2015-01-09, 23:59
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jaha tänk att det visste jag inte äre såå Oj då
Ja endera väljer man Gud eller Lucifer, eller båda eller ingen av dem.

Jag har valt Satan.
Citera
2015-01-10, 00:00
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Jag har valt Satan.
Jaha!
Citera
2015-01-10, 00:05
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Jaha!

Ska du inte reagera lite starkt sankte Goran? Ta en knivskarp avlusning? elelr väntar du på att satan i aktiv tro kan vara bättre? att du kan ha gjort ett egentligt dåligt val mellan the good and the baaaad?

för du gilalr ju hoppa runt i sängen sa du ju? det var ju en toppenfin aspekt av topics här, för så gör och tänker DU.
Citera
2015-01-10, 00:10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Ateism förargar långt in i hjärteroten, men när satanstro kommer in.. ett mjäkigt jaha... och snabbt, utan att vilja antagonisera ens.

tjohoo, har du frälsningslust så kan du dra känslorna nu, eller visa dig vara kommen ur den mörka syn du hittills visat dig ha om andra.

mina känslor passar inte ihop med argumenten-känslan - men för satanstro ett : jaha

du behöver alltså "satan" för att bevisa gud, och du tror inte? på satan... därför är din tro beviset på "godheten"

har man ju aldrig hört förr

för gudstro innefattar inte satan som gudsbild, ingen annan gud hava bredvid mig, så att inte tro på kyrkogud, då är det därmed satan?

prästen kommer i svart och vit klänning. antingen-eller-pressandet.
Citera
2015-01-10, 00:12
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Så du menar att det endast är du som får ställa frågorna och jag skall svara?
OCH nu har du fördomar också: när du själv inte vet vad du skall svara när jag ger kluriga funderingar
Vad var det för klurigt med de frågorna tycker du?

Nej självklart inte, ställ frågor du jag kommer svara. Dock ganska meningslöst att fråga "vad tror du själv" om saker du redan vet att jag inte ens tror det minsta på.

Och eftersom du inte svarar på frågorna du inte gillar så tar jag för givet att det är för klurigt för dig, du vet inte riktigt hur du ska svara eller tänka, allt verkar bara bli jobbigt för dig då.-
Citera
2015-01-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Det går inte att bevisa att det finns en Gud. Man får själv välja om man vill tro på en sådan. Det är helt enkelt upp till Dig.
Citera
2015-01-10, 00:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Nej självklart inte, ställ frågor du jag kommer svara. Dock ganska meningslöst att fråga "vad tror du själv" om saker du redan vet att jag inte ens tror det minsta på.

Och eftersom du inte svarar på frågorna du inte gillar så tar jag för givet att det är för klurigt för dig, du vet inte riktigt hur du ska svara eller tänka, allt verkar bara bli jobbigt för dig då.-

Jag har svarat massor och har inte svar på allt. Jag är endast en människa som du och vet inte allt jag heller eller i stort sett lika lite som du om människans exsistens.
Jag svarar på de frågor jag kan svara på. Exakt som du, antar jag.
Citera
2015-01-10, 00:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok

Även om du inte tror så måste du väl veta vad du tänker om sakerna runt det, eller hur? Du kan väl inte bara säga jag tror inte så är det tomt sedan. Du har väl några egna föreställningar om saker och ting fast du inte tror.
Citera
2015-01-10, 01:06
Medlem
Citat:
Jag har svarat massor och har inte svar på allt. Jag är endast en människa som du och vet inte allt jag heller eller i stort sett lika lite som du om människans exsistens.
Jag svarar på de frågor jag kan svara på. Exakt som du, antar jag.
Ingen kräver att du ska ha svar på allt. Däremot på dina egna påståenden. Då blir det konstigt om du svarar "vad tror du själv". Om något som du har påstått.
Citera
2015-01-10, 01:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ingen kräver att du ska ha svar på allt. Däremot på dina egna påståenden. Då blir det konstigt om du svarar "vad tror du själv". Om något som du har påstått.
Jaha! Jag tycker inte att det är konstigt utan mer en hjälp för båda att reda ut frågan med två frågeställningar och två svar på frågan.
Citera
2015-01-10, 01:21
Medlem
Citat:
Jaha! Jag tycker inte att det är konstigt utan mer en hjälp för båda att reda ut frågan med två frågeställningar och två svar på frågan.
Men hur ska någon vet hur du tänker och sedan svara på frågor om det?
Citera
2015-01-10, 01:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Men hur ska någon vet hur du tänker och sedan svara på frågor om det?
Jag har sagt tusen gånger på hur jag tänker om både fan, döden och livet samt Gud men ändå skall jag besvara samma fråga gång efter gång därav kastar jag tillbaka frågan och tycker att den skall besvara det då jag faktiskt redan har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in