig till tråden. Lär dig lite om 90talets ekonomi och sätt dig i deras situation så förstår du kanske vad riktigt ekonomiska svårigheter för sveriges befolkning var. Sen tillägger du en ny dimension nämligen islam vilket får mig tvivla ännu mer på att dina åsikter grundar sig i fakta och inte subjektiva föreställningar till din omgivning.

Jag vet fortfarande mycket väl om att vi hade en ekonomisk kris i början av 1990-talet, medan vi hittills har endast haft en stagnation i den ekonomiska utvecklingen sedan 2007. Med jag hävdar likväl att den ekonomiska och sociala verkligheten för en stor del av svenska befolkningen kommer att bli mycket värre i framtiden som en ren konsekvens av den politik som har förts i minst 20 år. Skillnaden från tidigare är att man har gjort sig kvitt de medel som har funnits för att ta sig ut ur ekonomiska kriser. Inga ekonomiska kriser är värst hemska så länge de är något övergående, till skillnad från den mer eller mindre ständigt fortsatta nedåtgående spiral som kommer drabba Sverige de kommande årtiondena.
Citera
2015-01-15, 14:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltl
Statsskuld är inte ett problem (och har aldrig varit).

Samtliga länder har en statsskuld. Det är nationalekonomiskt sunt att ha en statsskuld.

Tror du Grekerna tycker det också, de har inte råd men räntorna. Men i din pubertala värld betalas säkert inga räntor. Man bara lånar mer från ett annat håll.
Citera
2015-01-15, 14:19
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Alliansens skattesänkning vid deras tid i makten kostade statskassan nästan 700 miljarder kronor. et.

Det är simpelt, vi behöver höja skatterna för att vi sänkte de för mycket. Punkt slut.

Så är det- men det är precis som att det rätta fokus måste flyttas för att inte hatet mot invandraren skall minska. Alliansen skapade ett helt gäng miljonärer genom deras skattepolitik. Pengarna finns i dagsläget i utlandet- alternativt en klase kapitalistiska borgare. Tror dock dessa är nöjda med att vissa vill rikta hatet mot invandraren som skuld- så slipper de att ta skulden för dagens ekonomiska situation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gene Wilder
När läkaren väl nås efter att ha väntat på att de tio invandrande patienterna fått sin behandling, därtill kommer vinstlotten att bli informerad på rinkeby svenska.

Haha ni människor slutar alltså aldrig. Det är helt otroligt. Ni pekar på att invandrare saknar akademisk utbildning, när man visar motsatsen så pekar ni på att invandring ökar kö tider. hahaha asså förstår du hur orseriösa dina argument är. Diskutera på ett resonabelt sätt istället för dina åsikter du nu framför kommer inte generera någon förändring åt ditt håll.

Måste säga att jag tycker att det är märkligt att man måste ge er tips för hur man argumenterar för sin sak
Citera
Medlem
Jag har tidigare siat om att systemkollapsen skulle ske runt årskiftet 2016/2017. Jag får nog revidera denna uppskattning till att det sker någon gång under 2015.
Citera
2015-01-15, 14:20
Bannlyst
Citat:
Det är simpelt, vi behöver höja skatterna för att vi sänkte de för mycket. Punkt slut.

Då kan du betala mer skatt om du vill.

Vettigare vore att begränsa invandringen och få en statsbudget i balans med någorlunda välfärd och välstånd för folket.
Citera
2015-01-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Tror du Grekerna tycker det också, de har inte råd men räntorna. Men i din pubertala värld betalas säkert inga räntor. Man bara lånar mer från ett annat håll.

Ett land ska ha en statsskuld. Kan du bara fatta det! Om du vill veta varför så plocka upp en bok. Det är när statsskulden blir för hög sätt till andra faktorer som det kan missgynna landet.
Citera
2015-01-15, 14:23
Medlem
fluff995s avatar
Så skatten måste höjas drastiskt då, antar jag?
Citera
2015-01-15, 14:24
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Reinfeldt och Borg har verkligen lyckats plundra landet på dess sista offentliga tillgångar dom senaste 8 åren innan dom lämnade politiken fort som fan efter valet. Dessa två herrar visste mycket väl om vad dom åstadkommit. Att krossa välfärdsstaten en gång för alla.

Varför skulle alliansen lämna efter sig en kassa fylld med guld, till nästa regering. Ny regering nytt budgetår nu för sosse och miljöpartister dra in de pengar de tänker sätt ge ut själva.

Sitter de med en budget som inte är deras egen så är det fritt valt! De kan de inte gnälla, utan de skulle avgått. I stället har vi 26st ministrar, fler än någonsin och allt får vi skattebetalare betala.
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-01-15 kl. 14:28.
Citera
2015-01-15, 14:24
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Som AB Melin skriver. Det blir skattehöjningar så vi kan fortsätta ha massinvandring..
Citera
2015-01-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Då kan du betala mer skatt om du vill.

Vettigare vore att begränsa invandringen och få en statsbudget i balans med någorlunda välfärd och välstånd för folket.

Jag betalar gärna några hundralappar mer ifrån min lön för att hjälpa rädda livet på flera tusen och ge de möjligheten till ett bättre liv. Synd att du värderar dina hundralappar mer.

Ditt argument håller för övrigt inte heller. Om man sänker på skatterna och förstår att man genomdrivit det för långt. Ska man då hitta andra inkomstkällor istället för att gå till ursprungsproblemet och fixa det. Kallas för "Gör om, gör rätt"
Citera
2015-01-15, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Så skatten måste höjas drastiskt då, antar jag?

Vad tror du själv? Klart som fan att det blir så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in