2015-01-13, 09:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Du tänker för mycket här. Ingenting verkar konstigt. Det enda som kan ens tänkas vara konstigt är att media möjligtvis inte visar allt, vilket kan tyckas vinklat och förmodligen det enda konstiga. Jag gillar personligen inte när jag inte får alla detaljer serverat, men det är min egen åsikt.

Ni konspirationsteoretiker drar för stora växlar här tror jag.

Skulle det vara en konspiration så är det ändå omöjligt att få fram några som helst bevis för detta, vilket gör det ganska meningslöst att ens försöka. Det är sannolikt massor av olika händelser, organisationer, underrättelsetjänster och bakgrundshistoria som bjuder på det mesta och kan säkert tolkas som konspiration på ett eller annat sätt.

Men att faktiskt bevisa att så var fallet är en nästintill omöjlig uppgift. Det som krävs är att hemliga dokument eller liknande läcker som ett såll och som dessutom leder till något slags levande bevis. Föga troligt.

Jag ska dock ha ett öppet sinne för det är inte alls omöjligt att det finns mer bakomliggande detaljer och händelser som ledde fram till dessa dåd. Ni kan ha rätt, men kan också ha fel. Slöseri på tankekraft eller vår demokratiska plikt att försöka utreda så långt media tillåter?

Jaså, är det jag som är konspiratorisk nu? Jag trodde det var du som hade problem med att man begraver de döda..
Citera
2015-01-13, 09:28
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Du tänker för mycket här. Ingenting verkar konstigt. Det enda som kan ens tänkas vara konstigt är att media möjligtvis inte visar allt, vilket kan tyckas vinklat och förmodligen det enda konstiga. Jag gillar personligen inte när jag inte får alla detaljer serverat, men det är min egen åsikt.

Ni konspirationsteoretiker drar för stora växlar här tror jag.
Antingen är du väldigt dålig på att citera eller så upprepar du vad snakeplisssken sagt med flit.

Citat:
Jag ska dock ha ett öppet sinne för det är inte alls omöjligt att det finns mer bakomliggande detaljer och händelser som ledde fram till dessa dåd. Ni kan ha rätt, men kan också ha fel. Slöseri på tankekraft eller vår demokratiska plikt att försöka utreda så långt media tillåter?
Vi vill se fler konspirationsteorier, bra sådana. Men det har vi inte sett, bara den vanliga dåliga typen - "kolla en chokladkaka, muslimer äter inte choklad, det måste vara CIA!". Även om alla fakta inte är lättillgängliga så borde ni konspirationsteoretiker iaf kunna hålla en logik i verkligheten med det vi vet. Dock ifrågasätter ni allt här i världen, och om de ologiska - som inte förstår sig på sin egen vardag - ser något "skumt" så är det enligt dom självklara bevis för den konspiration de ser i sin vardag, vilken de skyller sina personliga misslyckanden och förödmjukelse på.
Senast redigerad av Xelious 2015-01-13 kl. 09:30.
Citera
2015-01-13, 09:36
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Antingen är du väldigt dålig på att citera eller så upprepar du vad snakeplisssken sagt med flit.

Vi vill se fler konspirationsteorier, bra sådana. Men det har vi inte sett, bara den vanliga dåliga typen - "kolla en chokladkaka, muslimer äter inte choklad, det måste vara CIA!". Även om alla fakta inte är lättillgängliga så borde ni konspirationsteoretiker iaf kunna hålla en logik i verkligheten med det vi vet. Dock ifrågasätter ni allt här i världen, och om de ologiska - som inte förstår sig på sin egen vardag - ser något "skumt" så är det enligt dom självklara bevis för den konspiration de ser i sin vardag, vilken de skyller sina personliga misslyckanden och förödmjukelse på.

