2015-01-08, 18:04
Medlem
Twitchezs avatar
(Ber om ursäkt på förhand om detta är fel del av Flashback, men jag var aningen ställd gällande vart jag skulle placera detta) :

https://www.youtube.com/watch?v=8Wp9iNINHMc

Publicerat av Bacillakuten på Barnkanalen via SVT. Vad tycker ni Flashbackare?
Citera
2015-01-08, 18:09
Medlem
EttStortSvins avatar
Tycker väl inget särskilt. Ser inte det farliga i könsorgan.
Citera
2015-01-08, 18:13
Medlem
Skön låt ju
Citera
2015-01-08, 18:20
Medlem
Kan inte se att filmen har något värde som "upplysningsfilm" till barn. Verkar som om några rökt på och har fått hjärnsläpp. Som arbetsgivare skulle jag undra varför dom får lön.
Föräldrarna väljer vad man ska kalla "kill kissen eller "tjej kissen". Vi har sagt snoppen och muttan, och våra nu vuxna barn har aldrig frågat om det eller ifråga satt det ordvalet. Gör inte det här till någon stor grej, så får barnen en normal uppväxt.
Citera
2015-01-08, 18:56
Medlem
Timmervargens avatar
Sånt jävla svammel! Kan programmet inte bara heta kuken och fittan?!
Citera
2015-01-08, 18:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siversmoped
Kan inte se att filmen har något värde som "upplysningsfilm" till barn. Verkar som om några rökt på och har fått hjärnsläpp. Som arbetsgivare skulle jag undra varför dom får lön.
Föräldrarna väljer vad man ska kalla "kill kissen eller "tjej kissen". Vi har sagt snoppen och muttan, och våra nu vuxna barn har aldrig frågat om det eller ifråga satt det ordvalet. Gör inte det här till någon stor grej, så får barnen en normal uppväxt.
Precis, man ska alltid gå till överdrift här när det gäller att vara tillvänd.
Citera
2015-01-08, 19:02
Medlem
Glisseurs avatar
Lugnt ju. Hade själv en bok i mina yngre dagar som hette "Snoppboken" har jag för mig. Barn är nyfikna och med tanke på att de förr eller senare själva kommer att börja knulla så är det ju klart att de ska ha kunskap inom ämnet.
Citera
2015-01-08, 19:17
Medlem
Twitchezs avatar
Haha, vet inte om det är några föräldrar här men om ni hade gått förbi TVn när era barn sitter och tittar på dansade kukar och de sjunger "Snippan är häftig baby I love you!" så hade ni ryckt på axlarna och gått därifrån? Jag är långt ifrån konservativ men jag hade nog ändå reagerat.
Citera
2015-01-08, 19:20
Medlem
Monstercats avatar
Vad för sorts barnprogram ska det föreställa, Underhållning eller upplysa om saker?

Sen känns detta som ett uselt försök att provocera folk, Låten var ju dålig också och bara smärtsamt att lyssna på, Tror det kommer bli en stor flopp.
Citera
2015-01-08, 19:28
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstercat
Vad för sorts barnprogram ska det föreställa, Underhållning eller upplysa om saker?

Sen känns detta som ett uselt försök att provocera folk, Låten var ju dålig också och bara smärtsamt att lyssna på, Tror det kommer bli en stor flopp.
Ännu ett trappsteg ner i dekadensens och det moraliska förfallets djupa ravin för Sverige som nation. Vad hände med Bamses magasin och de andra klassikerna? Nu är det bara hen, könsglorifiering och lika till alla som dominerar agendan.
Citera
2015-01-08, 19:33
Medlem
batakis avatar
Låter kan jag tycka är ok som tralllåt, men texten är inte något jag tycker barn ska sjunga om. Tids nog kommer de att lära sig om skillnaden mellan man och kvinna och sex. Nu vet jag inte vilka åldrar denna riktar sig till, men det är inget program jag tycker borde sändas i en barnkanal.

Påminner mig om när en släkting till mig skulle sjunga en visa för klassen o valde

Taxen står på fyra ben,
tuppen står på två.
Snoppen den har inga ben
men den kan stå ändå.

På den tiden tyckte lärarna att den inte var helt lämplig.
Citera
2015-01-08, 19:36
Medlem
Monstercats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Ännu ett trappsteg ner i dekadensens och det moraliska förfallets djupa ravin för Sverige som nation. Vad hände med Bamses magasin och de andra klassikerna? Nu är det bara hen, könsglorifiering och lika till alla som dominerar agendan.

Bamse ansågs väl som för kommunistiskt av sig en gång i tiden om jag inte minns helt fel?

Sånt om moraliskt förfall över ett barnprogram tänker jag inte ens på, Den usla produktkvaliten överväger post-liberaliskt flum underhållning för innerstads folk.

Som sagt, kommer bli en flopp av programmet tids nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in