2015-01-10, 00:22
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeSacPip
Vad pekar på att cannabis-abstinensen skulle ligga latent och först utbryta efter en viss tidsperiod? Har aldrig hört något liknande.
Mina och andras erfarenheter.
Citera
2015-01-10, 00:29
Medlem
LeSacPips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Mina och andras erfarenheter.

Hur har "dina och andras" erfarenheter sett ut då? Efter hur lång tid uppkom abstinensen? Hur artade den sig? Hur länge och hur mycket hade du då rökt?
Citera
2015-01-10, 00:39
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Hur har "dina och andras" erfarenheter sett ut då? Efter hur lång tid uppkom abstinensen? Hur artade den sig? Hur länge och hur mycket hade du då rökt?
Varje dag i flera månader, första tre dagarna sov jag som vanligt sen började sömnproblem arta sig med diverse abstinenssymptom som kallsvettningar mm.
Citera
2015-01-10, 01:00
Avslutad
Citat:
Vad pekar på att cannabis-abstinensen skulle ligga latent och först utbryta efter en viss tidsperiod? Har aldrig hört något liknande.

Fettvävnader, yo
Citera
2015-01-10, 01:56
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:

Fettvävnader som någon skrev. Borde väl inte vara en nyhet att man är positiv ganska länge efter att man slutat röka.
Metaboliterna som ligger kvar länge i kroppen är psykoaktiva. Förutom det omedelbara ruset CB ger går högkonsumenter runt i ett kroniskt rus.
Det kan vara riktigt jobbigt att gå av CB om man missbrukar men tycker att gnället om abstinens är överdrivet. Man sover sämre och tappar aptiten.
Klart det är ett helvete att vara nykter om man har en beroendepersonlighet men CB-abstinens går inte ens att jämföra med en opi-, bens- eller alkoholabstinens. Sluta gnäll haschtomtar, ni är kärringar!
Citera
2015-01-10, 02:08
Medlem
LeSacPips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Fettvävnader, yo

Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Fettvävnader som någon skrev. Borde väl inte vara en nyhet att man är positiv ganska länge efter att man slutat röka.
Metaboliterna som ligger kvar länge i kroppen är psykoaktiva. Förutom det omedelbara ruset CB ger går högkonsumenter runt i ett kroniskt rus.
Det kan vara riktigt jobbigt att gå av CB om man missbrukar men tycker att gnället om abstinens är överdrivet. Man sover sämre och tappar aptiten.
Klart det är ett helvete att vara nykter om man har en beroendepersonlighet men CB-abstinens går inte ens att jämföra med en opi-, bens- eller alkoholabstinens. Sluta gnäll haschtomtar, ni är kärringar!

Att THC binder sig till fettvävnader i kroppen är jag väl medveten om, men mig veterligen är det varken någonting man känner av eller som kan trigga igång abstinens när det väl har tagit sig ur kroppen till 100 % efter 30~ dagar. Med det resonemanget borde vilken cannabisrökare som helst kunna sluta tvärt och först uppleva bieffekter efter den dryga månaden det tar för kroppen att göra sig av med det?
Citera
2015-01-10, 02:53
Medlem
Underdarks avatar
Som det sagts tidigare i tråden; det är väldigt olika från person till person.
Är själv regelbunden brukare, inte varje dag men iaf 2-3 gånger i veckan.

Har nu haft uppehåll i 9 dagar och det har inte varit så farligt, lite extra mycket svettningar de första dagarna, lite svårt att sova samt att koncentrationen inte är den bästa.
Men det börjar gå över redan nu och blir bättre för var dag som går.

Kan tillägga att jag är student som måste läsa väldigt mycket kurslitteratur, något som har blivit lättare nu de senaste dagarna. Både när det kommer till att läsa snabbare och ta in informationen lättare.
Citera
2015-01-10, 16:47
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Att THC binder sig till fettvävnader i kroppen är jag väl medveten om, men mig veterligen är det varken någonting man känner av eller som kan trigga igång abstinens när det väl har tagit sig ur kroppen till 100 % efter 30~ dagar. Med det resonemanget borde vilken cannabisrökare som helst kunna sluta tvärt och först uppleva bieffekter efter den dryga månaden det tar för kroppen att göra sig av med det?

Hänger inte riktigt med i ditt resonemang.
Fenomenet med att den riktigt jävligaste abstinensen/suget inte kommer direkt på många preparat är väl utredd.
Slutar du tvärt med exempelvis iktorivil , diazepam eller metadon är läget inte speciellt roligt det första dygnet men det riktigt jävliga dröjer en tid. Abstinensen sitter även i längre än vad man är positiv på prover.

Det där med att känna av metaboliterna. Vi vet att metaboliterna är psykoaktiva och det finns hur många stoners som helst som kan vittna om att det inte bara är under det akuta ruset man inte riktigt är på topp om man röker mycket och regelbundet.
Det är bara att lägga ihop ett och ett liksom.
Citera
2015-01-10, 20:02
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Hänger inte riktigt med i ditt resonemang.
Fenomenet med att den riktigt jävligaste abstinensen/suget inte kommer direkt på många preparat är väl utredd.
Slutar du tvärt med exempelvis iktorivil , diazepam eller metadon är läget inte speciellt roligt det första dygnet men det riktigt jävliga dröjer en tid. Abstinensen sitter även i längre än vad man är positiv på prover.

