Citat:
Ursprungligen postat av
affekaffe
Om jag glömmer saker eller inte är egentligen orelevant med tanke på att jag inte är en legosoldat alt tränad jihadist. Visst kan sånt hända jag säger inte att det är omöjlugt men det är jävligt konstigt i princip ologiskt hur proffs kan göra sådana idiotiska misstag som att ta med sig ett legg ut när man ska göra terrordåd där man även planerar att fly. Passer räcker gott och väl och tar dig betydligt längre , att ta med både och låter inte logiskt.
Nej, det är inte alls
irrelevant att även du glömmer saker. Om du tror att "proffs" är personer som alltid lyckas så tror du fel. Alla planer misslyckas per definition, just för att de aldrig går exakt som man har tänkt sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Vilka tjänar på detta? Jo karikatyrtecknare. De har fått massor av bilder publicerade och vem tar över tidningen Charlie nu? Var det inte en arab som kom sent till mötet som klarade sig? Tidningen fick 1 mille Euro häromdan... Nån som programmerat bröderna att välja just den tidningen? hmmm måste vara en insider som visste om mötet och som sagt lämpligt nog var sen. Vilken stor makt är bakom, kan det vara illuminati som styr genom satir mot makthavare? Nån som sett tecknare skämta om illuminati? Nej och varför inte? Alla villospår med judisk butik, "allah akbar"... alldeles för simpelt. Jag ser ett spår av bläck leda mot en pyramiden med ett allseende öga!
Ja, för det humankapital de mördade representerade var inte alls mer värt än 1 miljon Euro samt en upplaga på en miljon...
Citat:
Ursprungligen postat av
dANii
Vilka bottenskrap, här står vi.. med öppnade hjärtan och plånböcker, tidsfråga innan något händer i Sverige.. dags att tänka om Europa.
Ja, usch vad hemskt att vi sympatiserar med personer vi sympatiserar med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebbe.Taxx
Varför gömmer sig gärningsmännen i ett tryckeri? Kan det vara så att de tvingar gisslan att trycka något som sedan skall spridas? Nu blir det svårt när de är omringade men de kanske hade en plan innan dess?
Näh, för det är inte alls så att varenda fåntratt och hans farmor har tillgång till en skrivare. Verkligen stoppa pressarna, vi har tagit tryckmäster som gisslan.