Resultat: Ska Sverige gå med i NATO? (Ny omröstning 220116)
Ja.
49,35%
686 röster
Nej.
50,65%
704 röster
2015-01-11, 16:57
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waremblem
Uppenbarligen har det folkligt stöd och vill jag gå med i Nato står det mig fritt att försöka få Sverige att gå med i nato

Du har din fulla rätt att förespråka och argumentera men det förefaller inte något som tyder på att ett folkligt stöd finns för NATO, även om "opinionsundersökningar" gärna vill styra synen att opinionen är så.

TT och bonnier får väl fortsätta predika till läsarna att Ryssen vill starta tredje världskriget, att atomubåtar cirkulerar i skärgår'n, att kim jong unnn's superduper hackare förstör svenskt näringsliv och etc, då kanske man skrämmer lillsvensson så pass att han också vill försöka få landet med i NATO.
Senast redigerad av raxmouse 2015-01-11 kl. 16:59.
2015-01-11, 18:48
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
AKB utspel att moderaterna vill närma sig ett samarbete med nato är Idioti. Sverige ska inte behöva gå med i en allians som NATO

Fördelar
Större styrkor
krigssäkerhet

Nackdelar
Vi tappar en av våra neutraliteter, vi tar ställning i en krigs allians
Ryssland kommer känna sig hotade och ta till mer fientlighet mot Sverige
Vi kan inte prata med vilka länder vi vill utan att USA´s intresse lägger sig i
Vi kan inte sälja vapen till vem vi vill utan blir direktiva att bara sälja till USA eller till resten av Nato länderna
Nato vill bara utnyttja Sverige för deras geografiska position(Gotland bla) för att spionera på Ryssland
En bedrövligt okunnig analys. Jag inte med bästa vilja i världen instämma in något av dina för/emot argument, alla är lika stolliga och felaktiga.
Läs in dig på ämnet o kom igen sedan.
2015-01-11, 18:58
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Du har din fulla rätt att förespråka och argumentera men det förefaller inte något som tyder på att ett folkligt stöd finns för NATO, även om "opinionsundersökningar" gärna vill styra synen att opinionen är så.
Varför är det osannolikt att opinionen för ett NATO medlemskap skulle ha ökat markant sista året?
Läser du inte tidningarna eller tittar på TV nyheterna? Har du inte läst om Ryssland och ("den nye") Putin, Ukraina, Krim, gränskränkningar, ubåtsbesök, kidnappningar etc? Eller menar du att allt bara är Bonnier & TT som sprider falska o påhittade nyheter?
Och vad ska vi med ett "veckoförsvar" för 42 miljarder till?
2015-01-11, 19:15
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Varför är det osannolikt att opinionen för ett NATO medlemskap skulle ha ökat markant sista året?
Läser du inte tidningarna eller tittar på TV nyheterna? Har du inte läst om Ryssland och ("den nye") Putin, Ukraina, Krim, gränskränkningar, ubåtsbesök, kidnappningar etc? Eller menar du att allt bara är Bonnier & TT som sprider falska o påhittade nyheter?
Och vad ska vi med ett "veckoförsvar" för 42 miljarder till?

Exakt, du sammanfattar mkt av den hets, just den media DU anammar pumpar fram.
Perfekta propagandaoffer, agerar förlängare åt propagandaministeriet. Jisses!!

Kort nyhetsminne, ja det är oxå nåt propagandaapparaten utnyttjar.
Svenska Försvaret fick sin spik i kistan 2010, efter 109 års tjänst, ENDAST för att
vi lite lagom i framtiden och för att undvika alltför mkt protester från såna som dig
skulle ansluta till just detta NATO, o nu pratar våra landsförrädare till politiker och
slemmiga föredettingar som C. Bildt, om just DETTA.
2015-01-11, 19:32
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Exakt, du sammanfattar mkt av den hets, just den media DU anammar pumpar fram.
Perfekta propagandaoffer, agerar förlängare åt propagandaministeriet. Jisses!!

