Citat:
Ursprungligen postat av
Herr Lindholm
Antingen så driver du med mig, eller så är du oförmögen att känna stress. Det är liksom inget datorspel där man kan trycka på paus och göra noga övervägda val (efter att ha läst fuskguiden).
Att inte ha sin legitimation på sin person är för det mesta rationellt. Om trafikpolisen vill se den så är det dumt att fippla innanför jackan. Snuten kan tro att det är en pistol. Alltså är det för det mesta rationellt att ha körkortet på det där nedfällbara solskyddet.
Liksom lycka till att fatta ett rationellt beslut när du är upp över öronen i adrenalin och vet att hela Frankrike avskyr dig. När alla från specialförband till Kommisarie Karlsson 50+ kommer att jobba tredubbla skift tills de har fått fast dig.
Antingen så visade du just exakt hur en foliehatt tänker. Eller så är du en själv. För alla de där extraförklaringarna är liksom att ta SMS-lån och köpa massa trisslotter.
Nu har jag inte följt diskussionen från början så ursäkta ifall jag skjuter vid sidan av målet och diskuterar nåt annat.
Mitt intryck är att kvarlämnandet av legitimationen i bilen är både genomtänkt och proffsigt (ur terroristernas synvinkel). De vill ju så klart sätta sin signatur på arbetet, så de lämnar sina ID i bilen, som de vet kommer att finkammas efter ledtrådar. Att lämna bilen är väl ungefär också deras point of no return.
Efter Charlie H-dådet försvinner de och massmedia sprider deras namn och ära i väntan på finalen i deras islamistiska stordåd.
Dessutom, något en islamistisk terror-coach/imam skulle kunna ha tänkt ut: Om de lägger sina ID i bilen, så vet de att de inte kan vända tillbaka igen. De måste fullfölja hela skiten och kan inte smita iväg eller ge upp lika lätt, för alla vet vilka de är. Därför säger den sluge coachen/imamen att "Dear retard brothers, for maximum glory in paradise, you must make your names known. Leave your IDs in the car."
(Coachen/imamen kan förstås vara CIA/GRU/Mossad/Reptil/Negerfeminist-konspiratör också. Tankegången ovan är ändå ganska logisk)