2015-01-09, 16:32
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaldersUdde
Min åsikt är helt enkelt att dom inte borde förhandla med dom där slöddren utan gå in med handgranater och maskingevärseld från alla håll och blåsa dom åt helvete omedelbart. Förhandla för vad? Meja ner dom bara, dom har inget intressant att komma med och varför låta dom förbruka mer syrgas här i världen i onödan. Det är ju ohyra vi har att göra med här.

En förståelig reaktion - men feltänkt. Tror du att de har agerat helt ensamma? Det skedde ju lite senare en skjutning där en fransk kvinnlig polis skjöts ihjäl. Och de ska tvingas berätta allt. Nej, min vän.. De här herrarna ska tas levande! Tvångmatas med bacon och dela cell med en dominant Ovtjarka-hanne och ett riktigt präktigt vildsvin..
Citera
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Jag tror att de inte alls visste om att det fanns ett onsdagsmöte utan de enbart hade "tur". Varför gick dem in i fel byggnad först?

Bostonbombare lyckades ju gömma sig och andra ensamvarg har kunnat vara gömda i en längre tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Konstigare saker tycker jag man läst om i sådana här sammanhang. Tänk om samma attack skett i Sverige.. Vi skulle inte ens få fast dom ö.h.t

Var ju bara ren tur som gjorde att vi fångade Anna Linds mördare. Palmes har vi inte hittat ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av jk13
Fast det är väl inte bekräftat att dom kände till att alla tecknare skulle vara på plats just i onsdags? Vad jag vet är det bara en slutsats som har dragits, men det kan likaväl vara en slump. De var heller inte anonyma, dom sa ju i första rapporterna att deras riktiga identiteter var välkända och att de mottagit flera hot och även utsatta för attentat tidigare.

Jag tror inte det är någon känd organisation som står bakom, då hade dom tagit på sig dådet för längesen.

Visst kan det vara "tur", men det känns osannolikt. Av alla tider de kunde placerat ett terrordåd så "råkar" de välja den enda tiden för ett då de kan vara säkra på att få maximal verkan och nå alla de vill nå?

Det var också ett så synligt terrordåd. Palmes mördare agerade under kvällstid med knappt några vittnen, försvann till fots ut i Stockholms nattliv. Det här var två (minst) personer som mitt på ljusan dan skjuter med automatvapen mitt i centrala Paris och försvinner i en bil som sedan hittas, det känns som om de fått hjälp att försvinna och/eller planera.

Jag tänker tvärtom; varför skulle en terrorgrupp vilja ta på sig dådet nu? Det är redan känt varför de gjorde det, de exponerar sig bara i onödan om de ska ta på sig dådet till just sin egen terrorgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Charlie Hebdo var inte anonyma i Frankrike. Folk kände igen deras ansikten på gatan och de behandlades som ett slags kulturrockstjärnor.

Deras lokaler var anonyma; inget avslöjande på utsidan, inte ens namnlapp eller liknande. De skrev knappast ut tiderna för sina möten, det är allt jag säger.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Det är två kvinnor som blivit mördade hittills dock. Snuten som blev ihjälskjuten igår samt en kvinna som befann sig i själva byggnaden.

Det är ju en helt annan GM.
Citera
2015-01-09, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Uppenbarligen förstör media mer än dom hjälper. Polisen borde genast spärra av området.
Man kan ju nästan tro att media supportrar detta när de håller på som detta. Detta får inte bli en "sport".
Citera
2015-01-09, 16:33
Bannlyst
Helt sjuukt vilka galna kommentarer från hela världen i chatten jämte skynews live på youtube.
Man tar upp gamla krig och är helt out https://www.youtube.com/watch?v=VYlQJbsVs48
Citera
2015-01-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det är ju en helt annan GM.

... och som tillhör samma grupp.
Citera
2015-01-09, 16:37
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Frågan är hur detta ska sluta. Det kan finnas hundratals terrorceller runt om i Frankrike som planerar olika dåd. De kanske blir inspirerade av bröderna?!

OMG!!!

Haha, nä, det tror jag inte. Det verkar lite väl långsökt. Däremot skulle det kunna dyka upp fler inblandade, ja. Men hundratals terrorceller verkar osannolikt..
Citera
2015-01-09, 16:37
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mildew
... och som tillhör samma grupp.

Vilken grupp?
Människa, fransman, muslim, Parisbo...
Citera
2015-01-09, 16:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drugslina
Vad tror ni poliserna håller på med uppe på taket?

Vilket tak, vilken byggnad, var?
Citera
2015-01-09, 16:40
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Vilken grupp?
Människa, fransman, muslim, Parisbo...

Buttes-Chaumont nätverket
Citera
2015-01-09, 16:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det är väl på tryckeriet.., helikoptrarna skall även ha börjat att cirkla..(enligt NRK)

Kanske en "showdown" börjar närma sig !
Citera
2015-01-09, 16:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

ligger ute i sändning på den här länken till å från
https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=43
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera