2015-01-12, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
vill se trafiksituationen, normalt vimlar det av bilar överallt i paris

https://m.youtube.com/watch?v=lay8aZlsbB0
Citera
2015-01-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här är flyktvägen de tog: http://www.businessinsider.co.id/how-the-charlie-hebdo-shooting-gunmen-escaped-2015-1/#.VLOvacY60Tw

tack! Man kan undra hur många trafikljus eller andra köer de hamnade i.
Citera
2015-01-12, 13:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
9/11 är som sagt väldigt o.t. O.t raderat och varning utdelad
//mod.
Citera
2015-01-12, 13:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
They had a camera well placed beforehand to film the attack.
Verkligen skumt, mobiltelefoner med kamera som är så ovanligt.

Citat:
They spoke perfect French
Verkligen skumt, med tanke på att de var fransmän, födda och uppvuxna i Frankrike.

Citat:
Killed with military precision.
Verkligen skumt, med tanke på att åtminstone ena brodern tränats av Al Qaida i Jemen. Fast vad betyder att någon dödats med militär precision egentligen - är de jättejättedöda då? Eller menar du att de sköt alla med två skott i bröstet och ett i pannan med perfekt symmetri och inga bommar, för då vill jag gärna se någon källa på det.

Citat:
Dressed in military style.
För dumt för att kommentera

Citat:
Killed from a target list.
Verkligen skumt, med tanke på att det liksom var hela meningen med attacken. Givetvis borde de istället gått in och skjutit vilt på McDonalds för att hämnas på tecknarna...

Citat:
Got away clean.
Ja, om "got away clean" innebär att man blir identifierad och senare ihjälskjuten så...

Citat:
French President shows up afterwards and then convenes emergency meeting on what measures to enact.
Allt annat hade ju varit otänkbart.

Citat:
Multiple shooters.
Ja, de var flera. ????

Citat:
Could this be false flag from French Intel Agency?
Javisst, men ingenting pekar på det.
Citera
2015-01-12, 13:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
vill se trafiksituationen, normalt vimlar det av bilar överallt i paris

Citat:
tack! Man kan undra hur många trafikljus eller andra köer de hamnade i.

Här är en kamera som ger hyfsat god översikt av ett större område runt Seine:
http://webcam-hd.fr/webcams-tourisme/france/webcam-paris-la-seine-live-hd.html

Men Paris är ju jäkligt stort så här kan du hitta fler kameror, har dock inte sökt upp speciella kameror utefter deras flyktväg då jag finner det ointressant eftersom det ingenstans har hävdats att de flydde särskilt snabbt.
http://worldcam.eu/12843,6,8,webcam.html
Citera
2015-01-12, 13:58
Medlem
Citat:
Här är en kamera som ger hyfsat god översikt av ett större område runt Seine:
http://webcam-hd.fr/webcams-tourisme/france/webcam-paris-la-seine-live-hd.html

Men Paris är ju jäkligt stort så här kan du hitta fler kameror, har dock inte sökt upp speciella kameror utefter deras flyktväg då jag finner det ointressant eftersom det ingenstans har hävdats att de flydde särskilt snabbt.
http://worldcam.eu/12843,6,8,webcam.html

Antagligen är det en hel del poliser som är ute och patrulerar med, de borde fått information om vad som hände ganska omedelbart. Hur lång tid höll de på att skjuta, såg någon siffra på 5 minuter. 5 minuter (om det stämmer) är lång tid, borde minst varit ett par poliser som hunnit dit
Citera
2015-01-12, 14:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Antagligen är det en hel del poliser som är ute och patrulerar med, de borde fått information om vad som hände ganska omedelbart. Hur lång tid höll de på att skjuta, såg någon siffra på 5 minuter. 5 minuter (om det stämmer) är lång tid, borde minst varit ett par poliser som hunnit dit

Ingen aning, men en stationerad och en patrullerande polis sköt de ju tveklöst ihjäl.
Citera
2015-01-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ingen aning, men en stationerad och en patrullerande polis sköt de ju tveklöst ihjäl.
Ja men de borde väl ha hunnit trycka på larmet? Poliser har ju sirener så sannolikheten att de fastnar i bilköer (som normalt är standard där) är mycket mindre
Citera
2015-01-12, 14:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja men de borde väl ha hunnit trycka på larmet? Poliser har ju sirener så sannolikheten att de fastnar i bilköer (som normalt är standard där) är mycket mindre

Helt ärligt så har jag en stark känsla av att fransmännen skiter ganska högaktningsfullt i sirener. Jag har varit i Paris rätt ofta, även om det var några år sen sist nu, och faktiskt förvånats just över den arroganta inställningen till utryckningsfordon - men det är ju bara mitt personliga intryck. Huruvida någon överlevande polis hade larmknapp, och hur fort larmet gick det vet jag inte.
Citera
2015-01-12, 14:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Polisbilar flyger inte med hjälp av sirener, är det bilköer så är det och som snakeplisssken säger,
"en patrullerande polis sköt de ju tveklöst ihjäl". Vad gäller varför polisen inte hade 5-20 polisbilar på plats inom 5 minuter som du verkar fika efter så är det falsk dikotomi ditt argumentationsfel heter.
Citera
2015-01-12, 15:14
Medlem
Citat:

Håller med Paris är ett stort välkänd stad med många poliser och civil poliser och vakter
Förstår inte varför inga vägar spärrades utan man lät trafiken rulla trots misstänkt terrorism .

