Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Men då säger du emot alla moderatorer. De säger att inlägg som innehåller ordet jude bara raderas om de är off topic. Du säger att alla inlägg som innehåller ordet jude blir off topic genom att de innehåller såna ord. Du har rätt i beskrivningen av modereringsprocessen, men du har helt fel i uppmaningen att jag och andra ska censurera oss själva för att kunna fortsätta skriva. I dessa tider av Charlie Hebdo och yttrandefrihetshatande terror så manar du skribenter till att censurera sig själva för att inte stöta känsliga moderatorer! Detta på ett påstått yttrandefrihetsforum! Obehagligt att vi har kommit dit att de kan skrämma oss till sådan tystnad.
Du kommer aldrig att komma ifrån problemet med liknelsen polis-bilmärke-förare som jag drog upp, oavsett forumets ambitioner. De som moddar kan ju inte läsa vartenda ord i vartenda inlägg (hoppas jag för deras skull), men ser de "judisk" eller liknande blir de såklart extra uppmärksamma på grund av sin erfarenhet av sådana inlägg, typ som om de skulle se kuk, fitta eller horunge i ett inlägg. Det är ju du och dina polare som har befläckat ordet, inte vi andra. Du, folklorist mfl har sett till att t.ex. jag inte kan använda ordet utan kraftigt förhöjd raderingsrisk oavsett hur bra mitt inlägg är i övrigt och framför allt i de fall när "jude" faktiskt ÄR relevant.
Sedan skiljer det såklart mellan moddar, en del är engagerade till max och resonerar, motiverar beslut samt "varnar för varningar" proaktivt och varnar regelbundet även de vars åsikt modden delar. Själv skulle jag aldrig orka engagera mig så, men hatten av för att någon tar på sig så mycket jobb. Med detta bara sagt att det inte är någon nivå jag väntar mig av genomsnittsmodden.
Jaha, ok nu är jag projudisk skribent också ser jag. Jag noterar att inget av det jag skrivit har gått fram. Du har inget intresse av att verka seriös eller av att få en lösning, utan vill bara sprida ditt gnäll här. Alla som inte håller med dig är judar eller köpta av judar, eller hur? Bekvämt att alltid ha någon annan att skylla sina egna brister på, men det är inget framgångsrecept för din egen del kan jag avslöja.