Jag håller med dig här. Men det är svårt att få fram konspirationsteorier med i det närmaste obefintliga och ibland totalt uteblivna detaljer. Visst är det så att jag inte vet exakt vad dessa detaljer skulle kunna vara, vilket gör det ännu svårare att få något grepp om.

9/11 hade vi hur mycket filmer och data som helst att analysera fram och tillbaka. Då var det inte ens etablerat med mobilkamera.

Nu när alla har smartphones med 1080p HD definition video live feed upp till molnet så har vi nästan inget alls att gå på.

Nej, detta är slöseri med tid. Det är bättre att vänta ut nästa läcka som kan ge något matnyttigt att börja gå lös på.
Citera
2015-01-13, 09:44
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaså, är det jag som är konspiratorisk nu? Jag trodde det var du som hade problem med att man begraver de döda..

Kropparna: Sarkasm
Du konspiratorisk: Den delen av inlägget är till för de som känner sig träffade det vill säga de som vill hitta en konspiration i det hela. Jag borde ha avgränsat stycket bättre.
Citera
2015-01-13, 13:47
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag håller med dig här. Men det är svårt att få fram konspirationsteorier med i det närmaste obefintliga och ibland totalt uteblivna detaljer. Visst är det så att jag inte vet exakt vad dessa detaljer skulle kunna vara, vilket gör det ännu svårare att få något grepp om.
Oavsett vad detaljerna är så kommer man inte finna något konspiratoriskt i detaljer.

Citat:
9/11 hade vi hur mycket filmer och data som helst att analysera fram och tillbaka. Då var det inte ens etablerat med mobilkamera.
Det är inte mycket i konspiratorisk väg att finna där heller, men det är OT.

Citat:
Nu när alla har smartphones med 1080p HD definition video live feed upp till molnet så har vi nästan inget alls att gå på.

Nej, detta är slöseri med tid. Det är bättre att vänta ut nästa läcka som kan ge något matnyttigt att börja gå lös på.
Jag tror inte ne "läcka" kommer stödja en konspirationsteori, det som "läcker" är bara mer info om islamisterna och deras islamistiska nätverk.
Citera
2015-01-13, 14:31
Medlem
Citat:
Jag gillar personligen inte när jag inte får alla detaljer serverat, men det är min egen åsikt.

Det där tror jag är grunden hos de flesta, får man inte hela sanningen så anser de flesta att det finns något misstänkt. Alla säger det kanske inte rakt ut, en del har redan bestämt sig och då letar de bara info som styrker det som de bestämt sig för. Men i grunden, får man inte veta vissa saker så blir man misstänksam

Nu har det inte gått speciellt lång tid men drar det ut på tiden och det verkar som om man håller inne med förklaringar så kommer många bli misstänksamma.

Än så länge är det jag tycker vara mest misstänkt att media inte kablat ut den ansvarige polisens självmord, han som sköt sig några timmar efter dådet. Vad jag vet så har det varit väldigt tyst om det
Citera
2015-01-13, 15:59
Medlem
Hittade en bra länk, vet inte om den delats innan men skriv vad ni tycker och tror.
(http://pontiactribune.com/censored-footage-paris-terror-attack-raises-serious-questions-video/)

Citat:
Just a few months ago in November Israeli PM Benjamin Netanyahu warned it would be a “grave mistake” for France to recognize a Palestinian state. On Monday French President Hollande asked for Western sanctions on Russia to be lifted. Two days later, Paris was attacked.

Will the Paris terror attack bolster the European right? Sure looks like it! Massive protests (over 700,000 today) continue to rage across France, while new support for the more militant anti-immigration policies of the National Front rapidly grows. Remember the American government under George W. Bush?

We’ve been told that these knucklehead terrorists left their identification cards in the get away car before making an effort to conceal their identity by putting on ski masks. How could they be so careless?

