2015-01-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekkasus
Om du hade satt dig in det minsta så hade du vetat att den tredje personen var en 18 åring som körde bilen, lämnade in sig själv till polis efter att hans namn läckt ut på sociala medier efter att ha glömt id-handlingar i första flyktbilen.

Nej nej nej, 18-åringen var långt därifrån i en skolsal, han var inte med och hade inget med saken att göra....
Citera
2015-01-09, 16:09
Medlem
Citat:
Om du hade satt dig in det minsta så hade du vetat att den tredje personen var en 18 åring som körde bilen, lämnade in sig själv till polis efter att hans namn läckt ut på sociala medier efter att ha glömt id-handlingar i första flyktbilen.

Fast det stämmer inte ditt klappmongo, 18 åringen var i skolan under första attentatet, läs i tråden istället för att sitta och snacka skit. Det var en av bröderna (Cherifs) id som hittades i bilen.
Citera
Medlem
Är det live nu när poliser smyger sig fram till tryckeriet??

EDIT: Var på france24:as stream 16:08 eller 16:09. Dom var helt nära det vita huset som jag uppfattat som själva tryckeriet.
Senast redigerad av doktorwestring 2015-01-09 kl. 16:13.
Citera
Medlem
Citat:
Men enligt hans klasskompisar så twittra dom om att han var i skolan. Lek lite med tanken om föreställ dig att 18åringen inte var men kan det då inte vara den tredje man som håller gisslan?
Citera
2015-01-09, 16:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aela
Men enligt hans klasskompisar så twittra dom om att han var i skolan. Lek lite med tanken om föreställ dig att 18åringen inte var men kan det då inte vara den tredje man som håller gisslan?

18-åringen är inte misstänkt för något brott alls.
Citera
2015-01-09, 16:11
Moderator
OYs avatar
Polisen bör känna en viss tidspress tror jag, det finns risk för att andra ser en möjlighet att dra nytta av den spänning som råder nu genom att spä på med fler attacker, kanske inte enbart i Frankrike.

De tre attackerna har uppenbart en koppling till varandra, kanske aktiverar sig andra grupper som inte har en koppling till de här lirarna. Jag tror att risken är ganska stor för att vi får se mer.
Citera
Medlem
Min åsikt är helt enkelt att dom inte borde förhandla med dom där slöddren utan gå in med handgranater och maskingevärseld från alla håll och blåsa dom åt helvete omedelbart. Förhandla för vad? Meja ner dom bara, dom har inget intressant att komma med och varför låta dom förbruka mer syrgas här i världen i onödan. Det är ju ohyra vi har att göra med här.
Citera
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Som vid gisslantagandet 1972 i München

Jag tror att de visar vad som händer med några minuters försening, dels för att de inte vill avslöja vad som händer och dels eftersom livesändningar när någon kan skjutas ska kunna brytas innan de visar någon bli skjuten.
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Poliserna vid tryckeriet kanske försöker trötta ut terrorbröderna, förr eller senare borde ju sömnbristen bli påtaglig. Kanske är gisslans liv i lika stor fara hur man än gör, stormar eller avvaktar (dödsrisken är överhängande pga martyrsökande män), men kanske minskar risken för polisens liv om man stormar byggnaden när männen är utom sig av trötthet.
Citera
2015-01-09, 16:12
Medlem
SmokeOns avatar
Kolla på Sky News så ser ni vinkeln där den sista polismannen nu smyger bort utmed byggnaden.
Citera
2015-01-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen bör känna en viss tidspress tror jag, det finns risk för att andra ser en möjlighet att dra nytta av den spänning som råder nu genom att spä på med fler attacker, kanske inte enbart i Frankrike.

De tre attackerna har uppenbart en koppling till varandra, kanske aktiverar sig andra grupper som inte har en koppling till de här lirarna. Jag tror att risken är ganska stor för att vi får se mer.
Nyhetsankaren på France 24 meddelar att polisen bekräftar att samtliga attentat (3 st) har med varandra att göra.
Citera
2015-01-09, 16:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Kolla på Sky News så ser ni vinkeln där den sista polismannen nu smyger bort utmed byggnaden.

Thx ! Det går att kommentera på den sidan också !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in