2015-01-14, 05:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatardigd
När jag försöker se på Fox via deras hemsida krävs det att man väljer "sin distributör". dock. tex deras motsvarighet till comhem.

Men jag testar och ser! Tack!

Du borde kunna kringå det men jag kan inte svara på hur för tillfället, jag misstänker dock att du får bättre svar om du söker runt på nätet.
Citera
2015-01-14, 06:29
Bannlyst
Varför skulle någon som inte är en konservativ amerikan vilja se på Fox News?
Citera
2015-01-14, 11:32
Medlem
bernad_laws avatar
Fel forumdel.

Politik - Utrikes --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2015-01-14, 11:52
Medlem
Gift44s avatar
Vem har inbillat dig att den är förbjuden? SVT distribueras inte i USA , innebär det att USA är kommunistiskt?
Citera
2015-01-14, 12:26
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Mig veterligen så är den inte förbjuden utan det är upp till leverantören (I ditt fall Comhem) vilka kanaler de vill visa i sina respektive paket.

Om du vill ha kanaler som Fox News eller något annat liknande så får du hitta en leverantör som köper in FOX sändningar osv.

Fox news sändes i Kanal 8 men togs bort efter påtryckningar från regeringshåll.
Det pekades på att Fox news var en allt för högerinriktad kanal och inte var förenlig med demokratiprincipen som finns inskriven i sändningstillståndet.

Vi Svenska "barn" kan inte hantera en kanal med så tydlig bias utan måste ha regler som säger att den politiska färgen inte får vara för tydlig eller viktad åt ena eller andra hållet..

Kanal 8 drog tillbaka Fox news utan att ställa till med trubbel eller att driva process om frågan, alltså är Fox inte "förbjuden" i Sverige. (På pappret)
Ingen annan kanaldistributör har mig veterligen utmanat ödet sen dess..
Citera
2015-01-14, 12:43
Medlem
Fox News är en ren republikansk propagandakanal och intresset för gemene svensk torde vara obefintligt.
Citera
2015-01-14, 12:53
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Fox News är en ren republikansk propagandakanal och intresset för gemene svensk torde vara obefintligt.

Jo, det kan man ju förstås tycka, att ändå ta steget från att tycka kanalen är dålig till att politiskt agera för att få bort den håller utomordentligt låg demokratisk nivå.
Citera
2015-01-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Jo, det kan man ju förstås tycka, att ändå ta steget från att tycka kanalen är dålig till att politiskt agera för att få bort den håller utomordentligt låg demokratisk nivå.

Är ju uppenbart fördummande så det är kanske lika bra?
http://publicmind.fdu.edu/2011/knowless/
Citera
2015-01-14, 14:23
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Vänta nu, regeringspåtryckningar för att få FOX news att inte sändas i Sverige? Detta har jag missat helt, kan det verkligen stämma? Här skulle ordentliga länkar verkligen sitta fint. Jag tror det när jag ser det.

Fox news är en vinklad kanal, men absolut inte mer vinklad än motsvarande svenska medier (fast åt andra hållet). Det är inte mindre propaganda i svensk public service eller i Aftonbladet/Expressen än vad det är på Fox news. Skillnaden är bara den att vi svenskar är så vana vid vänsterpropaganda att vi kanske uppfattar fox news som extremare.

Man kan absolut tycka att det mesta som kanalen häver ur sig är skräp (Bill OReilly är väl inte den skarpaste kniven i lådan direkt), men det innebär inte att kanalen saknar funktion (åtminstone fram till internets inträde). I egenskap av den enda amerikanska högerkanalen med genomslagskraft så tar den upp information som man inte hittar någon annanstans (minns att kanalen före valet 2008 var väldigt ensamma om att lyfta fram negativa nyheter om Obama) Dessutom går det faktiskt att hitta intelligent folk på Fox News (Judge Napolitano) till skillnad från de svensk vänstermedierna som i princip uteslutande består av kulturmarxistiska idioter.

