2015-01-13, 13:29
Medlem
baggebo1s avatar
Flashback är fullständigt judaiserat numera. Inlägg som inte ens är i närheten av off topic tas bort hela tiden i alla delforum. Flashback får gärna vara ett åsiktsstyrt brett forum där obekväma diskussioner rensas bort, men Flashback ska fan inte påstå sig vara nån sorts yttrandefrihetens vän som i såna här hycklande artiklar:

http://www.flashback.se/artikel/3890/charlie-hebdo-hyckleri-och-svensk-yttrandefrihet

Stå för vilka ni är, fegisar. Flashback är lika lite Charlie Hebdo som "den svenska vänstern" eller vilken annan grupp som helst. Ni tar bort sånt som NI inte tycker folk ska få prata om, precis som vänstern tar bort sånt DE inte vill prata om.
2015-01-13, 14:38
Avslutad
Ingen rök utan eld kanske. Den här typen av kritik handlar i nio fall av tio om censur av judeinlägg. Jag följer inga såna trådar så jag kan inte uttala mig om var sanningen ligger men att judekritiker skulle vara mer benägna att gå OT än andra tror jag inte riktigt på.
2015-01-13, 16:38
Moderator
Siegfrids avatar
Det kan ju vara så att inlägg raderas för att de är OT. Och det kan också vara så att det är just judevinkeln i inlägget som är ot i om jag tar ett helt hypotetiskt exempel, en tråd om stadsplanering.

Den mest hängivna judekritikern ser kanske judefrågan som den viktigaste av alla frågor och judefrågan som en fråga som genomsyrar alla andra frågor så till den grad att judefrågan alltid är topic i alla diskussioner.
Jag kan förstå att någon tycker så men inte att forumet ska modereras på det sättet. Att en fråga ska anses vara topic i varje annan diskussion.
2015-01-13, 17:22
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Ingen rök utan eld kanske. Den här typen av kritik handlar i nio fall av tio om censur av judeinlägg. Jag följer inga såna trådar så jag kan inte uttala mig om var sanningen ligger men att judekritiker skulle vara mer benägna att gå OT än andra tror jag inte riktigt på.

Japp, jag håller med dig om att det i 9 fall av 10 handlar om påstådd censur av judeinlägg, huruvida detta stämmer är däremot en helt annan femma.

Så kallade "Judekritiker", varav Folklorist är ett alltigenom lysande exempel, saknar i princip helt någon form av självinsikt (som Siegfrid också är inne på ovan), vilket i sin tur leder till att de också saknar förmåga att objektivt bedöma både sina egna och andras inlägg. Man kan jämföra med hur PK-media idag ser på det här med att någon vill minska invandringen. Oavsett hur man vinklar det, så är man ändå ALLTID rasist i deras ögon. Likadant är det med t.ex. Folklorist och flera andra "Judekritiker", där allt de skriver är rena rama sanningen, och allt alla andra skriver är skit.

Eftersom de saknar förmågan att objektivt granska sina inlägg, både som sådana och som inlägg i en vidare kontext (alltså diskussionen), så saknar de också förståelse för att allt de skriver inte tas emot med öppna armar.

Kort sagt: Folklorist och hans polare förstår alltså inte varför de inte får gå OT och bryta mot regelverket, då "judefrågans" vikt i deras ögon står över sådana världsliga regler.
2015-01-13, 19:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det kan ju vara så att inlägg raderas för att de är OT. Och det kan också vara så att det är just judevinkeln i inlägget som är ot i om jag tar ett helt hypotetiskt exempel, en tråd om stadsplanering.

Den mest hängivna judekritikern ser kanske judefrågan som den viktigaste av alla frågor och judefrågan som en fråga som genomsyrar alla andra frågor så till den grad att judefrågan alltid är topic i alla diskussioner.
Jag kan förstå att någon tycker så men inte att forumet ska modereras på det sättet. Att en fråga ska anses vara topic i varje annan diskussion.
I mediatråden där mina inlägg togs bort tidigare idag så var det en annan användare som tog upp judevinkeln eftersom det var en sak som diskuterades i media efter terrorattacken i Paris. Jag svarade på dennes frågor och länkade till andra artiklar (vilket motbevisade dennes tes om att judars utsatthet inte diskuterades efter terrordådet). Mina inlägg togs bort, allihop. Grundinlägget där judefrågan introducerades stod kvar.

Det blir liksom löjligt. Det är uppenbart att ni systematiskt raderar judekritik. Den frågan är inte en "åsiktsfråga". Ni gör det. Punkt. Det vi kan diskutera är varför ni gör det (påtryckningar uppifrån? många judiska moderatorer?), inte om ni gör det.

