2015-01-15, 14:02
Medlem
Ratis avatar
Det är väl bara att skära ner på skola, vård och omsorg. Ta från dom fattiga och ge till dom fattiga.
Citera
2015-01-15, 14:05
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Utan tvekan är asylinvandringen lönsam för vissa. Den intressanta frågeställningen är så klart vem den är lönsam för. För vanliga knegare? För statsbudgeten? Knappast...
Varför vill du inte höja skatterna för de som tjänar på invandringen då? Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-01-15, 14:07
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Valutbildade invandrare fran Europa ar nagot annat an analfabeter fran Somalia med ett IQ-snitt pa 68.

Vår tids nya 68-rörelse. Minst lika ointelligent som den ursprungliga.
Citera
2015-01-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag vet hur det såg ut på 1990-talet. Det var då som den negativa trenden började med svenska skolan, svenska rättsväsendet, svenska försvaret, svenska asylpolitiken, svenska beredskapen vid olyckor och katastrofer o.s.v. En del andra negativa trender började redan för drygt 40 år sedan och själva grunden för dessa negativa trender, bristen på demokrati och en allt omfattande statspropaganda och jävkorruption, sträcker sig ännu längre tillbaka.

Men de negativa konsekvenser som den förda politiken kommer att ha, både ekonomiskt och socialt, och som kommer att vara av den magnituden att inte ens de mest fanatiskt regimtroende svenskar kan låta bli att låtsas om dem, ligger ännu framför oss.

Varför tror du att du delar nationalitet med mig? Sedan skulle jag inte kalla alliansen av landsförrädarna i Sjuklövern och Muslimska brödraskapet, samt deras politik, som "mitt land", även om jag nu vore svensk medborgare. "Mitt land" skulle i första hand vara själva landet och dess folk, medan regimen och islamisterna är dess fiende.

Okej, du har nog ingen aning om vad som hände på 90-talet. Du börjar ju bara nämna olika saker som inte har med saken att göra. Vi diskuterar det ekonomiska läget, håll dig till tråden. Lär dig lite om 90talets ekonomi och sätt dig i deras situation så förstår du kanske vad riktigt ekonomiska svårigheter för sveriges befolkning var. Sen tillägger du en ny dimension nämligen islam vilket får mig tvivla ännu mer på att dina åsikter grundar sig i fakta och inte subjektiva föreställningar till din omgivning.
Citera
2015-01-15, 14:10
Medlem
Det damp ner ett kuvert från Transportstyrelsen idag där det står att jag ska betala 269kr ektra i tilläggsinbetalning pga höjning av bilskatten. Jag vet av vilken anledning denna skattehöjning sker, nämligen som en del av att fortsätta finansiera massinvandringsvansinnet.

När smäller första skottet?
Citera
2015-01-15, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det borde gå att hitta en helvetes massa slantar i den där sjukt dyra reformen som handlar om personliga assistenter och som överutnyttjas kriminellt av nästan exklusivt babbarna, men det lär väl bli världens väsen om man ens vågar titta snett på dessa 30 miljarder...

Det där stämmer bra. När MENA-folk med handikappad familjmedlem kommer hit så tar det fan inte många månader innan dom köpt sig en fin bil. Allt för skattepengar.

Och hur kommer det sig att många kriminella invandrare har förtidspension? Räcker det inte med våra egna kriminella?

Där finns det pengar att spara.

Samtidigt som svensson som arbetat och betalat skatt utreds i åratal vid sjukdom eller skada.

Jag mår illa.
Citera
2015-01-15, 14:12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Det är väl bara att skära ner på skola, vård och omsorg. Ta från dom fattiga och ge till dom fattiga.

De som tjänar multum på att t.ex. driva asylboende eller leda propagandaproduktion på en myndighet för den förda asylpolitiken eller de postmarxistiska teorierna är knappast fattiga. Visst, en del av de som godtyckligt erhåller asyl får det bättre ekonomiskt och materiellt jämfört med tidigare, men förmodligen långt ifrån alla, med tanke på det allt mer frekvent uttryckta missnöjet över det man erhåller i Sverige ifråga om gratis boende, gratis mat, reda pengar utan motkrav o.s.v. Sedan tjänar så klart människosmugglarna och andra icke-svenskar stora pengar på systemet. Men ser man endast till svenskarna, så är det i hög grad frågan om att ta från de fattiga och ge till de rika.
Citera
2015-01-15, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltl
Statsskuld är inte ett problem (och har aldrig varit).

Samtliga länder har en statsskuld. Det är nationalekonomiskt sunt att ha en statsskuld.

Titta bara på USA. Fast där har man inte fri sjukvård eller skola och det är den vägen Sverige är på väg mot
Citera
2015-01-15, 14:14
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men vad fan nu har vi ju matats i år efter år med att invandringen är lönsam för Sverige, då går det väl inte att åka ner till Bryssel och börja tigga pengar till någonting som redan är lönsamt ?

Visst kan det vara lönsamt, invandring kan ses som en sorts investering, man investerar helt enkelt i fler arbetare. För att den här investeringen sedan ska vara lönsam så krävs det ju naturligtvis att dessa arbetare har något arbete att utföra, något som tyvärr inte existerar i dagens Sverige.
Citera
2015-01-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det kan man ju tvista om vilket som rubbat balansen.. skattesänkningar eller oansvarig invandringspolitik? Är det fel att svenska arbetare får bestämma med över sitt liv? Enligt dig är det nog så för du verkar väldigt röd. Enligt många andra så skenar kostnaderna för invandringspolitiken lite för snabbt just nu i detta landet. Vi tar emot rekordmånga invandrare helt utan plan för integration!

Jag håller med dig, vi har ingen riktig integrationsplan och en sån behövs. Vi suger där! Jag är bara trött på att vi alltid söker oss till syndabockar när vi själva inte kan ta ansvar för våra beslut. Alliansens skattesänkning vid deras tid i makten kostade statskassan nästan 700 miljarder kronor. Och här sitter vi och tjafsar om 10 % av det i underskott som om det vore slutet på världen och för att toppa det lilla problemet som dramadrottningarna i tråden så pekar man direkt ut invandring, bidrag och slutet på världens ände. Varför har vi så svårt för att se oss själva i spegeln för och ta rationella självkritiska beslut istället.

Det är simpelt, vi behöver höja skatterna för att vi sänkte de för mycket. Punkt slut.
Citera
2015-01-15, 14:15
Medlem
Fris avatar
Så många skriver här på FB om allt möjligt att "det började på 1990:talet".
Det är overkligt. De påstår det bara därför att de har det felaktiga intrycket att det började då. Valet av 1990:talet beror bara på deras ålder. Om 10 år är det 2000:talet som kommer att tjäna samma roll i samma fraser. Det är väl nästan ingen som skriver här som har någon kontakt med äldre människor, men om man frågar dem så började problemen på 1970:talet, på 1940:talet och ännu längre tillbaka. Istället för att fokusera på ett årtionde så måste man inse logiken i att det var flerdubblandet av straffskatterna mot arbete, mångdubblandet av förbuden att skapa välstånd, censuren och propagandan som skapade dagens samhällskollaps med islamisering, analfabetisering, hjälplöshet.
Citera
2015-01-15, 14:17
Medlem
Reinfeldt och Borg har verkligen lyckats plundra landet på dess sista offentliga tillgångar dom senaste 8 åren innan dom lämnade politiken fort som fan efter valet. Dessa två herrar visste mycket väl om vad dom åstadkommit. Att krossa välfärdsstaten en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in