2015-01-14, 02:58
Medlem
hatardigds avatar
Varför är Amerikanska Tv-kanalen Fox News förbjuden att visas i Sverige? När jag var liten fanns den i Comhems utbud men är sedan 2001 borttagen.

Bor vi i Nordkorea? Hur kan jag få in denna tv kanal i Sverige (utan att strömma via internet) på min tv?

Edit: Fan fel forumdel. Sorry! Kan någon flytta dit den hör hemma?
Senast redigerad av hatardigd 2015-01-14 kl. 03:00. Anledning: Fan fel forumdel. Sorry! Kan någon flytta dit den hör hemma?
Citera
2015-01-14, 03:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatardigd
Varför är Amerikanska Tv-kanalen Fox News förbjuden att visas i Sverige? När jag var liten fanns den i Comhems utbud men är sedan 2001 borttagen.

Bor vi i Nordkorea? Hur kan jag få in denna tv kanal i Sverige (utan att strömma via internet) på min tv?

Mig veterligen så är den inte förbjuden utan det är upp till leverantören (I ditt fall Comhem) vilka kanaler de vill visa i sina respektive paket.

Om du vill ha kanaler som Fox News eller något annat liknande så får du hitta en leverantör som köper in FOX sändningar osv.
Citera
2015-01-14, 03:53
Medlem
kinesarsles avatar
Varför tror du att den är förbjuden?
Citera
2015-01-14, 03:54
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Vadå förbjuden? Kan du visa var det förbudet finns? Det kanske kan vara som så att den hjärndöda kanalen inte faller tillräckligt många svenskar i smaken för att motivera en plats i programutbudet?

Kan du få Stan TV från Kazakstan hos Comhem? Om inte, betyder det att Stan TV är förbjudet i Sverige? (Denna fråga kan du bortse från om du visar att Fox News verkligen är förbjudet.)

Sen kan du ju glo på Rävnytt via nätet om du har lust.
Citera
2015-01-14, 04:01
Medlem
hatardigds avatar
Den är förbjuden efter att V fick igenom ett förbud 2006. Tyvärr för hård för Sverige. Googla finns massa artiklar.

Ingen distributör visar FN i Sverige, varav min tråd.
Citera
2015-01-14, 04:02
Medlem
hatardigds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vadå förbjuden? Kan du visa var det förbudet finns? Det kanske kan vara som så att den hjärndöda kanalen inte faller tillräckligt många svenskar i smaken för att motivera en plats i programutbudet?

Kan du få Stan TV från Kazakstan hos Comhem? Om inte, betyder det att Stan TV är förbjudet i Sverige? (Denna fråga kan du bortse från om du visar att Fox News verkligen är förbjudet.)

Sen kan du ju glo på Rävnytt via nätet om du har lust.

Var på nätet? Deras hemsida kräver inlogg hos amerikanska tv-distrubutörer.
Citera
2015-01-14, 04:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Var på nätet? Deras hemsida kräver inlogg hos amerikanska tv-distrubutörer.

Du kan använda dig av tjänster som Hola som låter dig kringgå det där problemet annars så är det bara att införskaffa sig en parabol och göra som alla andra som inte får in sina respektive kanaler och rikta in den så faktiskt får det.

Jag måste dock ställa en fråga och det är varför vill du se Fox News?

(tillagt)

Det enda jag hittade om att kanalen skulle vara förbjuden var en länk till Fria tider så kan du vara vänlig och hänvisa till att kanalen är förbjuden helt i Sverige.
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-01-14 kl. 04:34.
Citera
2015-01-14, 04:33
Medlem
hatardigds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kan använda dig av tjänster som Hola som låter dig kringgå det där problemet annars så är det bara att införskaffa sig en parabol och göra som alla andra som inte får in sina respektive kanaler och rikta in den så faktiskt får det.

Jag måste dock ställa en fråga och det är varför vill du se Fox News?

Tackar! Är tjänster som Hola olagliga? Aldrig hört talas om Hola.

Bara skönt med lite perspektiv mot Sveriges vänster nyheter.
Citera
2015-01-14, 04:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tackar! Är tjänster som Hola olagliga? Aldrig hört talas om Hola.

Bara skönt med lite perspektiv mot Sveriges vänster nyheter.

Nej, Hola är 100% laglig annars så hade den plockats ner för väldigt länge sedan, det är ett sytem som utvecklades så att jänkarna kunde se på Europeisk tv och tvärtom.

Fast om du vill ha perspektiv så rekommenderar jag snarare NBC eller BBC än Fox News som nyligen använde sig av en "expert" som ljög så pass mycket att den Brittiske premiärministern reagerade.

Det är nämligen inte direkt en nyhetskanal i dagsläget även om de säger att de är det.

(tillagt)

Hola har även en app om du vill ha tillgång till amerikanskt och brittiska program/nyhetssändningar/netflix på telefonen.
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-01-14 kl. 04:39.
Citera
2015-01-14, 04:42
Medlem
hatardigds avatar
Citat:
Nej, Hola är 100% laglig annars så hade den plockats ner för väldigt länge sedan, det är ett sytem som utvecklades så att jänkarna kunde se på Europeisk tv och tvärtom.

Fast om du vill ha perspektiv så rekommenderar jag snarare NBC eller BBC än Fox News som nyligen använde sig av en "expert" som ljög så pass mycket att den Brittiske premiärministern reagerade.

Det är nämligen inte direkt en nyhetskanal i dagsläget även om de säger att de är det.

(tillagt)

Hola har även en app om du vill ha tillgång till amerikanskt och brittiska program/nyhetssändningar/netflix på telefonen.

Oj där ser man på! Intressant, måste kolla in detta mer.

Men vet du om FoxNews finns tillgänglig via appen? Man måste bli medlem står det, vill inte signa upp i onödan.
Tack för hjälpen!
Citera
2015-01-14, 04:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Oj där ser man på! Intressant, måste kolla in detta mer.

Men vet du om FoxNews finns tillgänglig via appen? Man måste bli medlem står det, vill inte signa upp i onödan.
Tack för hjälpen!

Om du kan komma in på foxnews.com så kan du använda dig av Hola, som jag la till så kan du även använda dig av Hola för andra ändamål än att se på fox.
Citera
2015-01-14, 04:56
Medlem
hatardigds avatar
Citat:
Om du kan komma in på foxnews.com så kan du använda dig av Hola, som jag la till så kan du även använda dig av Hola för andra ändamål än att se på fox.
När jag försöker se på Fox via deras hemsida krävs det att man väljer "sin distributör". dock. tex deras motsvarighet till comhem.

Men jag testar och ser! Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in