2015-01-09, 13:24
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Vet inte om det är fröet till en konspirationsteori men jag reagerade på att en av tecknarna, Corinne, råkade komma lite senare än de andra och släppte in attentatsmännen. Under mordhot, fast hon klarade sig själv genom att gömma sig under ett bord. Föreställer mig att ett sånt här dåd måste vara noga planerat. Om jag var franska säkerhetspolisen skulle jag kolla upp den här Corinne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20122961.ab
Jag är säker på att de har kollat upp henne redan, och även granskat videokamerorna som fanns uppsatta i byggnaden.
Citera
2015-01-09, 13:28
Medlem
SvenAhlbins avatar
Det är sämsta falseflag hittills och nu skall de två bröderna givetvis skjutas ihjäl så dom inte kan försvara sig precis som med bröderna i Boston

Citat:
Culprits’ names are released within hours of the attack (check)
Contradictory reports emerge after attack, then quickly forgotten (check)
Culprits were “under watch” by security services (check)
Culprits (and/or their families) claim innocence (check – Hamyd Mourad)
Culprits “forget” stuff (ID cards, passports, Corans, etc.) on scene (check)
Conveniently incriminating videos immediately appear on Youtube (check)
Political timing of the attack is suspicious (check – French vote at UN)
Attacks are immediately used to justify an attack on individual liberty (check)
MSM speaks in unison, parrots the same given narrative (check)
Calls for in-depth investigation are labeled “unpatriotic” (not yet)
Culprits are not allowed to live and go to trial (let’s see)

Idioter som tror på detta spektaklet förtjänar ingen frihet
Citera
2015-01-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Jag är säker på att de har kollat upp henne redan, och även granskat videokamerorna som fanns uppsatta i byggnaden.
De har knappast hunnit än, det tar tid och är inte lätt att kartlägga nåns kontaktnät o.s.v. Jag tycker att det ser rätt skumt ut. Stod gärningsmännen och väntade på att någon skulle komma och släppa in dem, eller kan det ha varit så att de rekryterat den här Corinne?
Att hon kommer för sent till redaktionen, släpper in gärningsmännen och själv klarar sig. Jag säger inte att det måste vara en hund begraven här men det skulle kunna vara så.
Citera
2015-01-09, 14:05
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
De har knappast hunnit än, det tar tid och är inte lätt att kartlägga nåns kontaktnät o.s.v. Jag tycker att det ser rätt skumt ut. Stod gärningsmännen och väntade på att någon skulle komma och släppa in dem, eller kan det ha varit så att de rekryterat den här Corinne?
Att hon kommer för sent till redaktionen, släpper in gärningsmännen och själv klarar sig. Jag säger inte att det måste vara en hund begraven här men det skulle kunna vara så.
Gärningsmännen är sedan tidigare kartlagda av fransk underrättelsetjänst tack vare att de har beblandat sig med al-Qaida medlemmar och högt uppsatta ledare, så en koppling mellan gärningsmännen och kvinnan hade snabbt kunnat hittas. Förmodligen innan attacken ens ägde rum då jag tippar på att skribenterna på tidningen också är under övervakning. Fransk polis har redan gripit personer för medhjälp, så de jobbar väldigt snabbt och effektivt. Jag tror dessutom att kvinnans reaktioner i övervakningsvideos säger en hel del för polisen också.
Citera
2015-01-09, 14:06
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Det är sämsta falseflag hittills och nu skall de två bröderna givetvis skjutas ihjäl så dom inte kan försvara sig precis som med bröderna i Boston

Citat:
Culprits’ names are released within hours of the attack (check)
Contradictory reports emerge after attack, then quickly forgotten (check)
Culprits were “under watch” by security services (check)
Culprits (and/or their families) claim innocence (check – Hamyd Mourad)
Culprits “forget” stuff (ID cards, passports, Corans, etc.) on scene (check)
Conveniently incriminating videos immediately appear on Youtube (check)
Political timing of the attack is suspicious (check – French vote at UN)
Attacks are immediately used to justify an attack on individual liberty (check)
MSM speaks in unison, parrots the same given narrative (check)
Calls for in-depth investigation are labeled “unpatriotic” (not yet)
Culprits are not allowed to live and go to trial (let’s see)

Ser du det verkligen som helt otroligt att några jihadister skulle skjuta ihjäl de människor som hånar deras profet? Det räcker med att läsa några Facebook eller youtube kommentarer så ser du att det även finns ett stöd åt deras handlingar. Många känner att det var "rätt åt dem" för att de hånade deras profet.

Vad är det för lista du har klippt in och varför skulle detta betyda att det är falseflag? Är det märkligt att t.ex.
Citat:
"Culprits are not allowed to live and go to trial"?
Varför skulle de bara ge upp, dör de får de väl sina oskulder?
Citat:
"Political timing of the attack is suspicious"