Men för att svara på TS fråga. Det finns garanterat sätt att ta del av nyheterna över internet (med eller utan svenska vänsterpolitikers tillstånd).
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2015-01-14 kl. 14:27.
Citera
2015-01-14, 14:39
Medlem
duqus avatar
Jodå, det gjordes en anmälan om partiskhet, sen blandade Rosenbads gubbar också i detta, det blev "ministerstyre" om detta ärende, som slutade med att generaldirektören tog ett beslut som sen inte får visas "officiellt".

Om ni har svårt att tro detta, klicka på länken:
http://www.radioochtv.se/Tillsyn/Granskning-av-program/Granskningsnamndens-beslut/Sok-tidigare-granskningsarenden-och-beslut/Information-om-arende/?dnr=0203/2005

Sen var det också så att Obama låg i luven med Fox News som är republikaner, så det kan även ha gått signaler via UD till Rosenbad, för detta hände ju under presidentvalskampanjen, och vi har ju sett hur Obama har hanterat Bildt i andra ärenden (typ Assange/spioner-separata trådar finns)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:yKY1cz1Vwc8J:www.journalisten.se/kronika/fox-news-och-yttrandefriheten+&cd=2&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Senast redigerad av duqu 2015-01-14 kl. 15:04.
Citera
2015-01-14, 14:49
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Jodå, Vpk gjorde en anmälan om partiskhet, sen blandade Rosenbads gubbar också i detta, det blev "ministerstyre" om detta ärende, som slutade med att generaldirektören tog ett beslut som sen inte får visas "officiellt".

Om ni har svårt att tro detta, klicka på länken:
http://www.radioochtv.se/Tillsyn/Granskning-av-program/Granskningsnamndens-beslut/Sok-tidigare-granskningsarenden-och-beslut/Information-om-arende/?dnr=0203/2005

Det här var intressant. För mig som inte är så juridiskt bevandrad så uppstår det en del frågetecken. Det står att beslutet är avskrivet. Innebär inte det att det inte gick igenom och att det inte ledde till någon typ av förbud eller åtgärd? Och vad är det för sorts information som direktörsbeslutet innehåller som inte går att läsa? Och när det står att direktörsbeslutet inte går att läsa på webbplatsen, innebär det att det råder total sekretess eller betyder det bara att man får ge sig ut och hämta det fysiskt någonstans, ungefär som med domar?
Citera
2015-01-14, 15:05
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Vänta nu, regeringspåtryckningar för att få FOX news att inte sändas i Sverige? Detta har jag missat helt, kan det verkligen stämma? Här skulle ordentliga länkar verkligen sitta fint. Jag tror det när jag ser det.

Fox news är en vinklad kanal, men absolut inte mer vinklad än motsvarande svenska medier (fast åt andra hållet). Det är inte mindre propaganda i svensk public service eller i Aftonbladet/Expressen än vad det är på Fox news. Skillnaden är bara den att vi svenskar är så vana vid vänsterpropaganda att vi kanske uppfattar fox news som extremare.

Man kan absolut tycka att det mesta som kanalen häver ur sig är skräp (Bill OReilly är väl inte den skarpaste kniven i lådan direkt), men det innebär inte att kanalen saknar funktion (åtminstone fram till internets inträde). I egenskap av den enda amerikanska högerkanalen med genomslagskraft så tar den upp information som man inte hittar någon annanstans (minns att kanalen före valet 2008 var väldigt ensamma om att lyfta fram negativa nyheter om Obama) Dessutom går det faktiskt att hitta intelligent folk på Fox News (Judge Napolitano) till skillnad från de svensk vänstermedierna som i princip uteslutande består av kulturmarxistiska idioter.

Men för att svara på TS fråga. Det finns garanterat sätt att ta del av nyheterna över internet (med eller utan svenska vänsterpolitikers tillstånd).

Jag minns att Schyman inte gillade att Fox News gjorde ett inslag om b.l.a Rosengård där poliser och sjuksköterskor intervjuades anonymt om läget. varpå Fox news lite senare försvann och ersattes av Deutsche Welle i tablån.
Vet att det skrevs en del då det hände, och att Fria tider tagit upp det nu på senare tid.
http://www.friatider.se/sr-veteran-kritisk-till-att-sverige-forbjuder-fox-news
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in