2015-01-09, 10:30
Medlem
Rednas avatar
Nu verkar det som om planen har börjat landa igen om man tittar på Flightradar
Citera
2015-01-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
2 män ska ha skjutit en person i tryckeriet sägs det nu.

Inte i samma skjutning som den innan själva gisslandramat alltså?
Citera
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Det ryktas om att polisen ska slå till nu. 1.500 polisfolk och experter är på plats. Bara de inte har bombvästar..
Citera
Medlem
Från DN:

Emma Löfgren/Paris:
Tio minuter från Dammartin-en-Goele blir vi omkörda av en poliskonvoj, fyra piketbussar och två mindre bilar.
Citera
Medlem
Citat:
"Flightradar24 uppger att två flygplan just avbrutit sina landningar på Charles-de-Gaulle-flygplatsen och att skottlossning förekommer i närheten."

Avbrutit av säkerhetsskäl eller kapade?
Citera
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkasus
Inte i samma skjutning som den innan själva gisslandramat alltså?

Nej. Inne på tryckeriet. Men detta var obekräftade uppgifter från en inom vården.
Citera
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Skulle förvåna mig stort om gärningsmännen grips levande.
Jag tror de kommer dra med sig så många som möjligt i fallet om inte polisen avslutar deras liv först.

Jag är osäker men jag tror absolut att polisen kan tänkas storma platsen inom några timmar om inte förhandlingarna ger något bara för att visa sig konsekvent och bestämd. Det är en polisinsats som säkerligen har politiskt tryck bakom sig. Därmed "offras" gisslan, om det finns någon.

Det pratas hela tiden om neutralisering av GM, det måste ju innebära att läget är fryst och att de har dem omringade eller vad tror ni att det innebär?
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Nope! 1.500

BBC nämner "more and more security forces". Jag antar att det betyder militär?
Citera
2015-01-09, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
1000?

Inatt var det 88000.

Jo men just 1000 är på väg till platsen. 88000 var väl totalt i landet. Nu riktar 1000 poliser in sig på en plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Fyfan asså om fler ska dö. Kan inte polisen storma tryckeriet och skjuta GM bara?
För billigt straff för dessa terroristluder. Fånga dom levande och plåga dom resten av livet.
Citera
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
Jag är osäker men jag tror absolut att polisen kan tänkas storma platsen inom några timmar om inte förhandlingarna ger något bara för att visa sig konsekvent och bestämd. Det är en polisinsats som säkerligen har politiskt tryck bakom sig. Därmed "offras" gisslan, om det finns någon.

Det pratas hela tiden om neutralisering av GM, det måste ju innebära att läget är fryst och att de har dem omringade eller vad tror ni att det innebär?

Sägs på direktsändningen att de är beredda att storma. Som sagt; bara de inte har bombvästar..

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
BBC nämner "more and more security forces". Jag antar att det betyder militär?

Ja. Alla typer av polisfolk, militär, experter, m.m.
Citera
2015-01-09, 10:33
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Fyfan asså om fler ska dö. Kan inte polisen storma tryckeriet och skjuta GM bara?

Som sagt: kan vara så att terroristerna har bombbälten. En stormning får nog planeras något mer, medan man under tiden förhandlar och drar ut på tiden med GM.

OT: Vilken livesändning föredrar ni? BBC eller SVT? BBC har ju folk på plats, men den reportern har nu fått flytta sig en bra bit från händelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in