Jo det är väl alltid någonting som pågår, alldeles för lätt bortförklaring.
Citat:
"Conveniently incriminating videos immediately appear on Youtube"
Det här ser vi dagligen, människor som varje dag lägger upp otroligt vältajmade klipp på diverse saker. Är dessa också del av en konspiration eller kan det vara så att människor år 2015 tar upp sin mobilkamera när de hör skott lossas i centrum?
Citat:
"Culprits “forget” stuff (ID cards, passports, Corans, etc.) on scene"
Det kan inte vara så att de vill få ut sina namn? De har antagligen inte tänkt att överleva detta ändå, så varför inte låta hela världen veta vilka som har gjort det och få sina femton minuter?
Citat:
"Culprits (and/or their families) claim innocence"
Ja detta är väl nästan en självklarhet? Givetvis vill familjen vifta bort anklagelserna. Är detta på något sätt en indikation på att det är judar som ligger bakom det hela?
Citat:
Culprits were “under watch” by security services
Återigen, det är väl inte särskilt konstigt att de har varit under bevakning någon gång? Har de blivit extremister följer de antagligen ett visst mönster med utlandsresor till länder besläktade med islamistisk terrorism och extremism. Annars är det även ett försvarstagande av säkerhetspolisen så att det utåt ser ut som att de har någorlunda koll.
Citat:
Contradictory reports emerge after attack, then quickly forgotten
Okej men detta händer hela tiden när det är någonting stort på gång. Reportrarna osv gör allt för att få ut så mycket information så snabbt som möjligt. Detta leder till att källor inte kontrolleras och att informationen publiceras fort. Är det märkligt menar du?
Citat:
Culprits’ names are released within hours of the attack
Om säkerhetspolisen vet vilka de är men att de fortfarande är på fri fot, varför inte släppa informationen?

Varför skulle detta hålla på så länge om allting var fejkat eller uppgjort? Jihadisterna skulle väl lika gärna kunnat bli ihjälskjutna efter att de mördat tecknarna? Till vilket syfte tjänar det att se till att tusentals poliser och militärer deltar i sökandet?
Citera
2015-01-09, 14:09
Medlem
elefantpenis2002s avatar
Citat:
Och vad vet du eller någon om vad som har förutsättningar att klarar sig i en flygkrasch? T.ex. så hittade man pass när MH17 blev nedskjutet i Ukraina, något som konspirationsteoretiker självklart även tvivlar på, utan påstår att allt var iscensatt. Man hittade till och med gosedjur utan några som helst skador men som borde ha brunnit upp, BORDE ha brunnit upp. Men ingen kan svara på vilka förutsättningar gosedjuret har haft.

Att svarta lådan blev förstörd i 9/11, eller snarare oläsbar, behöver inte per automatik betyda att allt som fanns ombord skulle ha gått sönder. En svart låda är stor och hård och kan lätt krossas, men något så simpelt som ett pass är lätt och flexibelt och kan lätt ha slungats ut från infernot och landat på marken precis som mycket annat bråte.

Det finns många lustiga saker kring 9/11 som väcker misstankar, men att pass klarade sig finner jag inte ett dugg lustigt.

var brukar man ha ett pass?jo i en ficka eller i en väska låst.så passet ska alltså på något sätt flyga ut ur fickan,plånboken eller den låsta väskan sedan klara sig obränd där i princip allt i planet brann upp ut genom byggnaden/planet ner på gatan och sedan fbi råkar hitta den ganska snart bland all bråte om du tror på det så får du göra det m jag gör det inte.
Citera
2015-01-09, 14:19
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantpenis2002
var brukar man ha ett pass?jo i en ficka eller i en väska låst.så passet ska alltså på något sätt flyga ut ur fickan,plånboken eller den låsta väskan sedan klara sig obränd där i princip allt i planet brann upp ut genom byggnaden/planet ner på gatan och sedan fbi råkar hitta den ganska snart bland all bråte om du tror på det så får du göra det m jag gör det inte.
Vad är det som inte säger att väskan som passet låg i kanske skyddade passet? Väskan trasades sönder och passet klarade sig? Allt som är löst i kabinen och lastutrymmet flyger som projektiler vid en krasch.
Citera
2015-01-09, 14:22
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin

Du är väl medveten om att den ena brodern i Boston överlevde och just nu försvarar sig för fullt i amerikansk domstol?
Citera
2015-01-09, 14:30
Medlem
nitinitis avatar
Foliehattarna här inne snöar in sig på fel saker. Lägger för stor vikt på att speglarna är svarta och att polismannen blir skjuten med lösa skott. Använd en liten del av er hjärna så ser ni att så inte är fallet.

Det enda som är sketchy med hela denna situationen är de planterade id-handlingarna i bilen. Det kan mycket väl vara några andra som genomfört dådet och som planterat dessa för att vilseleda.
Citera
2015-01-09, 14:30
Medlem
elefantpenis2002s avatar
Citat:
Vad är det som inte säger att väskan som passet låg i kanske skyddade passet? Väskan trasades sönder och passet klarade sig? Allt som är löst i kabinen och lastutrymmet flyger som projektiler vid en krasch.

det var inga väskor som klarade den explotionen det ser man tydligt på bilden allt brann upp i en stor eldboll förutom en förstörd motor +lite nått trasigt landställ så vitt jag vet. så på nått magiskt sätt ska väskan totalförstöras sen ska passet på nått sätt flyga ut på gatan.
Senast redigerad av elefantpenis2002 2015-01-09 kl. 14:33.
Citera
2015-01-09, 14:35
Bannlyst
Varför gömmer sig gärningsmännen i ett tryckeri? Kan det vara så att de tvingar gisslan att trycka något som sedan skall spridas? Nu blir det svårt när de är omringade men de kanske hade en plan innan dess?
Citera
2015-01-09, 14:40
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantpenis2002
det var inga väskor som klarade den explotionen det ser man tydligt på bilden allt brann upp i en stor eldboll förutom en förstörd motor +lite nått trasigt landställ så vitt jag vet.
Väskorna kanske inte klarade sig, men innehållet då? Man har hittat en hel del ägodelar från omkomna. Så som skor, klockor med läderarmband, plånböcker, dockor m.m. Om dessa kommer från passagerarna eller folk som befann sig i byggnaderna vet jag inte, men det var mycket som klarade sig, och att ett eller några pass slinker ut ur infernot helskinnat är inget jag bryr mig om. Knappast de bevis som talar för ett insider jobb som väger mest. Då har jag sett betydligt mer sannolika saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in