2015-01-09, 10:20
  #3781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ett tiotal i gisslan, enligt SVD:s liveuppdatering. Stämmer uppgifterna så är en ny massaker hyfsat förestående.

Fyfan ska vi fa ett 10tal doda idag ocksa
Citera
2015-01-09, 10:21
  #3782
Medlem
Europes avatar
Jag får intrycket att polisen har spärrat av hela området, så det är eventuellt för mycket att hoppas på livesändning av händelserna. Det är ju en hel del poliser inblandade...
Citera
2015-01-09, 10:21
  #3783
Medlem
extremtlagoms avatar
Är dom nu i en byggnad så lär de inte komma därifrån.

Tror de siktade in sig på Challe-de-Gaulle flygplatsen för att där med raketgevär eller annat avsluta med ett rejält fyrverkeri.

Svårt att tro att detta kan sluta på annat sätt än genom skottväxling i den nu aktuella byggnaden

men det är väl bäst att reservera sig mot att de kanske inte alls befinner sig där. snart kanske dom rapporterar om ny biljakt
Citera
2015-01-09, 10:21
  #3784
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Ingen död säger nu BBC.
Hörde detta, det vore ett ngl bra slut på detta sjuka onda terrordåd. Vi vill inte ser mer offer nu än högst gm.

Väldigt tråkigt att de lyckats ta gisslan, stackare o va fast med dessa galningar.
Citera
2015-01-09, 10:21
  #3785
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
De ska ha minst en granatkastare av märket RPG.
Citera
2015-01-09, 10:21
  #3786
Medlem
Vafan nu har terroristerna tagit en gisslan också. Hoppas de kan hittas snart och att gisslan inte är dödad.
Citera
2015-01-09, 10:22
  #3787
Medlem
Tegelstens avatar
Verkar tagit in på en terminal med portar för lastning/lossning av lastbilar, helvete vilken film det här skulle kunna bli.
Citera
2015-01-09, 10:22
  #3788
Medlem
Om de är i en lokal så borde de vara körda snart! Kom igen nu polisen!
Citera
2015-01-09, 10:22
  #3789
Medlem
SmokeOns avatar
Om ni vill kolla på gatan: https://maps.google.se/maps?q=27+RUE+CLEMENT+ADER&es_sm=93&um=1&ie=UTF-8&sa=X&ei=I52vVJnrOIfKOc_KgbAL&ved=0CAgQ_AUoAQ&out put=classic&dg=oo

Jämför med twitterbilden: http://s3.netdialog.se/1_20150109101706_Byggnaden%202.jpg
Citera
2015-01-09, 10:23
  #3790
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Om de är i en lokal så borde de vara körda snart! Kom igen nu polisen!

Det snackas om att de kan ha bombvästar. Men inget bekräftat.
Citera
2015-01-09, 10:24
  #3791
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
GIGN - Den franska antiterrorstyrkan är där och förhandlar.
Citera
2015-01-09, 10:24
  #3792
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
Verkar tagit in på en terminal med portar för lastning/lossning av lastbilar, helvete vilken film det här skulle kunna bli.

Byggnaden utmärkt med en röd industribyggnadssymbol på den här kartan.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zA7aZ_yLfR38.k30KdR3Yp_VM

EDIT; Bild på byggnaden http://s3.netdialog.se/1_20150109101706_Byggnaden%202.jpg
__________________
Senast redigerad av OY 2015-01-09 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in