According to Reuters, in 2011 one of the Charlie Hebdo shooting suspects met with al-Qaeda leader Anwar al-Awlaki in Yemen. You probably recognize this name as the first American to ever be killed by a US drone strike. What you likely missed was that in 2012 the FBI admitted it knew in October 2002 they knew Anwar al-Awlaki was returning to the US before they detained him and abruptly released al-Awlaki from federal custody.

All of this becomes very interesting after reading an article published by Newsweek a few days ago about the role Saudi Arabia plays in terrorism and the 28 classified pages of the 9/11 commission report.

Citera
2015-01-13, 16:15
Medlem
För att förtydliga angående Hollande och sanktionerna. Vad han sagt är att väst borde erbjuda sig att häva sanktioner om det görs framsteg i de samtal som ska hållas om Ukrainakrisen i slutet av månaden. Liknande har sagts av många andra europeiska politiker, exempelvis den tyske vicekanslern.
Citera
2015-01-13, 17:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
För att förtydliga angående Hollande och sanktionerna. Vad han sagt är att väst borde erbjuda sig att häva sanktioner om det görs framsteg i de samtal som ska hållas om Ukrainakrisen i slutet av månaden. Liknande har sagts av många andra europeiska politiker, exempelvis den tyske vicekanslern.
Om man ska dra några av konspirationsteorierna, det lilla som finns av dom så har vi:
1. "CIA mot Ryssland och Frankrike". CIA har på något märkligt vis fått kända islamister och USA-hatare att göra det de ändå förväntades göra efter resor till Syrien och Jemen: Begå terrorbrott.
Motiv 1. Straffa Frankrike för en Hollande som är (felaktigt uppfattat) Ryssland-vänlig.
Motiv 2. Få Frankrike att hjälpa till mer i mellanöstern.

Kommentar: Väldigt långsökt och kontraproduktivt, resultatet från början till slut osäkert såklart.

2. "Israel och Mossad". Enligt antisemiterna/judehatarna så vill Israel:
a) få med Frankrike mer i kriget mot islam
b) straffa Frankrike för stöd av Palestinsk stat.

Kommentar: Israel/Mossad skulle aldrig döda judar, inte ens den minsta lilla.

3. "NSA". Någon nämnde amerikanska NSA som någon slags uppdragsgivare för att de ska kunna bevaka mer.

Kommentar: Någon som brukar blockera NSAs hjärnvågestrålar för utveckla denna teori

TS har någon slags NWO-teori om att Paris utropas till världens huvudstad, den är dock så dålig att den inte kvalar in.

Så, nu har jag gjort lite av konspirationsteoretikernas jobb då de inte kan skriva en sammanhängande logisk text, vilken teori har jag missat?
Citera
2015-01-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Så, nu har jag gjort lite av konspirationsteoretikernas jobb då de inte kan skriva en sammanhängande logisk text, vilken teori har jag missat?

Glöm inte att den officiella versionen om att orsaken till dådet är att de ritat ironiska Muhammedteckningar är en konspirationsteori. De är döda och vi vet inte orsaken
Citera
2015-01-13, 17:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Glöm inte att den officiella versionen om att orsaken till dådet är att de ritat ironiska Muhammedteckningar är en konspirationsteori. De är döda och vi vet inte orsaken
Det är ingen konspirationsteori enligt definitionen. Verkligheten som den utspelar sig och visar sig för normala icke paranoida människor är ingen konspirationsteori. De alternativa teorierna om verkligheten som en liten minoritet rättshaverister producerar är konspirationsteorier. De brukar börja som du säger: "vet vet inte varför..." fastän alla andra vet varför, hur och vem. Kan du inte utveckla något av de olika spåren, vilken falang tillhör du till exempel?
Senast redigerad av Xelious 2015-01-13 kl. 17:39.
Citera
2015-01-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Du ser inget konstigt.
Men, skulle de vara nå konstigt skulle det aldrig kunna bevisas.
En håglös oxymoron inställning.
Så hur menar du att man ska bevisa något bakom datorn när isåfall all information man får är kontrollerad av de som begått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in