2015-01-12, 12:06
Medlem
Nylander återkallas till Toronto.

Kämpa modo!
Citera
2015-01-12, 12:13
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Inte kul att heta Modo just nu. Jobbigt när saker utom ens kontroll går åt helvete. En sak om man spelar illa, men att förlora toppspelaren är jävligt tungt i den här sitsen och inte minst att det händer under den största svackan på flera år. Modo självförtroende sjunker ju givetvis av att Nylander inte är med längre.

Samtidigt ganska tragiskt att en spelare född 1996 ska vara lagets viktigaste spelare. Man blir ju lite (läs: jävligt) less på Påhlsson, Ahnelöv, Possler och Ullmark m.fl. som ska vara så mycket bättre än vad de är.
Senast redigerad av EnOmogenBanan 2015-01-12 kl. 12:20.
Citera
2015-01-12, 12:18
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
haha.. inte kul att heta Modo just nu.

Nä. Bara värre att vara Djurgårdare just nu skulle jag säga.
Citera
2015-01-12, 12:26
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota

Kämpa modo!
Just som man inte trodde att det inte kunde bli mycket värre. Ja ja, som sagt, kämpa...
Citera
2015-01-12, 12:31
Medlem
Karol.s avatar
Nu tappade jag allt om att klara kvalspelet
Citera
2015-01-12, 12:35
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Känner med er, måste vara riktigt jävla surt.
Citera
2015-01-12, 12:36
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Känner med er, måste vara riktigt jävla surt.

Du känner inte med oss Djurgårdare som vad det verkar håller på värva Marcus Nilson? Fan hoppades när jag vaknade att jag drömt allt.
Citera
2015-01-12, 12:37
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Inte kul att heta Modo just nu. Jobbigt när saker utom ens kontroll går åt helvete. En sak om man spelar illa, men att förlora toppspelaren är jävligt tungt i den här sitsen och inte minst att det händer under den största svackan på flera år. Modo självförtroende sjunker ju givetvis av att Nylander inte är med längre.

Samtidigt ganska tragiskt att en spelare född 1996 ska vara lagets viktigaste spelare. Man blir ju lite (läs: jävligt) less på Påhlsson, Ahnelöv, Possler och Ullmark m.fl. som ska vara så mycket bättre än vad de är.

Ullmark och Possler är födda 93 respektive 94, det blir lite knepigt om man ska förvänta sig att de ska bära ett bottenlag på sina axlar. Tycker inte man kan förvänta sig så mycket mer av t ex Possler, Ullmark har väl inte haft någon bra säsong, men det är ändå inte där Modos problem ligger.

Hela laget är för dåligt, samtidigt som man haft en tränare som inte verkar kunna hantera att spela som underdog, utan tror att han kan spela en offensiv och roligt hockey oavsett material. Att man sen tar in en ny tränare, som antagligen är bland de absolut sämsta taktikerna bland de tränare som håller till i de högsta divisionerna i landet, gör inte saken bättre.
Citera
2015-01-12, 12:45
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Du känner inte med oss Djurgårdare som vad det verkar håller på värva Marcus Nilson? Fan hoppades när jag vaknade att jag drömt allt.
Ni ligger ju hyfsat i tabellen och klarar er nog från kval, är inte jätteinsatt vad som hände med Nilson förutom att det ledde till rätten osv.
Citera
2015-01-12, 12:49
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Det kommer gå vägen, tro mig. Nog för att vi med all säkerhet hamnar i kvalserien eller vad det nu kallas, men någon Allsvenska nästa år blir det inte.
Citera
2015-01-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota

Kämpa modo!

Rimligt ändå. Känns som att det är dags att ta nästa kliv för honom!
Citera
2015-01-12, 13:00
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Lägg ned.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ullmark och Possler är födda 93 respektive 94, det blir lite knepigt om man ska förvänta sig att de ska bära ett bottenlag på sina axlar. Tycker inte man kan förvänta sig så mycket mer av t ex Possler, Ullmark har väl inte haft någon bra säsong, men det är ändå inte där Modos problem ligger.

Hela laget är för dåligt, samtidigt som man haft en tränare som inte verkar kunna hantera att spela som underdog, utan tror att han kan spela en offensiv och roligt hockey oavsett material. Att man sen tar in en ny tränare, som antagligen är bland de absolut sämsta taktikerna bland de tränare som håller till i de högsta divisionerna i landet, gör inte saken bättre.

Det där har du rätt i; jag uttryckte mig nog lite otydligt. Gällande Possler och Ullmark syftade jag mest på att de var betydligt bättre förra säsongen. Skulle dock aldrig påstå att Ullmark kan lastas för de dåliga resultaten.

Det verkar ju mer och mer som att problemet ligger i att Modos ledning verkar tro att Modo har ett bra lag på pappret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in