2015-01-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borick
Det är lösa skott. Minst 200 lösa skott. Glasdörrarna är redan skadade från början och under hela skottlossningen tillkommer inga nya skotthål. Fejk.
Det är för att du va utanför skotthålet annars hade det gjort ont.
200 lösa skott.Har du källa på det
Senast redigerad av Gogle 2015-01-10 kl. 01:26.
Citera
2015-01-10, 01:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu känner jag till det eftersom att det har offentliggjorts, ja jag har nytta av det då jag kan bilda mig en helhetsbild.

Vilka kände till hans otroligt speciella bakgrund innan det hände och kunde utnyttja det före och efter det som nu till slut hände, och vilka mer visste om hans bakgrund och drog nytta av det? Kan de fortfarande använda det, till exempel att vi nu vet? Borde det inte vara hemligstämplat sådant?

Citat:
Självklart kan en organisation utnyttja någon som en marionett, då är det bra att känna till vederbörandes historia, man väljer den som passar in i den operation man ska genomföra, inte särskilt konstigt.
Ja organisationer vet hur de ska styra sina medlemmar, rent av som marionetter, de kan till och med påverka icke-medlemmar. Rätt man på rätt plats, helt sant, och vi såg vem som var den mannen i den här historien? Eller var det verkligen rätt person, det kanske var någon annan egentligen från början? Den tredje mannen?

Citat:
Jag förmodar att västerländsk och rysk underrättelsetjänst också känner till det, perfekta marionetter för en false flag.
Underrättelsetjänsterna är bara dockor i det stora spelet, det att han på liveleak sägs haft blå ögon som du sa bevisar ju det! Är det förresten helt klargjort att han inte hade ett grönt öga, heterokromi? Då är ju saken biff.
Senast redigerad av Xelious 2015-01-10 kl. 01:37.
Citera
2015-01-10, 01:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vilka kände till hans otroligt speciella bakgrund innan det hände och kunde utnyttja det före och efter det som nu till slut hände, och vilka mer visste om hans bakgrund och drog nytta av det? Kan de fortfarande använda det, till exempel att vi nu vet? Borde det inte vara hemligstämplat sådant?

Ja organisationer vet hur de ska styra sina medlemmar, rent av som marionetter, de kan till och med påverka icke-medlemmar. Rätt man på rätt plats, helt sant, och vi såg vem som var den mannen i den här historien? Eller var det verkligen rätt person, det kanske var någon annan egentligen från början? Den tredje mannen?

Underrättelsetjänsterna är bara dockor i det stora spelet, det att han på liveleak sägs haft blå ögon som du sa bevisar ju det! Är det förresten helt klargjort att han inte hade ett grönt öga, heterokromi? Då är ju saken biff.

Jag vet inte vilka som kände till det, dock inte osannolikt att underrättelsetjänster världen om kände till det. Ingen hemlighet att extremister är kartlagda och har ögonen på sig, inte heller att sådan information byts länder emellan.

Jag har inte påstått att det är bekräftat att någon hade blåa ögon, jag bygger med information som är tillgänglig, det här är avdelningen för konspirationer, det finns andra trådar om du kräver något som styrker det som sägs, är du medveten om det.

Tillägg;Minst en fransk myndighet kände till attentatsmännens bakgrund, inget som utesluter att det är en operation organiserad av franska aktörer, eller att de har bistått någon utländsk organisation.
Citera
2015-01-10, 02:05
Medlem
jag vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden, men på riktigt, är det någon som tycker att teckningarna de här 'genierna' gjort är roliga?
visst, yttrandefrihet hit och dit, att mörda någon suger osv.

det kanske verkar morbidt att kritisera 'konstnärerna' efter att de blivit skjutna i bitar på sin arbetsplats, men som en gammal Pyton och MAD-fan kan jag inte låta bli att tycka att deras bidrag till humorscenen suger, samma underhållningsvärde som en av de där skittråkiga serierna som var i metro för ett par år sedan.

