Citat:
Ursprungligen postat av
Evolution82
Har inte orkat se hela men vadå lösplugg? Vid ca 0:30 så ser man ju hur saker flyger omkring p.g.a. skotten. Det ser dock väldigt roligt ut när en kille i insatsstyrkan springer in helt själv och försvinner höger om dörren. Vet inte riktigt vad man har för taktiker när det kommer till att frita gisslan men att springa in helt självmant bland skottelden, är det ens någonting som finns på kartan?
Det är lite som han den där terrorexperten sa igår på SVT, man vill ta terroristerna levande dels för att få ut information och dels för att inte väcka konspirationsteorier. Tycks vara väldigt svårt att ta levande terrorister särskilt när terroristerna är muslimer. Men om nu alla terrorister blivit ihjälskjutna tycker jag nog det är snarare mer suspekt, alla vet att döda inte kan tala.
Har inte en eller flera i insatsstyrkan en sådan där GoPro kamera på hjälmen? Är det sådant material som man sedan släpper för allmänheten, eller används materialet bara till internutredningar/träning m.m.?
Har någon information om stormningen av de där två bröderna? Är inte alltför uppdaterad just nu men hur lyckades man plocka ut bägge två utan några förluster alls? Jag kan tänka mig att insatsstyrkan stormar terroristerna ifrån alla håll man kan, men utan att förlora en enda man i insatsstyrkan känns ju bara alltför overkill? Nog för att detta SWAT-team har ett stort utbud i sitt vapenarsenal, bra skottsäkra västar/helmantlar/skottsköldar och chockgranater men terroristerna försvarade ju sin position och var även dom tungt beväpnade?