En polis som håll på med utredning mördades men polisen går ut och säger det var självmord
Kan den här polisen vetat för mycket vad franska staten håller på med .
Citera
2015-01-12, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
Muslimer är bra människor försök inte att uppvigla till terroristattacker jag vet att du vill ha sånt
här i sverige för den som du jobbar med är sjuk i huvudet..

Jag är arbetslös och får a-kassa. Den enda som jobbar med mig är Svenska folket, fast de jobbar snarare FÖR mig eftersom det är deras skattepengar jag lever på.

Jag har ingenting emot muslimer. Det är ISIS som har problem med muslimer i Sverige.

Jag har å andra sidan ingenting emot judar heller. Är det det som gör mig så farlig här menar du?

Citat:
citera mig inte snälla alla ni som är kritiska mot muslimer i den här tråden vill bara manipulera folk och ni är flera stycken sluta snacka.

Intressant att du säger så när du samtidigt gör allt du kan för att likt hitler försöka pådyvla hela världen att allt är judarnas fel.

Den enda som har något att vinna på att anklaga sina meningsmotståndare för att vara betalda provokatörer, är de som är betalda provokatörer.

Citat:
till ämnet iaf så är det klart och tydligt att västvärlden står bakom den här attacken

Det som är klart och tydligt för dig är dimmigt och grådaskigt för alla som inte har psykiatriska problem.

Citat:
och det vet du själv, alla videofilmer som spelats in döda DOCKOR till kroppar,

Men alla vittnen då?
Menar du på fullt allvar att hundratals om inte tusentals civila samt hela byar och stadsdelar är med på den här konspirationen?

Hur garanterar man i så fall deras tystnad?
Den där 3-åriga pojken t ex är ju inte ens gammal nog att veta vad ordet "skådespel" betyder.

Citat:
dörrar som automatiskt öppnas med järngaller utifrån 30 talet poliser som skjuter med lösa skott mot en person som lyckas springa ut från affären med 20 tal skott i sekunden men ändå klara sig hela vägen,

Jag har sett kriminella uppgörelser där folk fullkomligt perforerats av kulor men ändå lyckats springa minst 100 meter innan de segnar ned.
Adrenalin är fina grejer. Det håller dig igång länge även i situationer där t ex en avslappnad individ hade segnat ned omedelbart.

Citat:
lämna den här tråden. DE flesta i den här tråden som skrev i början vet att de sk sanningen i media är falsk

och ändå har ingen av dem brytt sig om att konfrontera offren med denna information.
Rädd för att få stryk av autentiska sörjande eller?

Citat:
och förmodligen jobbar ni inom säkerhetstjänsten VILKET ÄR UPPENBART.

Skall du säga som jobbar för Islamska Staten och gör allt du kan för att skifta fokus BORT från dem och TILL "den onda judekonspirationen" istället.

Det märks att den slutna psykvården avvecklats.
Förr satt sådana som du inlåsta.
Nu för tiden får ni sjukpenning, lägenhet och internetuppkoppling istället.

Det var ett misstag av Staten (eller kanske kalkylerat eftersom de då får tillgång till provokatörer som "arbetar" helt gratis, timme ut och timme in).

Västvärlden har unisont bombat muslimer i mer än 10 år men ändå så vägrar du tro att den hundradels procent av dem som är extremister faktiskt kan tänka sig att hämnas detta en vacker dag.

Ja, då är det ju betydligt enklare att anta att det är juden Jehajjah Meshmeggermeth som är ansvarig för allt istället, eftersom ju alla VET att media ljuger, det har aldrig varit krig i mellanöstern, västerländska bomber existerar inte och Paris är ett hologram.
Alla människor både offline och online som säger att de är från Frankrike är i själva verket ingenting annat än datoralgoritmer som körs från en superdator i NSA's högkvarter samt projicerade hologram från judeägda satelliter i rymden.

Sååå måste det absolut vara. eftersom alla vet att muslimer är ryggradslösa stackare som inte reagerar mot yttre hot oavsett hur extrema de än är eller hur många barn de än har som dödats helt i onödan av NATO-bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in