Citat:
Ursprungligen postat av
deMorgan
"Du köper det att som 2nd...". Vad baserar du det på? Vi kanske arbetar på olika banker som har olika löneläge helt enkelt.
Min bank har 100% bestämt sig för att ge 50k för 1st years numera. Och jag vet att i den senaste bonusen för 1st years fick den bästa analytikern 100% av årslön och bottenrankade fick runt 40-45%. Jag får se hur det går för mig själv i år, men får jag under 70% årslön är jag besviken.
Som tidigare namnt i traden baserar jag detta pa loner innan hojningen nu till sommaren som sker pa vissa banker. Da var 1st/2nd/3rd loner £45/50/55k per ar hyfsat standardiserat i london (speciellt pa top5 banker). Denna omvandlades hyfsat rakt av till c. SEK 45/50/55k i manaden i Sverige for dessa banker, det tal att sagas att det inte finns manga top5 banker som har stora kontor i Stockholm. Jag har ingen erfarenhet av samre rankade firmor men som tidigare namnt brukar dessa betala mer i base och mindre i bonus sa inte omojligt.
Jag motsatter mig in 50k for 1st years, detta ar fullt rimligt efter hojningen till sommaren, dock pratade jag hur det var i anstallningsrundan for start sommaren 2014. Sedan har inte alla banker bestamt sig for att hoja eller ens vad denna hojning ska bli. Sedan var det inte "basta lonen man kan fa i Sverige" som utfragades utan snarare vad man kan forvanta sig. Svenska banker far man rakna med SEK 30-40k i manaden.
Bonus for 1st years pa BB ar bara Juli-Dec och bestams i Jan, den ar darfor oftast pro-rata baserad som % av arslon, eftersom man inte riktigt kan prestera forsta halvaret. Vore mycket intressant att veta vilken bank som ger 100% bonus till 1st years pa ett ar som dessutom inte var grymt (pratar IBD nu, vet ej hur det ser ut pa S&T etc.). PM'a garna om du vill behalla anonymitet.
For att ge lite perspektiv kan jag saga att forra aret fick mid-ranked 1st/2nd/3rd year analysts c.40/45/50% av arslon pa en top3 BB. Far jag 70% springer jag segervarv runt svampen, ses dar!