Det där med att känna av metaboliterna. Vi vet att metaboliterna är psykoaktiva och det finns hur många stoners som helst som kan vittna om att det inte bara är under det akuta ruset man inte riktigt är på topp om man röker mycket och regelbundet.
Det är bara att lägga ihop ett och ett liksom.

Spana in den här länken, den beskriver bra hur förloppet för Cannabis-abstinens kan yttra sig, om man nu ska kalla det abstinens:

http://www.droginfo.com/pdf/guidese.pdf
Citera
2015-01-11, 17:51
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Klart du vill röka, annars hade du inte rökt. Ingen var heller beroende när man började röka, det var ett val man gjorde, man ville röka. Jag var likadan jag, rökte under kanske tre år för att jag tyckte om det, sen slutade jag cold turkey utan problem. Det här med "beroende" är bara en dålig bortförklaring för människor som inte vågar stå för att de gillar att röka.
Är du dum på allvar eller? Och var finns viljan/njutningen då? Ja i hjärnan. Vad i hjärnan triggar den här "viljan" ? Jo utsöndringen av signalsubstanser. Bland annat spelar dopaminteceptorerna roll.

Vilket vi människor har i varierande antal och den med lägre antal utvecklar lättare beroende än den med högt antal. Den med högre antal är nästintill vaccinerad mot grov beroende problematik (i början med tiden försvinner överskottet troligen)

Cannabis rökning tyder forskningen på går vidare o arv dvs att rökning av cannabis resulterar i att nästa generation föds med rubbning i dess beroende centra och därav har fått en medfödd sårbarhetsfaktor för att utveckla beroende.

Vilket jag själv trott sedan jag själv började röka cigaretter då min mamma kedjerökt samt druckit mängder av kaffe och treo under sina graviditeter. 2 veckor efter att jag börjat röka andra gången kunde jag inte sluta utan grava abstinens såsom raseriutbrott o gråtmildhet. Första gången var a piece of cake, kanske just på grund av att det fortfarande röktes inomhus av de vuxna då.

You see the fucking difference? Några av oss föds mer eller mindre beroende, de andra är muppar som försöker klättra på någon coolhetsskala. Ja det är två olika saker, om man är beroende av cancerpinnen i munnen eller om man är en jävla förvuxen mupp som letar högstadiepoäng
Citera
2015-01-11, 18:08
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Är du dum på allvar eller? Och var finns viljan/njutningen då? Ja i hjärnan. Vad i hjärnan triggar den här "viljan" ? Jo utsöndringen av signalsubstanser. Bland annat spelar dopaminteceptorerna roll.

Vilket vi människor har i varierande antal och den med lägre antal utvecklar lättare beroende än den med högt antal. Den med högre antal är nästintill vaccinerad mot grov beroende problematik (i början med tiden försvinner överskottet troligen)

Cannabis rökning tyder forskningen på går vidare o arv dvs att rökning av cannabis resulterar i att nästa generation föds med rubbning i dess beroende centra och därav har fått en medfödd sårbarhetsfaktor för att utveckla beroende.

Vilket jag själv trott sedan jag själv började röka cigaretter då min mamma kedjerökt samt druckit mängder av kaffe och treo under sina graviditeter. 2 veckor efter att jag börjat röka andra gången kunde jag inte sluta utan grava abstinens såsom raseriutbrott o gråtmildhet. Första gången var a piece of cake, kanske just på grund av att det fortfarande röktes inomhus av de vuxna då.

You see the fucking difference? Några av oss föds mer eller mindre beroende, de andra är muppar som försöker klättra på någon coolhetsskala. Ja det är två olika saker, om man är beroende av cancerpinnen i munnen eller om man är en jävla förvuxen mupp som letar högstadiepoäng
Det är just pga folk med din attityd som många skyller ifrån sig på beroende, för de vill inte klassas som "förvuxna muppar". Vi som har stake har inga problem att erkänna att vi gillar cancerpinnar, precis likt många andra destruktiva saker som skänker någon form av njutning.

Att du är en sinnessvag individ utan disciplin gör dock inte mig eller andra till muppar, det är bara en försvarsmekanism du använder för att förmildra dina egna tillkortakommanden.

Men visst, jag kan köpa att det i just ditt fall rör sig om värdelösa gener och ett förslappat psyke.
Senast redigerad av ninjutsu 2015-01-11 kl. 18:11.
Citera
2015-01-11, 18:29
Avslutad
Det är just när man vaknar, bong hitten och snusen man vill ha. Sen är det klart man ska ha snus och fet efter måltider, det som blir det tuffaste.
Åtminstonde för mig, dock känner jag inte av att förlora ciggen speciellt mycket men har jag inte fet röker jag cigg ständigt.

Eller...
Kaffe efter kaffe (och till kaffe måste man ha, ja juste, cigg), om jag inte äter ständigt dvs. Så Jag antar att det är individuellt då det blir nästan värre för mig att sluta snusa och röka min haschish för man byter sina vanor med andra vanor, antagligen bättre eller sämre, tror majoriteten byter till mindre bra vanor.

Tänk på det så kanske du märker något inom kort, dunno. Lycka till på fortsättningen.

Peace!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in