2015-01-15, 14:25
Medlem
Kan vi inte bara återinföra ättestupa?? När man slutar jobba vid 65-67 års ålder så är det tack och adjö. Pension är ju ingen uppskjuten lön, utan ett bidrag. Jag vågar inte ens tänka på vad gamlingarna kostar oss svenskar. Hmmm, om man hade haft lite arbetskraftsinvandring som kunde betala skatt på sin förvärvsinkomst, så kanske vi kunde slippa det där.
Citera
2015-01-15, 14:25
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Så skatten måste höjas drastiskt då, antar jag?

Tänker regeringen betala ut pengar hit och dit måste de givetvis dra in pengarna på något sätt.
Det är deras ansvar ingen annans.
Citera
2015-01-15, 14:27
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltl
Samtliga länder har en statsskuld. Det är nationalekonomiskt sunt att ha en statsskuld.

Det där har jag aldrig förstått, hur kan det vara mer sunt med skulder än utan? Någon får gärna förklara det för mig.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Varför skulle alliansen de lämna efter sig en kassa fylld med guld, till nästa regering. Ny regering nytt budgetår nu för sosse och miljöpartister dra in de pengar de tänker sätt ge ut själva.

Sitter de med en budget som inte är deras egen så är det fritt valt! De kan de inte gnälla, utan de skulle avgått. I stället har vi 26st ministrar, fler än någonsin och allt får vi skattebetalare betala.

Fast Rignfeldt sa ju att vi skulle öppna våra hjärtan och att det inte fanns pengar för att lova saker inför det nya valet.

S, V och MP sket i det totalt och valde ändå att lova allt till alla allt för att få makt som de nu fått.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicee1
Haha ni människor slutar alltså aldrig. Det är helt otroligt. Ni pekar på att invandrare saknar akademisk utbildning, när man visar motsatsen så pekar ni på att invandring ökar kö tider. hahaha asså förstår du hur orseriösa dina argument är. Diskutera på ett resonabelt sätt istället för dina åsikter du nu framför kommer inte generera någon förändring åt ditt håll.

Måste säga att jag tycker att det är märkligt att man måste ge er tips för hur man argumenterar för sin sak

Hahahah det är mycket enkelt. Det behövs inte fler människor i Sverige för det finns inga jobb.
Citera
2015-01-15, 14:28
Medlem
2Slick4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Men hallå!?

Invandring berikar Sverige, vi får ju hur mycket pengar av kreativa invandrare som helst, som jobbar och som anställer människor och som med sina företag enklare gör affärer med länderna dom kom ifrån, det är ju bara ekonomiskt gynnsamt för Sverige och vi behöver ännu fler invandrare för att våra äldre ska ha det bra! Sluta vara så rasistiska och öppna plånboken! Svennejävlar!

Inga problem med de statliga utgifterna. Detta löses genom att ta in ytterligare 200 000 analfabeter, då kommer pengarna att strömma in i Sverige. Om detta inte räcker. Låt oss fördubbla socialbidragen för att få extra snurr på ekonomin.
Citera
2015-01-15, 14:28
Bannlyst
Citat:
Jag betalar gärna några hundralappar mer ifrån min lön för att hjälpa rädda livet på flera tusen och ge de möjligheten till ett bättre liv. Synd att du värderar dina hundralappar mer.

Ditt argument håller för övrigt inte heller. Om man sänker på skatterna och förstår att man genomdrivit det för långt. Ska man då hitta andra inkomstkällor istället för att gå till ursprungsproblemet och fixa det. Kallas för "Gör om, gör rätt"

Jag förstår att din godhetsnarkomani inte är baserat på samhällsintresse. Det kommer inte att räcka med några hundralappar i månaden för att bekosta invandrare som det varken finns arbete eller bostäder till.
Citera
2015-01-15, 14:29
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Fast Rignfeldt sa ju att vi skulle öppna våra hjärtan och att det inte fanns pengar för att lova saker inför det nya valet.

S, V och MP sket i det totalt och valde ändå att lova allt till alla allt för att få makt som de nu fått.

Alliansen är nog ganska nöjda med regeringskifte så att Röd-Gröna kan dra in nya pengar som borgarna kan snappa åt sig vid nästa regeringskifte.

Synd att SD-varit hutlöst pro-Alliansen, annars kanske statsfinanserna sett llite bättre ut?
Citera
2015-01-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltl
Statsskuld är inte ett problem (och har aldrig varit).

Samtliga länder har en statsskuld. Det är nationalekonomiskt sunt att ha en statsskuld.

Kan vara det dummaste som någonsin skrivits.

Så just "att ha" en skuld är det som är bra? Så om vi lånar 5.000 miljarder och eldar upp pengarna (trycker 'delete' hos riksbanken) så är det jättebra för vi HAR EN STATSKULD OCH DET ÄR SUNT?

Hur blev du så här hjärntvättad?
Citera
2015-01-15, 14:30
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Vad tror du själv? Klart som fan att det blir så.

Menar att detta katastroflarmande från socialdemokraterna är en medveten metod för att göra folk mer mottagliga för skattehöjningar. Läget behöver alltså inte vara (fullt) så illa som det beskrivs.

Att påstå sig hitta mängder av smuts under mattan, och kalla föregående administrations arbete för en katastrof, är för övrigt i det närmaste praxis för nytillträdda regeringar på senare år. Reinfeld & Co gjorde precis samma sak 2006.

Tanken är att göra sig själv oantastlig för kritik så länge det går, genom att skylla på att allt som sker är ett resultat av just föregående regeringens misskötsel av landet. För alliansen funkade detta i nästa fyra år, så vi kan nog förvänta oss att socialdemokraterna kommer köra samma linje så länge de bara kan.
Senast redigerad av fluff995 2015-01-15 kl. 14:37.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Statens största utgiftsområde är migrationen. Och eftersom statens resurser är begränsade, så resulterar det i att när man ökar ett utgiftsområde så minskar man ett anat. Man tar pengar från andra utgiftsområde. Det i sin tur resulterar i nedskärningar i dem sektorer som behöver resurser, som exempelvis järnvägen som är i mycket dålig skick i Sverige. Det som politikerna gör att de investerar pengar till flyktingar som ofta är e förlust för samhället istället för att ägna sig investeringar som faktiskt göra nytta för samhället, som exempelvis investeringar i järnvägen.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Jag betalar gärna några hundralappar mer ifrån min lön för att hjälpa rädda livet på flera tusen och ge de möjligheten till ett bättre liv. Synd att du värderar dina hundralappar mer.

Ditt argument håller för övrigt inte heller. Om man sänker på skatterna och förstår att man genomdrivit det för långt. Ska man då hitta andra inkomstkällor istället för att gå till ursprungsproblemet och fixa det. Kallas för "Gör om, gör rätt"

Jag har inget att avstå. Du får betala åt mig också. Alla som stöttar nuvarande regering borde betala 20% mer skatt. Då blir det hela trovärdigt, då får ni vår respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in