2015-01-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag har sagt tusen gånger på hur jag tänker om både fan, döden och livet samt Gud men ändå skall jag besvara samma fråga gång efter gång därav kastar jag tillbaka frågan och tycker att den skall besvara det då jag faktiskt redan har gjort det.
Fast i detta fall så ville Lothbrok veta något om ditt påstående varav du svarade "vad tror du själv".
Vilket ÄR att slingra sig....
Citera
2015-01-10, 15:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Över 16 000 inlägg och fortfarande inget bevis. Ska vi säga som så att gud inte existerar då?
Citera
2015-01-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Över 16 000 inlägg och fortfarande inget bevis. Ska vi säga som så att gud inte existerar då?
Nja,troligvis inte existerar låter bättre ....
Citera
2015-01-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Gud är större än vad vi människor kan bearbeta i våra små hjärnor. Bara att acceptera att Gud finns. No questions asked.
Är det någon speciell gud du vill att vi ska acceptera att den finns? Eller är det bara att välja och vraka?
Kanske du menar just guden du tror på?
Citera
2015-01-10, 16:06
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är det någon speciell gud du vill att vi ska acceptera att den finns? Eller är det bara att välja och vraka?
Kanske du menar just guden du tror på?
Det finns bara en Gud. Gud är vad vi inte kan förklara, det är bortom allt.
Vi är skapta i Guds bild, som allt annat.
Gud är meningen, inte bara med livet, utan allt.
Citera
2015-01-10, 16:13
Medlem
Citat:
Problemet är att det finns inget bevis för det du påstår. Inte ens att det finns bara en gud. Om vi inte kan förklara gud (som du påstår) , hur kan du då göra påståenden som "att vi är skapta i Guds bild"?
Citera
2015-01-10, 16:18
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Problemet är att det finns inget bevis för det du påstår. Inte ens att det finns bara en gud. Om vi inte kan förklara gud (som du påstår) , hur kan du då göra påståenden som "att vi är skapta i Guds bild"?
Gud är större än vad du tror jag menar.
Det handlar inte om en gubbe i grått skägg högt ovanför molnen, utan mer vad som är runtomkring oss.
"The big bang" är inte stort nog för att förklara vår existens, men där har vi lite utav det.
Notera luddigheten i det jag säger, det är med vilje.
För det går nämligen inte att bevisa just en sån här sak, men jag kan bara föra in dig på ett tankesätt där man ser Gud som mer än vad sketna religioner hävdar.
Citera
2015-01-10, 16:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
ja... gud ger, gud tar

oh han tog något från vi.. som var, vad då... ?

men då passar kanske inte mannualen längre ; klockan

hur förhåller sig gud utmed 60 sekunder?

(gud i ordarens xxx)
Citera
2015-01-10, 21:51
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Är det Oden du pratar om?
Citera
2015-01-10, 22:15
Medlem
Citat:
Problemet är att det finnnavis för det du påstår. Inte ens att det finns bara en gud. Om vi inte kan förklara gud (som du påstår) , hur kan du då göra påståenden som "att vi är skapta i Guds bild"?

Helt rätt!
Finns det bara en Gud?
Om svar ja så torde det innebära att merparten av alla människor genom historien är djävulens föda.
Om svar nej så torde det innebära att Gud (dvs den kristna, judiska samt islamiska Guden) är en narcissist!
Senast redigerad av BautaWille 2015-01-10 kl. 22:17.
Citera
2015-01-10, 22:47
Medlem
Citat:
Gud är större än vad du tror jag menar.
Det handlar inte om en gubbe i grått skägg högt ovanför molnen, utan mer vad som är runtomkring oss.
"The big bang" är inte stort nog för att förklara vår existens, men där har vi lite utav det.
Notera luddigheten i det jag säger, det är med vilje.
För det går nämligen inte att bevisa just en sån här sak, men jag kan bara föra in dig på ett tankesätt där man ser Gud som mer än vad sketna religioner hävdar.
Ingen påstår väl att Big Bang förklarar våran existens? Hur förklarar du någon guds existens?
Om gud bara är en slags kraft , hur vet du då att det är en gud ? Eller är allt vi inte kan förklara "en gud"?
Citera
2015-01-11, 10:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ingen kräver att du ska ha svar på allt. Däremot på dina egna påståenden. Då blir det konstigt om du svarar "vad tror du själv". Om något som du har påstått.

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker inte att det är konstigt utan mer en hjälp för båda att reda ut frågan med två frågeställningar och två svar på frågan.

Det är bara "taktisk" trams du kommar med i såna fall. Eventuellt blir dina "motfrågor" till retorik och/eller ett försök på att smussla in "arguments from ignorance".

Lär dig vad bevisbörda är och ta ansvaret för DIN del istället för att slingre dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in