Kort nyhetsminne, ja det är oxå nåt propagandaapparaten utnyttjar.
Svenska Försvaret fick sin spik i kistan 2010, efter 109 års tjänst, ENDAST för att
vi lite lagom i framtiden och för att undvika alltför mkt protester från såna som dig
skulle ansluta till just detta NATO, o nu pratar våra landsförrädare till politiker och
slemmiga föredettingar som C. Bildt, om just DETTA.
Fan alltså.. vad trött jag blir.
Det finns så många idioter på Flashback som tror på såna konspirationsteorier och skit att jag inte vet var jag ska vägen.
Allvarligt.. var är alla friska människor? Jag känner mig ensam och mörkrädd bland alla jävla idioter.
Borde finnas nåt forum som är fritt från tokstollar.
2015-01-11, 19:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Visserligen är detta en opinionstråd om natoanslutning, men hur opinionen i sig ser ut angående anslutning ska inte påverka beslut om nato. Vi har folkvalda som vi vid valet trodde på och skulle fatta visa beslut åt oss så att vi slipper bry oss för mycket. Tror politikerna får det lättare att fatta visa beslut om de inte tänker för mycket på opinionsundersökningar, då tvingas de tänka själva också.
2015-01-11, 19:50
Medlem
Pre 1914s avatar
Är själv emot nato.
2015-01-11, 19:59
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Fan alltså.. vad trött jag blir.
Det finns så många idioter på Flashback som tror på såna konspirationsteorier och skit att jag inte vet var jag ska vägen.
Allvarligt.. var är alla friska människor? Jag känner mig ensam och mörkrädd bland alla jävla idioter.
Borde finnas nåt forum som är fritt från tokstollar.

Ja, exakt, ALLA som ser igenom de dimbankar mainstream media lägger ut är foliehattar/konspirationsteoretiker/proryssar/idioter etc.

I all vänlighet, försök variera ditt nyhetsutbud till annat än Tv4/SVT/DN/SvD, kan lova dig, din världsbild kommer successivt att ändras.
2015-01-11, 20:02
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är själv emot nato.
Men du har inte gjort klart för varför?
Den ende potentielle fienden vi kan identifiera idag - Ryssland - blir överförtjusta om Sverige låter bli att försvåra för Ryssland att i ett värsta scenario överfalla/angripa Sverige, precis som man gjorde med Ukraina.
2015-01-11, 20:43
Medlem
Ghan11s avatar
Istället att gå i Nato, Sverige borde bilda en Nordisk Militär allians

Norge Sverige Danmark och Finland

Som att själv producera all militär behov. Finnarna som har f-18, Dansk och Norskar som har F-16 borde skaffa svenska JAS GRIPEN och Sverige borde köpa från sina nordiska vänner så att alla skulle bidra och förse varandra med i militärt behov.

och kalla till hela världen om ifall någon av dessa länder blir attackerad (Norge Sverige Danmark Finland), alla kommer försvara.

en sån Allians skulle hålla bort Ryssar
2015-01-11, 20:55
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghan11
Istället att gå i Nato, Sverige borde bilda en Nordisk Militär allians

Norge Sverige Danmark och Finland

Som att själv producera all militär behov. Finnarna som har f-18, Dansk och Norskar som har F-16 borde skaffa svenska JAS GRIPEN och Sverige borde köpa från sina nordiska vänner så att alla skulle bidra och förse varandra med i militärt behov.

och kalla till hela världen om ifall någon av dessa länder blir attackerad (Norge Sverige Danmark Finland), alla kommer försvara.

en sån Allians skulle hålla bort Ryssar

Håller med dig i din andemening.

Vi har redan ett sådant samarbete -NORDEFCO
Men på tok för lite resurser avdelas denna allians.

NATO har ett grepp om politiker/etablissemang, otäckt grepp som dagligen speglas i mainstream-media. Bara en tidsfråga innan de stationerar baser o kärnvapen i vårat Svedala.

Min melodi är som innan, starkt Svenskt EGET försvar OCH ett visst Nordiskt samarbete.
Sverige har INGEN ryggrad längre, på 50-60-talet var vi världens femte starkaste försvarsmakt

VI SVENSKAR SKA F.. FÖRSVARA OSS SJÄLVA, VAR ÄR ALL PATRIOTISM!!!
BASTA!!
2015-01-12, 01:43
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Ja, exakt, ALLA som ser igenom de dimbankar mainstream media lägger ut är foliehattar/konspirationsteoretiker/proryssar/idioter etc.

I all vänlighet, försök variera ditt nyhetsutbud till annat än Tv4/SVT/DN/SvD, kan lova dig, din världsbild kommer successivt att ändras.
Med vad borde jag variera mitt nyhetsutbud? Med någonting som kommer från ett västländer? I så fall kommer nyheterna vara samma som i Sverige.
Eller menar du nyheter från typ Ryssland, Nord Korea, Kina och såna pissländer?
Tror att de skriver sanningen där? Varför flyttar du inte dit då om nu Sverige är ett så hemskt land där vi bara blir hjärntvättade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in