2015-01-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jo det har man ju gjort. Men tack vare den usla starten så är det ju fortfarande inte säkert med topp 6. Där visar ju Frölunda hur viktigt det är med en bra start. Fast hittar de inte tillbaka till formen så är ju starten inget de kommer att komma ihåg.

För Färjestad börjar det bli dags att matcha in en förstamålvakt och inte byta lika ofta. Den rollen ska ju givetvis gå till Pogge som är den bättre av de två målvakterna.

Pogge har i dag bäst räddnings % och flest nollor. 4st,lika som Rautio.
Citera
2015-01-10, 20:50
Medlem
Draedons avatar
Kan man inte vara bäst får man vara sämst! Sparka Appelgren och halva laget, avgå alla, vi ses i kvalserien nu lägger jag ner det här....
Citera
2015-01-10, 21:02
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/01/10/frolunda-vill-ha-johan-harju/

Hoppas inte det är sant... Harju är latare än latast
Och en väldigt pålitlig målskytt.
Citera
2015-01-10, 21:27
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/01/10/frolunda-vill-ha-johan-harju/

Hoppas inte det är sant... Harju är latare än latast

I rätt miljö är Harju ett tillskott. Har Frölunda hårda killar som kan ta sig fram mot buren och servera passningar på bladet är Harju en avgörare.
Citera
2015-01-10, 21:29
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Extremt dålig back som inte har motsvarat några förväntningar alls inför denna säsongen. Är vi kvar i SHL nästa säsong hoppas jag han är långt borta från vårt lag.

Även en extremt dålig back borde skött den situationen bättre. Såg ju nästan ut som han försökte göra mål på Alsenfelt.

Någon ny back det har pratats om uppe i Dalarna då?
Citera
2015-01-10, 21:33
Moderator
Gromguttens avatar
Marcel Hossa är fortfarande osignad efter kicken från Riga, borde inte han vara en førstärkning i alla lag?
Citera
2015-01-10, 21:33
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Även en extremt dålig back borde skött den situationen bättre. Såg ju nästan ut som han försökte göra mål på Alsenfelt.

Någon ny back det har pratats om uppe i Dalarna då?
Inte back, men det har pratats mycket dom senaste dagarna om en ny forward, enligt Emil Nilsén som bloggar om Leksand kunde det ske redan ikväll. Pengar har varit problemet, då Leksand ligger back i spelarbudgeten.

För mig är det otroligt att Kapstad ens får speltid, men Appelgren har sina favoriter och gillar inte att ändra i laguppställningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Marcel Hossa är fortfarande osignad efter kicken från Riga, borde inte han vara en førstärkning i alla lag?
En 33-årig Slovak i januari fungerar alltid Skämt åsido, det är nog en kapabel spelare.
Senast redigerad av m4tt145 2015-01-10 kl. 21:40.
Citera
2015-01-10, 21:35
Medlem
tcfmogs avatar
Missade första perioden mellan Linköping och Skellefteå men i andra och tredje stängde Skellefteå matchen på ett bra sätt, Linköping kom ingenstans.
Citera
2015-01-10, 22:48
Medlem
"4-1 och mindre än en minut kvar och du kastar dig ändå hänsynslöst och täcker skott?"
"- Jamen jag har ju galler."

Ny gameplan: Använd junisar som mänskliga sköldar.
Citera
2015-01-10, 23:17
Medlem
Två förluster denna vecka, bara att bryta ihop och komma igen. Är inte särskilt orolig för att vi kommer rasa i tabellen. Tror att vi hamnar topp 6 till slut. Måste dock säga att jag är enormt imponerad av AJ som lyckats förvandla HV från en bottenlag ifjol till ett topplag i år.

Vi lär åtminstone ta oss förbi kvarten denna säsong men i semin tar det stopp. Det är vad jag tror iaf
Senast redigerad av Pawhlen 2015-01-10 kl. 23:21.
Citera
2015-01-10, 23:27
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawhlen
Två förluster denna vecka, bara att bryta ihop och komma igen. Är inte särskilt orolig för att vi kommer rasa i tabellen. Tror att vi hamnar topp 6 till slut. Måste dock säga att jag är enormt imponerad av AJ som lyckats förvandla HV från en bottenlag ifjol till ett topplag i år.

Vi lär åtminstone ta oss förbi kvarten denna gång men i semin tar det stopp. Det är vad jag tror iaf
HV71 borde definitivt vara top3 när det är färdigspelat troligtvis 2a bakom SkAIK. Som sagt har AJ gjort ett bra jobb och nog kommer inte tillåta något glidande på en skridsko. Har dock inte sett deras senaste matcher.
Citera
2015-01-10, 23:54
Medlem
Displaceds avatar
Årets besvikelse måste ju vara Brynäs. Har en grym målvakt, spelare i toppen av poängligan, bra juniorer och en backuppsättning som är hyfsad. Ändå lyckas man prestera så jävla uruselt, det är ju nästan en bedrift i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in