2015-01-13, 22:16
  #853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Man önskar att Sevc hade haft nån sorts spärr som gjort att han kunnat tänka när han blir upprörd, tyvärr är så inte fallet, blir han galen så blir han galen och det spelar ingen roll om så ett OS-guld skulle stå på spel.
Wallson borde lära sig detta och bänka Sevc i slutet på matcher som tex denna där det märktes tydligt att han inte va i balans, då har man inte råd att riskera att han drar på sig idiotutvisningar.

En lulespelare åker på Svensson i målgården och det slutar med att bara Sevc blir utvisad, det förstår jag inte riktigt hur det är möjligt.


men vad ska luleå spelarna dit och göra? dåligt av domarna att gå på förstärkningen
Citera
2015-01-13, 22:29
  #854
Medlem
tcfmogs avatar
Fördel Skellefteå inför returen, blir nog final i Göteborg.
Citera
2015-01-13, 22:35
  #855
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Fördel Skellefteå inför returen, blir nog final i Göteborg.
I Frölundaborg (tyvärr) då Scandinavium hyser Melodifestivalen samtidigt. Men kul om Frölunda skulle gå och vinna "Europa-Guld" i sin egen träningshall..
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-01-13 kl. 22:40.
Citera
2015-01-14, 01:23
  #856
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
men vad ska luleå spelarna dit och göra? dåligt av domarna att gå på förstärkningen

Ja, det måste vara första gången någon ramlar för att någon sätter ut ett ben på det där viset. Har du missat att det är fullt tillåtet att åka genom målgården? Att Svensson sedan väljer att sätta ut sitt ben för ju stå för honom.

Oj, ursäkta. Jag menar egentligen: KONSPIRATION!!!!! FAHLMAN, FAHLMAN, FAHLMAN!!!

Var snälla och förstå att det första var ett misstag. Undvik gärna att komma förbi med facklorna och högafflarna.
__________________
Senast redigerad av siryessir 2015-01-14 kl. 01:27.
Citera
2015-01-14, 06:18
  #857
Medlem
siryessirs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/chl/article20154812.ab

Skönt att Abbott kan vara den större människan och inte sjunker till dagisnivån som Sevc kör på
Citera
2015-01-14, 09:20
  #858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ja, det måste vara första gången någon ramlar för att någon sätter ut ett ben på det där viset. Har du missat att det är fullt tillåtet att åka genom målgården? Att Svensson sedan väljer att sätta ut sitt ben för ju stå för honom.


Oj, ursäkta. Jag menar egentligen: KONSPIRATION!!!!! FAHLMAN, FAHLMAN, FAHLMAN!!!

Var snälla och förstå att det första var ett misstag. Undvik gärna att komma förbi med facklorna och högafflarna.

För de var ju därför sevc åkte ut? De var ju efter när Luleå spelaren skulle "prata" med svensson som sevc knuffade undan spelaren.
Citera
2015-01-14, 09:24
  #859
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
För de var ju därför sevc åkte ut? De var ju efter när Luleå spelaren skulle "prata" med svensson som sevc knuffade undan spelaren.

Antog att du menade varför Luleåspelaren skulle åka förbi Svensson. My bad. Varför man vill säga några ord till en målvakt som lägger ut ett ben för att fälla en är väl rätt självklart? Sevc trodde väl att han såg en zigenare vid målvakten och gick till attack.
Citera
2015-01-14, 11:46
  #860
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
I Frölundaborg (tyvärr) då Scandinavium hyser Melodifestivalen samtidigt. Men kul om Frölunda skulle gå och vinna "Europa-Guld" i sin egen träningshall..
En träninghall som är större och finare än vissa andra SHL klubbars. Den är grymt fin! Sonen ingick i Frölundas elit lag före J18 så jag har varit där mycket. Numera spelar han i annan elitklubb.

Härlig match av VF igår, synd bara att man slarvade in 4-2 målet, kan bli tufft nästa vecka.
Citera
2015-01-14, 15:42
  #861
Medlem
Ni Saik-kännare; finns det någon chans Sörensen och Kabanov spelar den 20:e?
Citera
2015-01-14, 15:50
  #862
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Ni Saik-kännare; finns det någon chans Sörensen och Kabanov spelar den 20:e?
Dom lær testas i helgen. Verkar allt ok lær dom spela æven 20:e men vid mindre kænningar kommer dom nog vila. Hoppas jag i alla fall.
Citera
2015-01-14, 17:00
  #863
Medlem
powkefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/chl/article20154812.ab

Skönt att Abbott kan vara den större människan och inte sjunker till dagisnivån som Sevc kör på

Ser ut som att Abbott skallar Sevc. Ca 40 sekunder in i klippet, just efter Abbott rest sig.
Citera
2015-01-14, 17:19
  #864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powkef
Ser ut som att Abbott skallar Sevc. Ca 40 sekunder in i klippet, just efter Abbott rest sig.
Det är ju Cams grej sen gammalt. Ex. 20 sek in här: https://www.youtube.com/watch?v=iGUGZ6xt1lg
Man kan tycka att en så allvarlig hjärnskakning som han drabbades av skulle ha gjort honom mer varsam, men hans skalle kanske inte är användbar till något annat?

Ingen skada igår, får ses som en seger. Förhoppningsvis bara en match kvar av denna skit nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in