2015-01-10, 13:11
Medlem
Studsbolls avatar
Jaha. Då sjunger stridshästen på sista versen. Eller gnäggar samma gamla mantra närmare bestämt. Faktum är att AKB är en klon av freddieponken. Helt otroligt att de just nu tänker välja denna väg mot ruinen. AKB och Nya Moderaterna är varken nya eller moderater; de är reinfeldtare och när de väljer AKB väljer de honom en gång till. Stackars dårar!
Citera
2015-01-10, 13:22
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jaha. Då sjunger stridshästen på sista versen. Eller gnäggar samma gamla mantra närmare bestämt. Faktum är att AKB är en klon av freddieponken. Helt otroligt att de just nu tänker välja denna väg mot ruinen. AKB och Nya Moderaterna är varken nya eller moderater; de är reinfeldtare och när de väljer AKB väljer de honom en gång till. Stackars dårar!

Ja, det är lite märkligt. Jag tror inte att det kommer ske någon "kupp" och att AKB inte kommer bli vald. Däremot tror jag att det bubblar rejält under ytan. Kanske mer än vad som syns utåt. Vi har trots allt sett en del missnöjesröster med den förda politiken efter M:s katastrofval.
Citera
2015-01-10, 13:56
Medlem
StephenStavs avatar
Jag sitter och kikar på SVT Forums sändning från Moderaternas partistämma, och AKB har just äntrat scen till tonerna av någon radiovänlig, fånig låt. Hur länge har det varit så här? Fånig musik, toppolitiker som dansar, klappar händerna och ser allmänt töntiga ut. Pinsamt. Lite statsmannamässighet och professionalism är väl inte för mycket begärt?
Citera
2015-01-10, 13:58
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StephenStav
Jag sitter och kikar på SVT Forums sändning från Moderaternas partistämma, och AKB har just äntrat scen till tonerna av någon radiovänlig, fånig låt. Hur länge har det varit så här? Fånig musik, toppolitiker som dansar, klappar händerna och ser allmänt töntiga ut. Pinsamt. Lite statsmannamässighet och professionalism är väl inte för mycket begärt?
Om någon vill veta definitionen av butthurt, läs denna kommentar.
Citera
2015-01-10, 14:06
Medlem
Batra håller just nu sitt anförande - hon läser det innantill. Har tydligen haft tid att lära sig några fraser utantill. Och så här lamt blir det när Batra håller tal. Som en grå tjänsteman. En tjänsteman som dessutom är en kass talskrivare. Inte mycket att komma med om tanken är att vinna valet 2018. Kanske får moderaterna bereda sig på 7 år i opposition där man lovat att inte ens rösta på sina egna budgetförslag. Nåja, den som lever får se...
Citera
2015-01-10, 14:06
Medlem
StephenStavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Om någon vill veta definitionen av butthurt, läs denna kommentar.
Jag erkänner att jag kan ha raljerat en aning, men tycker inte du det ser ganska barnsligt ut?
Citera
2015-01-10, 14:07
Medlem
Fris avatar
Lady MacBeth har valts till Mmm-ledare. Med 100%.
Inga andra kandidater erbjöds.
Partistämmans obligatoriska "Övriga frågor" klubbades bort direkt.
Viva mer av samma!

(Hon snackar om "jobb". Men vad har hon själv jobbat med? Hon är uppväxt i Djursholm och har en examen från Handels. Så vad har hon uträttat som professionell och som entreprenör under sitt liv, innan och medan hon ägnat sig åt politiska förtroendeuppdrag? Nä, just det. Vi vet ju alla svaret. Hon är en inavlad politisk adel helt utan representation av väljarkåren och helt utan ideologiska ståndpunkter.)
Senast redigerad av Fri 2015-01-10 kl. 14:09.
Citera
2015-01-10, 14:11
Medlem
pizza-faces avatar
Herregud alla i partiet vet om vad väljarna tycker om DÖ och invandringsvurmandet, de vet om detta med 100 % säkerhet. Ändå blir partistämman precis som partistämmorna i DDR eller i Kina. Totalt välregiserade efter ledarnas önskemål.
Citera
2015-01-10, 14:14
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StephenStav
Jag erkänner att jag kan ha raljerat en aning, men tycker inte du det ser ganska barnsligt ut?
Politiker är människor, människor är glada och uttrycker det. Moderaternas politiker är nog bland dom mest professionella och statsmannamässiga som finns i Sverige. Du letar något att störa dig på, och därför finner du det.
Citera
2015-01-10, 14:19
Medlem
harrowdownhills avatar
Verkar som Batte konsulterat samma talpedagog som Annie Lööf, talet genomförs i ett robotlikt optimistiskt tonläge.
Citera
2015-01-10, 14:28
Medlem
har karisma som en betongvägg
Citera
2015-01-10, 14:35
Medlem
Flor-Idas avatar
Jeezus, så stelt och tråkigt. Och dessutom ger hon ett otroligt osäkert och nervöst intryck. Lycka till M, det lär ni behöva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in