2015-01-12, 03:06
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ingen påstår väl att Big Bang förklarar våran existens? Hur förklarar du någon guds existens?
Om gud bara är en slags kraft , hur vet du då att det är en gud ? Eller är allt vi inte kan förklara "en gud"?
Att vi inte är kapabla till att förstå oss på Gud eftersom det är så pass mycket större än det vi kan uppfatta.
Det är min tolkning på Gud, att lägga fram en annan typ av bevisning är mycket välkommen.
Citera
2015-01-12, 03:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Att vi inte är kapabla till att förstå oss på Gud eftersom det är så pass mycket större än det vi kan uppfatta.

"Outgrundlighet" har inte det minste värde för ett 'guds'-bevis.
Citera
2015-01-12, 03:24
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Outgrundlighet" har inte det minste värde för ett 'guds'-bevis.
Instämmer till fullo, jag var därför tydlig med att visa mitt tankesätt för att visa att det inte går att bevisa att Gud existerar, utan att vi inte ens känner till vad Gud är.
Citera
2015-01-12, 04:12
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Att vi inte är kapabla till att förstå oss på Gud eftersom det är så pass mycket större än det vi kan uppfatta. Det är min tolkning på Gud, att lägga fram en annan typ av bevisning är mycket välkommen.

Gud är ursprunget.
Citera
2015-01-12, 06:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är min tolkning på Gud, att lägga fram en annan typ av bevisning är mycket välkommen.
Du kan gärna få lägga fram varför din skulle vara ens i närheten av rätt.
Citera
2015-01-12, 06:34
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det sa jag inte heller, ingen kommer ha mer rätt än någon annan i Gud-frågan. Det är något vi människor måste hitta på saker och ting för att få svar om, eftersom det nämligen inte går att svara på.
Citera
2015-01-12, 06:46
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det sa jag inte heller, ingen kommer ha mer rätt än någon annan i Gud-frågan. Det är något vi människor måste hitta på saker och ting för att få svar om, eftersom det nämligen inte går att svara på.
Jo den som inte hävdar något då alla andra har fel som försöker sig på vill jag mena.
Men du gör ju en utsaga här:
Citat:
Då menar du ju att Gud är reellt immanent eller transcendent eller en kombo av de båda.
Citera
2015-01-12, 07:02
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Jo den som inte hävdar något då alla andra har fel som försöker sig på vill jag mena.
Men du gör ju en utsaga här:
Då menar du ju att Gud är reellt immanent eller transcendent eller en kombo av de båda.
"Gud" Är bara ett ord vi människor har satt för att fylla in frågetecken om vår egen existens. Det är lättare att acceptera lögner än att acceptera att det inte finns något alls där som går att ge en reell förklaring på.
Citera
2015-01-12, 07:07
Medlem
Citat:

Gud är större än vad de troende tror att Gud är, det går inte att omfamna eller att säga.
Gud är 4x4 dm.
Gud är oändlig.

Citat:

Citera
2015-01-12, 07:10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
"Gud" Är bara ett ord vi människor har satt för att fylla in frågetecken om vår egen existens. Det är lättare att acceptera lögner än att acceptera att det inte finns något alls där som går att ge en reell förklaring på.
Ok då tror jag att jag fattar vad du menar.
Citera
2015-01-12, 07:11
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Gud är större än vad de troende tror att Gud är, det går inte att omfamna eller att säga.
Gud är 4x4 dm.
Gud är oändlig.
Eller så är det bara tre bokstäver ur alfabetet och inget mer än det.
Citera
2015-01-12, 07:21
Medlem
Citat:
Eller så är det bara tre bokstäver ur alfabetet och inget mer än det.

A och O.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in