Citat:
Ursprungligen postat av
Cameltotem
Sån jävla ångest över min situation.
Gått från 0.55 till 0.7 och tänkte göra nästa prov.
Jag behöver 1.0 men det känns fan helt omöjligt då jag knappt kan någon matte och höjde mig inte ett skit läs delen. Läste böcker och plugga ord runt 4 timmar i dagen i 3 månader men det gjorde ingen skillnad, förstår inte..
Vet inte heller hur jag ska göra med matten, är det bara tuffa till sig och dra igenom hela matte B igen?
Jag skulle tro att du behöver allmänna tips från erfarna skrivare. Dvs att du har tillräcklig kunskap för högre på VERB, men du vet helt enkelt inte hur man ska göra på just HP.
KVANT behöver man kunna matematik för. Om du vet att du har luckor så är det bara att börja jobba för att öka din kunskap. Provet är utformat efter kursen 1b, vilket ungefär motsvarar gamla kurs A.
Om du behöver allmänna tips skulle jag rekommendera dig att gå en HP-kurs, det brukar vara väl investerade pengar för någon i din situation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hurricane2015
Hej jag är 29 år gammal och senast jag skrev hp var för ca 9 år sedan. Nu har jag dock tänkt att gör ett nytt försök. Senast skrev jag 0,9 min styrka är orden där jag bommar ca 1-2 ord läsförståelsen är jag skaplig på. De andra delarna är jag helt värdelös på. Om jag har möjlighet att lägga ca 20 timmar i veckan fram till provet. Vad tycker ni att jag bör fokusera på? Vad är lättast att tillgodogöra sig fort? Dvs hur ska jag disponera den tid jag har. Senast jag skrev för 10 år sedan skrev jag 0,9 Mitt mål är att till våren skriva 1,5? Är det realistiskt med 20 timmar hp-studier i veckan?
Du kommer att få det tufft. Sist du skrev var ORD-delen 40 poäng av totalt 122, nu är den 20 av 160. Det betyder att del du är bra på har minskat i betydelse ganska kraftigt. MEK är liknande, men inte riktigt samma sak.
Jag tror att du skulle må bra av coachning, dvs någon som utvärderar vad du kan och därefter berättar hur du ska disponera din tid för att höja dig maximalt. Men utan någon sådan genomgång ska du satsa på matematiken. Om du kan några områden bra från Ma1b så blir det en del enkla poäng. Något som helt klart är värt att lägga ner tid på är t.ex. räta linjens ekvation.