Citat:
6.positivare inställning till livet nu när jag bestämt mig för att aldrig mer spela online
för de är online problemet alltid har funnits, jack vegas har inte lockat mig alls.
kommer köpa nån triss el annan lott då och då och inte bannlysa allt för
om jag förbjuder allt så är det lättare att man börjar smått och sen eskalerar det igen.
lagom är bäst om man kan ha det så.
6.positivare inställning till livet nu när jag bestämt mig för att aldrig mer spela online
för de är online problemet alltid har funnits, jack vegas har inte lockat mig alls.
kommer köpa nån triss el annan lott då och då och inte bannlysa allt för
om jag förbjuder allt så är det lättare att man börjar smått och sen eskalerar det igen.
lagom är bäst om man kan ha det så.
För den som är spelberoende finns det inget som heter lagom. Det är nolltolerans som gäller för alla former av pengaspel. Trisslotten kommer för eller senare bytas ut mot onlinespelandet och bara sådär sitter du i skiten igen. Det som triggar spelet i din hjärna kommer inte tycka att trisslotten ger dig nog med tillfredsställelse.
Dom som slutat spela sitter och tittar på när resten av familjen spelar bingolotto på uppesittarkvällen. Han vet vilka lustkänslor som följer med spelandet och håller sig därför borta från något så "töntigt" som bingolotto.
Citat:
Jag kan inte för allt i världen förstå speltorskars resonemang att spela "tillbaka". Jag har en anhörig som är speltorsk och tänker likadant. Hela tiden säger jag till denne: Så om du är på krogen och super dig riktigt full, så går du omkring och vill ha tillbaka spriten igen? Pengarna du spelar bort är för NÖJES SKULL, inget man ska BRY SIG OM. Spelar jag upp vinstpengar, så är det inget mer med det, även gäller 300kr (som inte är vinstpengar) på v75. FINE, det var roligt så länge det höll på. Jävla looser-attityd att försöka "vinna tillbaka" då man bara hamnar ännu mer minus".
Bäste Gosif. En speltorsk spelar säkerligen för att det är ett "nöje", men att det enbart skulle vara ett nöje är att säga att Zlatan spelar fotboll bara för att synas på tv. Jag som spelare tycker att det är ett kall. Något jag är duktig på och kan tjäna pengar på.
Får jag löning idag och spelar bort 1/4 så vill jag gärna vinna tillbaka dessa pengar. Jag har råd att förlora ytterligare 1/4 innan jag ligger efter med räkningarna (som ännu inte är betalda). Nu när halva löningen är borta infinner sig gärna känslan av att jag vill vinna tillbaka mina surt förvärvade pengar. En *säker* dubbel till 2*pengarna ger tillbaka min löning. Så jävla lätt va! Givetvis, innan månaden är över och inga räkningar har betalts så är lönen borta. Men va fan. Några smslån som dubblas hit och dit löser biffen tänker jag gärna. Några dagar senare så har jag inte betalat någon räkning ännu samtidigt som jag har dragit på mig 5-6000 tusen i smslån. Vad ska jag göra nu?
Så här fortsätter det. Tycker du att jag är en sund människa?
.