2015-01-09, 18:23
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelJoelJoelJoel
Detta r ngonting jag hade behvt se nr jag var yngre.
Jag tror att jag var ungefr 5-6 r innan jag visste vad tjejernas knsorgan hette och hur det sg ut. Sjlvklart visste jag att de inte hade snopp, men jag visste inte vad de hade i stllet

Jo visst inte visste jag det frst nr jag var 5-6, men vem behver veta det nr man r 4?

F: fan lyssnat p den EN gng och den satt sig p hjrnan direkt
Citera
2015-01-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jo visst inte visste jag det frst nr jag var 5-6, men vem behver veta det nr man r 4?

F: fan lyssnat p den EN gng och den satt sig p hjrnan direkt
Nu r jag nnu inte s gammal, bara mellan 20 och 25, s det m vara s att jag ndrar uppfattning nr jag sjlv fr barn.
Men det r vl inget negativt med att man vet vad alla kroppsdelar p en mnniska heter och ser ut?
Det hade varit skillnad om de tagit upp frgor som krver lite mer hjrnaktivitet, ngonting som du tar stllning i. Till exempel politik. Hade de suttit och sjungit vackra snger och vnsterpartiets glansdagar eller om hur vackert det hade varit med ett homogent svenskt folk hade det varit vldigt konstigt. Men hr tas ju bara upp en kroppsdels namn och utseende.
Ngot verdrivet exempel jag tog, mhnda. Men jag hoppas att ni frstr min pong
Senast redigerad av JoelJoelJoelJoel 2015-01-09 kl. 18:43.
Citera
2015-01-09, 18:57
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitchez
(Ber om urskt p frhand om detta r fel del av Flashback, men jag var aningen stlld gllande vart jag skulle placera detta) :

https://www.youtube.com/watch?v=8Wp9iNINHMc

Publicerat av Bacillakuten p Barnkanalen via SVT. Vad tycker ni Flashbackare?

Det r allts denna lilla bagatell som alla upprrs ver.
Citera
2015-01-09, 19:05
Medlem
SmokeOns avatar
Finns ju tre olika stt att attackera filmklippet p:

1) Klippet r normativt.

2) Klippet r ansttande och uppmuntrar barn till sexuell aktivitet vid ung lder istllet fr att mogna in i sexualiteten genom att bli kra . Knslorna lggs p hyllan till frmn fr impulsiv njutning, ngot som inte gr ngon lycklig p riktigt.

3) Det finns pedofila vibbar i programmet. Vuxna ska inte visa och demonstrera sex fr barn, fr det r i princip pedofili:

"Pappa pappa, vad r en snopp?"
"Jo hr ska du f se lilla Anna"
"Men den ser inte likadan ut som i Snipp och Snopp!?"
"Jo men vnta s ska pappa dra i snoppen s ska du f se"
"hhhhh! Titta pappa jag har en snippa, nu kan vi vara Snipp och Snopp"

r den hr pappan lmplig att ha med barn att gra? Nej.
Citera
2015-01-09, 19:25
Medlem
Mamarketels avatar
Tycker det r helt t helvete. Ltar och liknande propaganda frn svt bidrar bara till kat flum och dekadent samhlle. Tycker fan man borde gra ngot t SvT, blir bara vrre och vrre med ren.
Citera
2015-01-09, 19:25
Medlem
Incendios avatar
Jttebra lt och jttebra med synliggrande av kn utan att sexualisera. Patetiska mnniskor som tycker att det r skmmigt och drar paralleller till porr...
Citera
2015-01-09, 20:24
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det r allts denna lilla bagatell som alla upprrs ver.
Jag vet, helt sinnessjukt. Verkar vara mycket folk frn Jnkping i trden. Undrar vad dessa mnniskor har fr relation till sitt knsorgan egentligen? De klr frmodligen av sig i mrkret och stter p sig pyjamasen innan de vgar tnda igen. Duschar med solgalsgon och plasthandskar. Vgar inte visa sig nakna fr sina barn och vgar inte se sina barn nakna. Sjuka mnniskor.
Citera
2015-01-09, 20:37
Medlem
FreakinOALs avatar
Majoriteten av dom hr mnniskorna som protesterar till den hr lten r skerligen frldrar som r liite fr verbeskyddande.
Citera
2015-01-09, 21:57
Medlem
KrookiKrumbless avatar
"Snippi snoppi snopp snippi snopp"

Vilken vuxen mnniska kan ngonsin yttra dessa ord och knna ens den minsta form av respekt till sig sjlv? Fyfan vad han som sjng mste skmmas, shr i efterhand.
Citera
2015-01-09, 22:08
Medlem
icares avatar
Ojmstllt r vad skiten r. Snippan r "cool", "hftig" och "elegant" medans kuken bara r. Vafan r det om?
Citera
2015-01-09, 22:21
Medlem
Ace19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Han syftar p Bjrnes magasin....

My bad!
Citera
2015-01-09, 22:38
Medlem
Haha, den var ju smmysig. Fast jag spydde lite i munnen av att behva frestlla mig en gammal tants underrede, fyfan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in