De senaste inläggen i den här tråden tyder dock på att det inte finns någon självkritik och att fegheten kommer fortsätta regera. Notera att jag alltså inte kräver att ni ska behandla judekritiker som alla andra. Flashback gör vad flashback vill. Men jag anser att ni borde ha stake att åtminstone erkänna det och lägga av med den fåniga och synnerligen opassande yttrandefrihetsvurmen. Tidningar som Aftonbladet är faktiskt mer ärliga när de säger rakt ut att "nej, vi vill inte se sånt här eftersom vi anser det vara rasistiskt" än vad ni är som fortsätter låtsas vara yttrandefrihet när ni är Aftonbladet (i judefrågan är ni lika otillåtande som Aftonbladet i andra frågor). Ni är den fega versionen av Aftonbladet.
2015-01-13, 20:29
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I mediatråden där mina inlägg togs bort tidigare idag så var det en annan användare som tog upp judevinkeln eftersom det var en sak som diskuterades i media efter terrorattacken i Paris. Jag svarade på dennes frågor och länkade till andra artiklar (vilket motbevisade dennes tes om att judars utsatthet inte diskuterades efter terrordådet). Mina inlägg togs bort, allihop. Grundinlägget där judefrågan introducerades stod kvar.

Det blir liksom löjligt. Det är uppenbart att ni systematiskt raderar judekritik. Den frågan är inte en "åsiktsfråga". Ni gör det. Punkt. Det vi kan diskutera är varför ni gör det (påtryckningar uppifrån? många judiska moderatorer?), inte om ni gör det.

De senaste inläggen i den här tråden tyder dock på att det inte finns någon självkritik och att fegheten kommer fortsätta regera. Notera att jag alltså inte kräver att ni ska behandla judekritiker som alla andra. Flashback gör vad flashback vill. Men jag anser att ni borde ha stake att åtminstone erkänna det och lägga av med den fåniga och synnerligen opassande yttrandefrihetsvurmen. Tidningar som Aftonbladet är faktiskt mer ärliga när de säger rakt ut att "nej, vi vill inte se sånt här eftersom vi anser det vara rasistiskt" än vad ni är som fortsätter låtsas vara yttrandefrihet när ni är Aftonbladet (i judefrågan är ni lika otillåtande som Aftonbladet i andra frågor). Ni är den fega versionen av Aftonbladet.

Judekritik som är Ot raderas, judekritik som är OnT står kvar.
2015-01-13, 23:33
Avslutad
På något sätter pekar väl hela diskussionen på det lämpliga i att återupprätta tråden om judiska maktförhållanden eller vad den heter. Borde det inte vara rena drömmen för moderatorerna?
2015-01-14, 10:56
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
På något sätter pekar väl hela diskussionen på det lämpliga i att återupprätta tråden om judiska maktförhållanden eller vad den heter. Borde det inte vara rena drömmen för moderatorerna?
Jag håller inte med. Jag tycker frågor om till exempel judiskt inflytande ska diskuteras i de forum där de hör hemma.

Till exempel:
(FB) Judiskt inflytande som bidragande orsak till massinvandringen (sammanfogade ämnen)
(FB) Är judiskt ägande ett problem för svensk media?
(FB) Judiskt inflytande i andra västländer än Sverige och USA
2015-01-14, 13:52
Avslutad
Citat:
Jag håller inte med. Jag tycker frågor om till exempel judiskt inflytande ska diskuteras i de forum där de hör hemma.

Till exempel:
(FB) Judiskt inflytande som bidragande orsak till massinvandringen (sammanfogade ämnen)
(FB) Är judiskt ägande ett problem för svensk media?
(FB) Judiskt inflytande i andra västländer än Sverige och USA
Fast problemet med det verkar vara att så fort en tråd inte inleds med orden "Judiskt inflytande" eller liknande så anses judekopplingar ot. Judekritikerna ser uppenbarligen judiska kopplingar där ingen annan gör. Behöver ju inte vara ot för det.
2015-01-14, 14:10
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Judekritik som är Ot raderas, judekritik som är OnT står kvar.

Men va fan är det för svar Siegfrid?

En användare tar upp judar ur ett perspektiv, en annan säger emot honom och repliken raderas för att det är OT?

Inser du inte att det dödar all möjlighet till diskussion när ena sidan censureras bort?
2015-01-14, 18:05
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Men va fan är det för svar Siegfrid?

En användare tar upp judar ur ett perspektiv, en annan säger emot honom och repliken raderas för att det är OT?

Inser du inte att det dödar all möjlighet till diskussion när ena sidan censureras bort?

Hade "judekritikern" hållit sig till topic så hade ju inte motsägelsen raderats.
2015-01-14, 18:37
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hade "judekritikern" hållit sig till topic så hade ju inte motsägelsen raderats.

Med det säger du i princip att eftersom ni som bestämmer vad som är topic och inte och det är off-topic innebär att du inte kan besvara eller peta hål i vad någon lägger fram utifrån ett visst perspektiv, så innebär det att enbart en sida får sin röst hörd medan andra sidan blir censurerad och bortplockad. Eftersom den inte är "on-topic".

Fegt och lögnaktigt svar från din sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in