Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag vet inte vilka som kände till det, dock inte osannolikt att underrättelsetjänster världen om kände till det. Ingen hemlighet att extremister är kartlagda och har ögonen på sig, inte heller att sådan information byts länder emellan.
De var säkert utvalda för flera år sedan av flera underrättelsetjänster, programmerade att reagera på en muhammedteckning. Frågan är vad meningen var med tryckeriet, bensinmacksrånet och kosherkidnappningen, finns nog något samband där man kan klura ut.
Citat:
Jag har inte påstått att det är bekräftat att någon hade blåa ögon, jag bygger med information som är tillgänglig, det här är avdelningen för konspirationer, det finns andra trådar om du kräver något som styrker det som sägs, är du medveten om det.
Jag kräver inget av dig, allra minst en källa eller länk, för det har du ju i signaturen! EDIT: Hade.
Undrar om det för mig med blå ögon är större risk att råka ut för en sån här konspiration, och hur ska man skydda sig från att bli indragen och påverkad i en dylik historia?
Citat:
Tillägg;Minst en fransk myndighet kände till attentatsmännens bakgrund, inget som utesluter att det är en operation organiserad av franska aktörer, eller att de har bistått någon utländsk organisation.
Med tanke på hur mycket som registreras i dagens datan-värld med datorer överallt som vet man inte vad folk registrerar och använder, man får hoppas att man inte faller offer för något sådant och plötsligt står där som terrorist utan kontroll över ens egna tankar som en liten marionett.
Citat:
Ursprungligen postat av the610
fan, när det gäller lyteskomik och sådant är ju ovan nämnda kulturmagasin med sällskap av Svullo, Onkel Kånkel, Siewert Öholm, Johnny Bode och många fler miljontals mer begåvade än dessa grodätare!
Det är rätt smaklösa teckningar en del av dom, lite wulffmorgenthaler över det hela. Men kanske inte ska vara så jäkla roligt utan bara få en att tänka? Förstår inte hur det kan löna sig med teckningar, de måste haft andra jobb vid sidan av.