2015-01-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Men det leder till min nästa poäng, staten hade sannerligen koll. de hade väldigt bra koll.. de visste exakt vilka det var. hur kan man då missa nånting sånnt. Xelious, im afraid att din hjärna har blivit programerad till att vara en sionistslav. Du kan inte tänka expansivt, utan du ekar helt enkelt det du hör på nyheterna utan någon vidare reflektion. Du tänker extremt linjärt. Förstår du ens vad False Flag terrorism är som koncept? Vad var operation gladio? vad för ajax? förklara mosadeq osv. jag tror inte vi kan prata mer, du verkar bara var en berusad svensk sodomit som väntar på döden...

Bostonbombarna kom ju igenom trotts att FBI förhört ena brodern året innan .
Det är bara inse att det går inte bevaka 24 timmar om dygnet, som en person sa så finns det kryphål.
Det kan hända ändå än om man bevakar.
Citera
2015-01-11, 00:29
Medlem
Scaliburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Vad i helvete var det där? Skjuta kors o tvärs, tänker de inte på korseld?
Han kunde haft en bomb på sig och sprängt sig själv mitt bland poliserna. Vem vet om motivet var att spränga sig själv när han sprang rätt mot polisen.

Bättre med korseld än att riskera ytterligare 20 liv.
Citera
2015-01-11, 00:36
Medlem
En av polischeferna i utredningen kring Charlie Hebdo-historien är död. Skjuten med den egna tjänstepistolen, vem som nu höll i den. Har inte hittat något i de stora medierna , men här är källor som inte tycks vara “konspirationssidor”.

http://www.tendanceouest.com/actualite-90007-disparition-de-ancien-commissaire-de-police-de-cherbourg-.html
http://www.medhajnews.com/article.php?id=NTM0MA==

Även en deprimerad person borde väl kunna hålla sig vid liv i en så här stor utredning, men kanske han dragit slutsatser som inte uppskattades? I så fall lär de större media dra sig för att ge dödsfallet någon uppmärksamhet.
Citera
2015-01-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
En av polischeferna i utredningen kring Charlie Hebdo-historien är död. Skjuten med den egna tjänstepistolen, vem som nu höll i den. Har inte hittat något i de stora medierna , men här är källor som inte tycks vara “konspirationssidor”.

http://www.tendanceouest.com/actualite-90007-disparition-de-ancien-commissaire-de-police-de-cherbourg-.html

Även en deprimerad person borde väl kunna hålla sig vid liv i en så här stor utredning, men kanske han dragit slutsatser som inte uppskattades? I så fall lär de större media dra sig för att ge dödsfallet någon uppmärksamhet.

Haha. Men oroa dig inte, det väl bara en slump kommer sionistslavarna att säga snart. Han blev väl trött på arbetet o frugan o bestämmde sig för att skjuta sig själv i skallen, precis som under mumbaiattackerna. Detta blir mer och mer intressant för varje minut. Glöm inte det första jag sa... glömm inte vem som styr media.. vink vink ...

xelious, om detta stämmer med polisinspektören.. har du någon kommentar?? eller ska vi blunda o svälja allt staten säger?=)
Citera
2015-01-11, 00:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja

Man kan ju söka i tråden innan man skriver så ser man om det har diskuterats tidigare...
https://www.flashback.org/sp51824140
Citera
2015-01-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalibur
Han kunde haft en bomb på sig och sprängt sig själv mitt bland poliserna. Vem vet om motivet var att spränga sig själv när han sprang rätt mot polisen.

Bättre med korseld än att riskera ytterligare 20 liv.
Va? De kunde ha hållt sig vid en sida, det är minst lika effektivt - han sprang ju ut (lyckads komma ut ur butiken), att stå på vänster eller höger sida och skjuta har samma effekt men med noll risk för korseld. Fransmännen är riktigt usla när det kommer till sånt här verkar det som.
Citera
2015-01-11, 01:20
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Men det leder till min nästa poäng, staten hade sannerligen koll. de hade väldigt bra koll de visste exakt vilka det var.
Nej, det tog ett tag innan de visste något och din logik är fortfarande frånvarande. Staten ser dig inte sitta i garderoben med din foliehatt, lika lite som de har koll på alla islamisters planer som baseras på deras misslyckade liv som rättshaverister och losers.

Citat:
hur kan man då missa nånting sånnt. Xelious, im afraid att din hjärna har blivit programerad till att vara en sionistslav.

"Sånt" och "programmerad", mr antisemit. Jag är väldigt fri till skillnad mot de som brukar lida av vanföreställningar som till exempel antisemiter och andra foliehattar.
Denna terrorattack är väldigt simpel. Du har till exempel inte lyckats komma med någon teori, har du någon spännande antisemitisk teori om dessa islamister och deras brott?

