Citat:
Ursprungligen postat av
Krapulant
Ingen rök utan eld kanske. Den här typen av kritik handlar i nio fall av tio om censur av judeinlägg. Jag följer inga såna trådar så jag kan inte uttala mig om var sanningen ligger men att judekritiker skulle vara mer benägna att gå OT än andra tror jag inte riktigt på.
Japp, jag håller med dig om att det i 9 fall av 10 handlar om påstådd censur av judeinlägg, huruvida detta stämmer är däremot en helt annan femma.
Så kallade "Judekritiker", varav Folklorist är ett alltigenom lysande exempel, saknar i princip helt någon form av självinsikt (som Siegfrid också är inne på ovan), vilket i sin tur leder till att de också saknar förmåga att objektivt bedöma både sina egna och andras inlägg. Man kan jämföra med hur PK-media idag ser på det här med att någon vill minska invandringen. Oavsett hur man vinklar det, så är man ändå ALLTID rasist i deras ögon. Likadant är det med t.ex. Folklorist och flera andra "Judekritiker", där allt de skriver är rena rama sanningen, och allt alla andra skriver är skit.
Eftersom de saknar förmågan att objektivt granska sina inlägg, både som sådana och som inlägg i en vidare kontext (alltså diskussionen), så saknar de också förståelse för att allt de skriver inte tas emot med öppna armar.
Kort sagt: Folklorist och hans polare förstår alltså inte varför de inte får gå OT och bryta mot regelverket, då "judefrågans" vikt i deras ögon står över sådana världsliga regler.