fan, när det gäller lyteskomik och sådant är ju ovan nämnda kulturmagasin med sällskap av Svullo, Onkel Kånkel, Siewert Öholm, Johnny Bode och många fler bättre på det än de där terroristmördade, snigelätande grodätarna.

men, synd att dom dog ändå, trist liksom.
Senast redigerad av the610 2015-01-10 kl. 02:08.
Citera
2015-01-10, 02:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag vet inte vilka som kände till det, dock inte osannolikt att underrättelsetjänster världen om kände till det. Ingen hemlighet att extremister är kartlagda och har ögonen på sig, inte heller att sådan information byts länder emellan.
De var säkert utvalda för flera år sedan av flera underrättelsetjänster, programmerade att reagera på en muhammedteckning. Frågan är vad meningen var med tryckeriet, bensinmacksrånet och kosherkidnappningen, finns nog något samband där man kan klura ut.

Citat:
Jag har inte påstått att det är bekräftat att någon hade blåa ögon, jag bygger med information som är tillgänglig, det här är avdelningen för konspirationer, det finns andra trådar om du kräver något som styrker det som sägs, är du medveten om det.
Jag kräver inget av dig, allra minst en källa eller länk, för det har du ju i signaturen! EDIT: Hade.
Undrar om det för mig med blå ögon är större risk att råka ut för en sån här konspiration, och hur ska man skydda sig från att bli indragen och påverkad i en dylik historia?

Citat:
Tillägg;Minst en fransk myndighet kände till attentatsmännens bakgrund, inget som utesluter att det är en operation organiserad av franska aktörer, eller att de har bistått någon utländsk organisation.
Med tanke på hur mycket som registreras i dagens datan-värld med datorer överallt som vet man inte vad folk registrerar och använder, man får hoppas att man inte faller offer för något sådant och plötsligt står där som terrorist utan kontroll över ens egna tankar som en liten marionett.

Citat:
Ursprungligen postat av the610
fan, när det gäller lyteskomik och sådant är ju ovan nämnda kulturmagasin med sällskap av Svullo, Onkel Kånkel, Siewert Öholm, Johnny Bode och många fler miljontals mer begåvade än dessa grodätare!
Det är rätt smaklösa teckningar en del av dom, lite wulffmorgenthaler över det hela. Men kanske inte ska vara så jäkla roligt utan bara få en att tänka? Förstår inte hur det kan löna sig med teckningar, de måste haft andra jobb vid sidan av.
Senast redigerad av Xelious 2015-01-10 kl. 02:16.
Citera
2015-01-10, 02:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
De var säkert utvalda för flera år sedan av flera underrättelsetjänster, programmerade att reagera på en muhammedteckning. Frågan är vad meningen var med tryckeriet, bensinmacksrånet och kosherkidnappningen, finns nog något samband där man kan klura ut.

Programmerade med radikal islamism var de ju alldeles uppenbart, vem som bedriver eller stödjer sådan verksamhet vet inte jag, kan vara precis vem som helst med resurser och intresse.

Egentligen inte så mycket att ifrågasätta, det gick kanske fel, planen sprack, mycket troligt så.
Citera
2015-01-10, 02:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Programmerade med radikal islamism var de ju alldeles uppenbart, vem som bedriver eller stödjer sådan verksamhet vet inte jag, kan vara precis vem som helst med resurser och intresse.
Ja det övergår nog vårt förstånd vilka som lär ut islam, de har säkert sammankomster säg på fredagar som vi inte vet om. Personer med fel bakgrund kan luras att begå såna här stora reklamjippon i islams namn. Det är en stor konspiration men de sa ett namn vi kan följa upp, Allah nånting. Och så hade de ryska vapen, undrar om de hade ett RPG eller vad det pansarbrytande var, kanske en manpad att skjuta ned ett plan med? De var i närheten av Charles de Gaulle, flygplatsen alltså.

