2015-01-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durazell
Kan någon förklara fråga 18?

http://studera.nu/hogskoleprov/provfragor-hosten-2014/2014-10-25-provpass-2---kvantitativa-jamforelser-kva-2014-10-25/

Vad mer exakt är det som är oklart?
Citera
2015-01-11, 17:16
Medlem
När ja pluggade hittade jag en lista på samtliga ord från tidigare prov. En kompis försöker öka sitt resultat nu och jag kan inte hitta denna listan. Kan någon länka till listan med samtliga ord från tidigare prov.
Citera
2015-01-11, 18:11
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durazell
Kan någon förklara fråga 18?

http://studera.nu/hogskoleprov/provfragor-hosten-2014/2014-10-25-provpass-2---kvantitativa-jamforelser-kva-2014-10-25/
Håller med föregående, förstår inte vad som är oklart. Du får veta att k1 > k2, men det säger inte någonting alls om förhållandet mellan m1 och m2. Solklart D.
Citera
2015-01-11, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Håller med föregående, förstår inte vad som är oklart. Du får veta att k1 > k2, men det säger inte någonting alls om förhållandet mellan m1 och m2. Solklart D.
Jag tror att uppgiften är så enkel att Durazell inte tror sig förstå den.
Citera
2015-01-11, 18:29
Medlem
Den såg väldigt invecklad ut i mina ögon, överanalyserar som vanligt...
Citera
2015-01-11, 19:26
Medlem
trattfans avatar
Fyfan vad dålig man är som människa.
Köpte HPguiden i somras för att ha på höstens & vårens prov.

Har fortfarnade inte loggat in. Bra investering.
Citera
2015-01-11, 20:24
Medlem
Hej, något program eller hemsida som erbjuder hjälp med högskoleprovet mot liten peng som är poppis här? Ge gärna hjälp på hur jag ska lära mig XYZ-delen också! Tack
Citera
2015-01-11, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av numerabiffen
Hej, något program eller hemsida som erbjuder hjälp med högskoleprovet mot liten peng som är poppis här? Ge gärna hjälp på hur jag ska lära mig XYZ-delen också! Tack
Se inlägget ovanför ditt.

Du ställde en intetsägande och väldigt allmän fråga angående XYZ, så du får ett lika intetsägande och allmänt svar på frågan: repetera de matematiska grunderna. Om du har problem med något specifikt får du gärna fråga igen, och då blir nog svaren bättre.
Citera
2015-01-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Se inlägget ovanför ditt.

Du ställde en intetsägande och väldigt allmän fråga angående XYZ, så du får ett lika intetsägande och allmänt svar på frågan: repetera de matematiska grunderna. Om du har problem med något specifikt får du gärna fråga igen, och då blir nog svaren bättre.

Finns ju flera olika såna sajter som sägs ska kunna hjälpa en. Kanske finns en som sticker ut lite mer tänkte jag?

Men tackar för ditt svar ang. Matematiska grunderna, jag ska damma av de gamla matteböckerna
Citera
2015-01-12, 11:20
Medlem
DerplockHolmess avatar
Sticker in med ett par frågor.

Det står att nästa period för anmälan öppnar 15 januari, gäller den anmälan för provet 28 mars?

När jag söker till universitetet efter att ha skrivit HP, hamnar jag då även i HP-kvoten utöver min BIEX-gymnasieexamen, eller blir det den istället så att säga?

Till sist: Jag gick ut gymnasiet med 17,5 (exklusive merit) på samhällsprogrammet, och planerar att lägga ner mycket tid och energi fram tills 28 mars from idag på förberedelser till HP. På ren spekulation förvisso, är det rimligt för en förstagångsskrivare att ta 1,4-1,5 på HP? Vad säger era erfarenheter?
Citera
2015-01-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
Det står att nästa period för anmälan öppnar 15 januari, gäller den anmälan för provet 28 mars?

Ja.

Citat:
När jag söker till universitetet efter att ha skrivit HP, hamnar jag då även i HP-kvoten utöver min BIEX-gymnasieexamen, eller blir det den istället så att säga?

Ja till det fetmarkerade.

Citat:
Till sist: Jag gick ut gymnasiet med 17,5 (exklusive merit) på samhällsprogrammet, och planerar att lägga ner mycket tid och energi fram tills 28 mars from idag på förberedelser till HP. På ren spekulation förvisso, är det rimligt för en förstagångsskrivare att ta 1,4-1,5 på HP? Vad säger era erfarenheter?

Ja, det är möjligt.
Citera
2015-01-12, 11:35
Medlem
DerplockHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Ja.
Ja till det fetmarkerade.
Ja, det är möjligt.

Tack för raka och snabba svar!
Citera