2015-01-12, 16:48
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Falsk dikotomi.

Du menar väl inte att din anti-logik skulle kunne vara underlag för att 'guds'-bevis?

Lika lite som din logik är underlag för ett 'guds'-motbevis.
Citera
2015-01-12, 16:51
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Lika lite som din logik är underlag för ett 'guds'-motbevis.

Det finns inga bevis som behöver motbevisas vad jag vet. Går det bevisa att något INTE existerar? Svar nej......
Citera
2015-01-12, 16:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Det finns inga bevis som behöver motbevisas vad jag vet. Går det bevisa att något INTE existerar? Svar nej......
Det finns inget" ingenting" allt ÄR till och med ingenting ÄR
Citera
2015-01-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

Ni kristna är allt bra skeva va?
Citera
2015-01-12, 17:50
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Ja du har fått för dig det ja, men jag tror något annat, nämligen att din "gud" och alla andra gudar är påhitt. Precis som asatron innan kristendomen slog igenom. Nu idag tror ingen på Oden o hans vänner men förr i tiden var många lika säkra på det som du är på ditt bibel och jesustrams. Är det inte då troligt att om t.ex ytterligare några 100 år så är kristendomen helt ute och nån ny religion har skapats av människan för att få nått nytt o spännande att tro på? Har du tänkt på det?

Och vad du egentligen menar när du säger "ingenting ÄR" fattar jag inte ett dugg om men okej.
Citera
2015-01-12, 18:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Ni kristna är allt bra skeva va?
Hur menar du nu?
Citera
2015-01-12, 18:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja du har fått för dig det ja, men jag tror något annat, nämligen att din "gud" och alla andra gudar är påhitt. Precis som asatron innan kristendomen slog igenom. Nu idag tror ingen på Oden o hans vänner men förr i tiden var många lika säkra på det som du är på ditt bibel och jesustrams. Är det inte då troligt att om t.ex ytterligare några 100 år så är kristendomen helt ute och nån ny religion har skapats av människan för att få nått nytt o spännande att tro på? Har du tänkt på det?

Och vad du egentligen menar när du säger "ingenting ÄR" fattar jag inte ett dugg om men okej.
Jag menade så här Lothbrok. Det finns inget "ingenting" Fråga en fysiker eller vem som helst som kan sådant. Ingenting "är" något.
Citera
2015-01-12, 19:00
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Jag menade så här Lothbrok. Det finns inget "ingenting" Fråga en fysiker eller vem som helst som kan sådant. Ingenting "är" något.

Hur tänker du, vad ÄR ingenting isåfall om det nu måste vara något?

För mig är det precis som det låter, INGENTING, benämning på något som inte existerar, bara ett tomrum, siffran 0, motsatsen till något.

Om jag har 5 stenar i min ficka och tar upp alla 5, då har jag ingenting kvar i fickan men enligt dig har jag det, så vad har jag i min ficka?
Citera
2015-01-12, 19:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hur tänker du, vad ÄR ingenting isåfall om det nu måste vara något?

För mig är det precis som det låter, INGENTING, benämning på något som inte existerar, bara ett tomrum, siffran 0, motsatsen till något.

Om jag har 5 stenar i min ficka och tar upp alla 5, då har jag ingenting kvar i fickan men enligt dig har jag det, så vad har jag i min ficka?
Ja du Lothbrok vad är ingenting? Vad innehåller det där "ingenting"? Jag vet inte, ingen vet!
Det med fickan är inte samma som det jag beskrev.
Citera
2015-01-12, 19:07
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ja du Lothbrok vad är ingenting? Vad innehåller det där "ingenting"? Jag vet inte, ingen vet!
Det med fickan är inte samma som det jag beskrev.

Det är visst samma sak, ett bra exempel. Ingenting är något säger du. Men är min ficka tom och innehåller ingenting, vad är då något? Det kan du fundera över. Har du ingen teori kan vi väl enas om att ingenting är just ingenting, nada
Citera
2015-01-12, 19:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är visst samma sak, ett bra exempel. Ingenting är något säger du. Men är min ficka tom och innehåller ingenting, vad är då något? Det kan du fundera över. Har du ingen teori kan vi väl enas om att ingenting är just ingenting, nada
Existerar inget ingenting. Så är faktumet! Finns inget ingenting. Jag kan inte förklara sådant det måste du fråga andra som kan sådant. Som kan förklara i detalj.
Citera
2015-01-12, 19:17
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Existerar inget ingenting. Så är faktumet! Finns inget ingenting. Jag kan inte förklara sådant det måste du fråga andra som kan sådant. Som kan förklara i detalj.

Jo det existerar visst jag säger ju att jag har ingenting i min ficka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in