Citat:
Egentligen inte så mycket att ifrågasätta, det gick kanske fel, planen sprack, mycket troligt så.
Vad var planen från början då? Och var är den tredje mannen, och var det han som hade blå ögon?
Citera
2015-01-10, 02:48
Medlem
Kan ni inte konspirera på att även Amedy Coulibaly egentligen inte alls dog, alternativt frivilligt kastade sig in i kulregnet?
Denna video är ocensurerad, så vissa kan nog tycka att den är något olustig:
http://youtu.be/z_nwVWw6vyc
Citera
2015-01-10, 02:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja det övergår nog vårt förstånd vilka som lär ut islam, de har säkert sammankomster säg på fredagar som vi inte vet om. Personer med fel bakgrund kan luras att begå såna här stora reklamjippon i islams namn. Det är en stor konspiration men de sa ett namn vi kan följa upp, Allah nånting. Och så hade de ryska vapen, undrar om de hade ett RPG eller vad det pansarbrytande var, kanske en manpad att skjuta ned ett plan med? De var i närheten av Charles de Gaulle, flygplatsen alltså.

Vad var planen från början då? Och var är den tredje mannen, och var det han som hade blå ögon?

Kan du förklara vad du vill ha sagt, du rabblar en massa osammanhängande skit, jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt om vi kokar ner det, någon annan som förstår? Kommer liksom inte vidare i diskussionen om du inte bjuder till.
Citera
2015-01-10, 03:01
Medlem
Frankrike är ett jättesjukt land. Det har blivit sjukt de senaste åren och samma sak kommer att inträffa i Sverige de närmaste åren, om man inte anser att Sverige redan är sjukt. Titta hur lik infrastrukturen är i Frankrike och Sverige. Titta på livebilderna. Le Corbusiers miljonprogram är precis som miljonprogrammet i Sverige. Samma poänglösa invandring sen 90-talet. Förr kom arbetare från Italien, Polen och Jugoslavien m m och drog sitt strå till stacken. Idag vill alla från arabvärlden, Ukraina, Rumänien, Bulgarien m m ha allt gratis. Allt är Wallenbergs fel. De styr politikerna och de styr Sverige. Wallenbergarna måste bort om Sverige ska överleva. De går fortfarande att stoppa allt men det är upploppet kvar nu. Om ett år så är vi vid "the point of no return". Wallenberg, SEB och resten av bankvärlden måste bort. Det är de eller Sverige, som land, nation och språk. Wallenbergs borde flytta till Israel om de är ärliga.
Citera
2015-01-10, 04:14
Bannlyst
Här finns hela intervjun med terroristen på engelska för den som är intresserad:
http://youtu.be/YWXYx4Lifgs
Citera
2015-01-10, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
"Bevisen" folk har är alltså att ett ID kort lämnades kvar, som antagligen lämnades med flit för att få ut sitt namn och låta de andra extremisterna se vilka hjältar de är. Vilka mer bevis har ni för att det är CIA, Ryssland, judar osv?
Det vore vettigt om man hade stannat på platsen för att dö ja, det vore idiotiskt att lämna det kvar om man vill fly, vilket de gjorde.

Bevis.. suck. Vad tror du seriöst att man skulle hitta för bevis om det är andra motiv än att bara "hämnas mohammed"?
Denna tråd handlar om konspirationsteorier, det handlar sällan om konkreta bevis utan mer om att se samband. Om varför detta skulle ske, vem vinner på att det sker, har Frankrike "lagt näsan i blöt" nyligen etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Här finns hela intervjun med terroristen på engelska för den som är intresserad:
http://youtu.be/YWXYx4Lifgs
Hm, videon jag såg tidigare startade filmandet kanske 5s tidigare. Såg ganska märkligt ut, en utav dessa stormad in ensam, medan skotten började blåsa av. Vet ej riktigt vart man siktade vid den tidpunken, men märkligt att han sprang in som han gjorde med flertal skjutande runt om sig Någon som har det klippet?
Senast redigerad av FreeMary 2015-01-10 kl. 04:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in