1. Vart jobbar du?
Lidl
2. Hur mycke tjänar du?
Varierar rätt kraftigt, allt från 11k till 26k i månaden. Midsommar, påsk, jul och sånt brukar ge en rätt saftig lön.
Cirka 119 kr/h, exklusive alla tillägg.
3. Deltid/Heltid/Sommarjobb/Extra jobbar du?
Timanställd
4. Fick du lov att praktisera eller någe innan?
Det var så jag fick jobbet.
5. Berätta lite om vad du gjorde för att få jobbet.
BC ringde upp mig (via AF) och frågade om jag ville praktisera på Lidl. Någon månad senare blev jag anställd och har jobbat här i snart två år.
Jag har jobbat hos ICA förut, deltid. Fick runt 12k/månad. Det är mycket mer krävande att jobba på Lidl, väldigt mycket tidspress. Men jag jobbar kvar eftersom lönen är helt okej.
Nackdelen är när en medarbetare är sjuk, och ingen annan kan ta dennes pass. Det sliter på en att jobba 10-12 dagar i rad, 7-9h per dag. Men när det är lågsäsong passar jag på ifall någon är sjuk då man blir belönad med en hyfsad lön. Högsäsong, aldrig i livet! Nu är det jultider igen och det betyder dubbelt så mycket slit, vägrar jobba 50h på en vecka bara för att någon är förkyld!
Gillar du inte att ibland vara tvungen att jobba ett kvällspass, för att sedan fasa dig upp ur sängen 6 på morgonen nästa dag, då är Lidl inget för dig!

Men Lidl är inte en så hemsk arbetsplats som folk påstår. Det kan förstås variera beroende på vem butikschefen är.