Citat:
Du kan inte tänka expansivt, utan du ekar helt enkelt det du hör på nyheterna utan någon vidare reflektion. Du tänker extremt linjärt. Förstår du ens vad False Flag terrorism är som koncept? Vad var operation gladio? vad för ajax? förklara mosadeq osv. jag tror inte vi kan prata mer, du verkar bara var en berusad svensk sodomit som väntar på döden...
Din logik är väldigt dålig, du stavar illa och rapar en massa konspirationsteorier. Aj aj. Du har mitt medlidande! Hoppas du kryar på dig.
Citera
2015-01-11, 01:26
Medlem
En kommentar om polisutredaren som .. hör och häpna, begick självmord dagen efter eller var det samma dag som händelserna? Kan man få en kommentar? Jag lovar att inte gapskratta sionistslaven =)
Citera
2015-01-11, 01:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast varför läser vi detta på någon obskyr sida med en obskyr länk? Varför inte cnn, fox news, bonniers osv? jag trodde att media i väst var opartisk? vink vink

Fransk press har skrivit om det, andra länder är nog rätt ointresserade då det inte i nuläget finns någon som helst koppling till Hebdo, eller misstanke om något konstigt. I svensk press skriver man t.ex extremt sällan om självmord eftersom det anses kunna trigga fler självmord.

http://www.leparisien.fr/espace-premium/actu/deux-suicides-de-commissaire-en-deux-ans-09-01-2015-4430779.php
Citera
2015-01-11, 01:49
Medlem
indexhtmls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Antingen så driver du med mig, eller så är du oförmögen att känna stress. Det är liksom inget datorspel där man kan trycka på paus och göra noga övervägda val (efter att ha läst fuskguiden).

Att inte ha sin legitimation på sin person är för det mesta rationellt. Om trafikpolisen vill se den så är det dumt att fippla innanför jackan. Snuten kan tro att det är en pistol. Alltså är det för det mesta rationellt att ha körkortet på det där nedfällbara solskyddet.

Liksom lycka till att fatta ett rationellt beslut när du är upp över öronen i adrenalin och vet att hela Frankrike avskyr dig. När alla från specialförband till Kommisarie Karlsson 50+ kommer att jobba tredubbla skift tills de har fått fast dig.
Antingen så visade du just exakt hur en foliehatt tänker. Eller så är du en själv. För alla de där extraförklaringarna är liksom att ta SMS-lån och köpa massa trisslotter.

Nu har jag inte följt diskussionen från början så ursäkta ifall jag skjuter vid sidan av målet och diskuterar nåt annat.

Mitt intryck är att kvarlämnandet av legitimationen i bilen är både genomtänkt och proffsigt (ur terroristernas synvinkel). De vill ju så klart sätta sin signatur på arbetet, så de lämnar sina ID i bilen, som de vet kommer att finkammas efter ledtrådar. Att lämna bilen är väl ungefär också deras point of no return.

Efter Charlie H-dådet försvinner de och massmedia sprider deras namn och ära i väntan på finalen i deras islamistiska stordåd.

Dessutom, något en islamistisk terror-coach/imam skulle kunna ha tänkt ut: Om de lägger sina ID i bilen, så vet de att de inte kan vända tillbaka igen. De måste fullfölja hela skiten och kan inte smita iväg eller ge upp lika lätt, för alla vet vilka de är. Därför säger den sluge coachen/imamen att "Dear retard brothers, for maximum glory in paradise, you must make your names known. Leave your IDs in the car."

(Coachen/imamen kan förstås vara CIA/GRU/Mossad/Reptil/Negerfeminist-konspiratör också. Tankegången ovan är ändå ganska logisk)
Citera
2015-01-11, 01:57
Medlem
NattNatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fransk press har skrivit om det, andra länder är nog rätt ointresserade då det inte i nuläget finns någon som helst koppling till Hebdo, eller misstanke om något konstigt. I svensk press skriver man t.ex extremt sällan om självmord eftersom det anses kunna trigga fler självmord.

http://www.leparisien.fr/espace-premium/actu/deux-suicides-de-commissaire-en-deux-ans-09-01-2015-4430779.php

Ingen misstanke om något konstigt? Vart går gränsen för vad som är konstigt för dig?

Hur uppenbar måste en koppling bli för dig? Att han höll på med utredningen är tydligen inte tillräckligt, så upplys gärna.
Citera
2015-01-11, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NattNatt
Ingen misstanke om något konstigt? Vart går gränsen för vad som är konstigt för dig?

Hur uppenbar måste en koppling bli för dig? Att han höll på med utredningen är tydligen inte tillräckligt, så upplys gärna.

Efter alla anklagelser online om att det hela var fejkat, uppgjort eller manipulerat, så är det väl inte helt otroligt att någon förlorar hoppet om mänskligheten och helt enkelt skjuter sig själv för att slippa vara en del av denna hopplösa och otacksamma mänsklighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in